در باران هم ماسک بزنیم؟

در باران هم ماسک بزنیم؟

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”در باران هم ماسک بزنیم؟” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

ماسک صورت یکی از بهترین و ارزان‌ترین راه‌های پیشگیری از ویروس کروناست که دولت‌ها هم استفاده از آن را توصیه می‌کنند اما طبق گزارشی که در سایت «هاف‌پست» منتشر شده‌ است، ماسک‌ها در روزهای بارانی به خوبی کار نمی‌کنند و مانع از انتقال کرونا نمی‌شوند.

در ادامه با چگونگی مراقبت از خود در برابر کرونا، طی روزهای بارانی آشنا می‌شویم.

ماسک‌های یک بار مصرف را یک بار مصرف کنید

دانشمندانی که روی این موضوع مطالعات خود را انجام دادند، از دولت خود خواستار یک کمپین بهداشت عمومی شدند تا به مردم اطلاع رسانی کند، آب‌وهوای مرطوب کارایی ماسک‌ها را پایین می‌ آورد. تیم اسپکتور، استاد اپیدمیولوژی ژنتیکی در کینگ کالج لندن، پس از توفان‌های اخیر در لندن به روزنامه تایمز گفت: «اگر حالا این موضوع را اطلاع‌رسانی کنیم و توصیه‌های روشنی برای مردم پیشنهاد دهیم، نتیجه‌ این مطالعات مفید خواهد بود. ماسک‌ها باید به‌طور منظم تعویض شوند و این موضوع در شرایط آب‌وهوای مرطوب بسیار اهمیت دارد.»

 

ماسک‌ها از کاغذ ساخته شده اند

ماسک های جراحی یک بار مصرف هستند ولی اغلب مردم از آن ها بارها استفاده می‌کنند که این اشتباه است. در هوای مرطوب، استفاده‌ مکرر از یک ماسک می‌تواند درصد ابتلا به کرونا را به طرز چشمگیری افزایش دهد. پل هانتر، کارشناس بیماری‌های عفونی و استاد پزشکی در دانشگاه آنگلیای شرقی، پیش از این به هاف‌بریتانیا گفته بود که ماسک‌ها از کاغذ ساخته شده اند. او گفته بود این دسته از ماسک‌ها را یک بار مصرف می‌خوانیم زیرا در برابر آب آسیب می بیند و از هم باز می‌شود. بنابراین بی‌فایده می‌شود. ماسک‌های دیگر از جمله ماسک N95 و همچنین پوشش صورت پارچه‌ای هم در آب و هوای مرطوب، مانند ماسک‌های جراحی آسیب‌پذیر هستند. تحقیقات می‌گوید: «به محض این که صورت تان خیس شد باید آن را خشک و از ماسک جدید و خشک استفاده کنید.»

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.