در تربیت مهندس و نیروی انسانی ایران رتبه سوم دنیا را دارد

در تربیت مهندس و نیروی انسانی ایران رتبه سوم دنیا را دارد

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت،‌معدن و تجارت، گفت: در تربیت مهندس و نیروی انسانی کشور ایران رتبه سوم دنیا را دارد.

به گزارش فارسیها به نقل از فارس، نخستین اجلاس سراسری انقلاب صنعتی چهارم در هزاره سوم امروز با حضور مسؤولان در حال برگزاری است.

این مراسم با مشارکت و همکاری معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت، فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، دبیرخانه اجرایی نخستین اجلاس سراسری انقلاب صنعتی در هزاره سوم و جمعی دیگر از بخش‌های مرتبط در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در حال برگزاری است.

ایجاد فرهنگ سازمانی در پروسه پیاده‌سازی اثربخشی استراتژی و مقررات شرکت، افزایش سطح هوش رقابتی، ارزیابی و شناسایی بازارهای بالقوه از اهداف و محورهای این اجلاس است.

رویکردهای توسعه‌ای نوآورانه فرهنگ کارآفرینی و نقش مدیریت سازمان در طراحی خط مشی مناسب برای کنترل و تحلیل صنعت از دیگر اهداف محورهای نخستین اجلاس سراسری انقلاب صنعتی چهارم در هزاره سوم است.

در این مراسم اظهار داشت: طرح توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار را در وزارتخانه تعریف کرده‌ایم و پلت‌فرم ملی برای آن در نظر گرفته‌ایم.

برات قبادیان افزود: در حوزه ورود فناوری از خارج کشور با افزایش نرخ دلار و تحریم‌ها واحدها برای واردات مشکلاتی دارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ما رتبه سوم دنیا در تربیت مهندس و نیروی انسانی را داریم. آقای نعمت‌زاده وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت روزی می‌گفت باید مدیر از خارج کشور وارد کنیم که خیلی‌ها وی را مسخره کردند اما منظور وی این بود که مدیریت علم، تجربه جوهره افراد است و باید این افراد دارای جوهره را پیدا و تربیت کنیم.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت،‌معدن و تجارت ادامه داد: ژاپنی‌ها معتقدند مدیر کسی است که ۵۰ درصد وقتش را صرف حفظ وضع موجود و ۵۰ درصد زمانش را صرف توسعه و بهبود می‌کند اما آیا در کشور ما چنین موضوع حاکم است؟

بنا براین گزارش، در این اجلاس معرفی مدیران، کارآفرینان، مخترعان، صاحبان سهام و سرمایه‌گذارانی که با نوآوری و اشتغالزایی در تحریم‌ها توانسته‌اند گامی نو جهت انقلاب چهارم صنعتی در ایران بردارند قدردانی می‌شود.

 

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.