در گرو اتحاد دانشگاه‌‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، صنعت جهانی می شود

در گرو اتحاد دانشگاه‌‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، صنعت جهانی می شود

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ضعف ارتباط بین صنعت و دانشگاه یکی از خسارت‌های موجود است، گفت: متحد بودن دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند معیار صنایع را جهانی کند.

به گزارش فارسیها به نقل از فارس،احمد سالک نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی  درباره عدم ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: تلاش‌ برای خودکفایی در همه ابعاد با هدف ارتقاء قدرت بازدارندگی لازمه یک هماهنگی، هم‌افزایی و هم‌پوشانی در داخل کشور است.

* برقراری ارتباط ارگانیک بین دانشگاه و شرکت‌های دانش‌بنیان در محور صنعت

وی افزود: در محور صنعت یک ارتباط ارگانیک بین دانشگاه و شرکت‌های دانش‌بنیان برقرار شده چرا که متحد بودن دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند معیار صنایع را جهانی کند؛ همچنین ضرورت این ارتباط بر هر انسان عاقل و عالمی پوشیده نیست و روشن است که باید این کار انجام شود.

* ایجاد نشست‌های علمی و صنعتی بین دانشگاه‌ها و صنایع

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: باید بپذیریم یکی از خسارت‌هایمان ضعف ارتباط بین صنعت و دانشگاه است بنابراین باید این رابطه تقویت شود.

وی با تاکید بر اینکه باید نشست‌های علمی و صنعتی بین‌ دانشگاه‌ها و صنایع داشته باشیم، یادآور شد: رؤسای دانشگاه‌ها باید صاحبان صنایع را دعوت و نیازمندی‌ها را بررسی کنند چرا که دانشگاه‌ها باید بستری برای بازدید دانشجویان نخبه از شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی فراهم کنند تا دانشجویان بتوانند عمق نیاز جامعه را براساس مسائل فنی، علمی و تجربی استفاده کنند که این تقابل و حضور در مراکز علمی و صنعتی باعث تقویت رابطه بین صنعت و دانشگاه می‌شود.

نظر خود را در خصوص خبر” در گرو اتحاد دانشگاه‌‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، صنعت جهانی می شود ”  با ما در میان بگذارید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.