دلیل نامگذاری خیابان جردن تهران

دلیل نامگذاری خیابان جردن تهران

در ادامه این مطلب از فارسی ها با یک مطلب جالب و خواندنی از دلیل نامگذاری خیابان جردن تهران با شما هستیم .

همانطور که می دانید دلیل نامگذاری خیابان جردن تهران واقع در خیابان آرژانتین – افریقا می تواند یک سوال در ذهن بیشتر کسانی باشد که نام خیابان جردن را می شنوند .

دلیل نامگذاری خیابان جردن تهران

دلیل نامگذاری خیابان جردن تهران

دکتر ابوالقاسم بختیار اولین پزشک ایرانی است که تا ۳۹ سالگی تحصیلات ابتدایی داشت و خدمتکار یکی از خوانین بزرگ بختیاری بود .

ابوالقاسم بختیار هر روز فرزندان خان را به مدرسه میبرد و همانجا منتظر می ماند تا مدرسه تعطیل شود و دوباره بچه ها را به خانه می برد .

دبیرستانی که فرزندان خان در آن تحصیل می کردند یک کالج آمریکایی (دبیرستان البرز) بود و دکتر جردن مدیر آن بود .

هر روز دکتر جردن از پنجره دفتر کارش می دید که جوانی قوی هیکل چند دانش آموز را به مدرسه می آورد و تا تعطیل شدن مدرسه منتظ آنها می ماند .

یک روز که ابوالقاسم جوان در شکستن و انبار کردن چوب به خدمتگذار مدرسه کمک می کرد ، دکتر جردن از او خوشش آمد و او را به دفتر خود دعوت کرد و از او پرسید که چرا ادامه تحصیل نمی دهد ؟ ابولقاسم بختیار گفت که بخاطر سن بالا و نداشتن هزینه تحصیل قادر به ادامه تحصیل نیست .

دکتر جردن قبول کرد که خود شخصا آموزش او را در زمانی که باید منتظر بچه های خان باشد بر عهده بگیرد . ابوالقاسم بختیار بعلت استعداد بالا ظرف چند سال موفق به اخذ دیپلم شد و با کمک دکتر جردن برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت . سرانجام در سن ۵۵ سالگی مدرک دکترای پزشکی خود را از دانشگاه نیویورک گرفت دکتر بختیار چهار فرزند داشت که همگی آنها پزشک بودند .

دکتر ساموئل مارتین جردن معلم و مبلغ آمریکایی از سال ۱۸۹۹ تا ۱۹۴۰ ریاست کالج آمریکایی در تهران را بر عهده داشت و به پاس خدماتش خیابانی در تهران بنامش نامگذاری شد .

 

2.3/5 - (3 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.