داستان واقعی زندگی برادران مک دونالد

داستان واقعی زندگی برادران مک دونالد

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”داستان واقعی زندگی برادران مک دونالد” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

 برادران ریچارد و موریس مک دونالد بودند که واقعاً بنیانگذاران رستوران فست فود بودند.در حالی که زندگی برادران مک دونالد پر از موفقیت بود اما زندگی آنها نیز با ناامیدی و شکست همراه بوده است.این داستان زندگی برادران مک دونالد و پدیده فست فود آنها است:

اوایل زندگی برادران مک دونالد

ضرب المثل قدیمی مبنی بر اینکه عظمت از ناملایمات متولد می شود ، مطمئناً می تواند در مورد ریچارد و موریس مک دونالد صادق باشد. این برادران در اوایل دهه ۱۹۰۰ در یک خانواده فقیر مهاجر ایرلندی در روستاهای نیوهمپشایر به دنیا آمدند .

پدر آنها پاتریک مک دونالد به عنوان مدیر شیفت در G.P کار کرده بود. کارخانه تولید کفش کرافت در منچستر هنگامی که پس از ۴۲ سال از کار اخراج شد. پاتریک به دلیل پیری از کار اخراج شد.و برادران مک دونالد این صحنه های غم انگیز را می دیدند.

 اینکه پدرشان بدون حقوق بازنشستگی رها و بیکار شده بود برای آنها خیلی سخت بود . و همین جرقه ای شد تا برادران مک دونالد تصمیم بگیرند تا استقلال مالی داشته باشند.

 آنها به خود قول دادند تا ۵۰ سالگی میلیونر شوند – دقیقاً سنی که پدرشان از کار اخراج شد.

داستان واقعی زندگی برادران مک دونالد
داستان واقعی زندگی برادران مک دونالد

شروع کار برادران مک دونالد

برادران مک دونالد با چشم اندازهایی از همبرگر و سیب زمینی سرخ شده به کالیفرنیا سفر نکردند. تجارت برگر پس از پایان فعالیت آنها در تجارت فیلم شکل گرفت.

این برادران آرزوی کارگردانی و تهیه کنندگی فیلم ها را داشتند و در استودیوی کلمبیا مووی شرکت های بزرگ خود را به اجرای برنامه های سخت و طاقت فرسا در زمینه مجموعه فیلم ها با دستمزد ۲۵ دلار در هفته می رساندند آنها کمتر توان پس انداز کردن داشتند .

 پس از هفت سال ، برادران مک دونالد آن را فیلم سازی را ترک کردند و قبل از اینکه تصمیم بگیرند شانس خود را در تجارت مواد غذایی امتحان کنند ، سالن سینمای خود را هم فروختند.

شروع همبرگر مک دونالد

مک دونالد در ابتدا فقط مک دونالد نبود – بلکه باربیکیو مک دونالد بود. جایگاه غذایی که برادران در سن برناردینو افتتاح کردند با پذیرایی از رانندگان در اتومبیل خود ، الگویی بود که در آن زمان رایج بود.

اما نکته اساسی این بود که برادران فهمیدند همبرگر پرفروش ترین غذای آنهاست ، پس فرمول کار خود را عوض کرده و تغییرات اساسی ایجاد كردند.

مک دونالد جدید در سال ۱۹۴۸ تغییر کرد حالا انتظار می رفت اکنون مشتریان از اتومبیل های خود پیاده شده و برای سفارش خود به پیشخوان مراجعه کنند. مردم از تغییرات خوشحال نبودند و شلوغی صف ها آنها را کلافه میکرد و همین باعث شد برادران مک دونالد تا نزدیکی شکست پیش بروند.

 زندگی برادران مک دونالد
زندگی برادران مک دونالد

برادران مک دونالد و گسترش کار خود

به گفته مجله اسمیتسونیان ، مدتی نگذشت  که کار در جایگاه همبرگر خود را تغییر داده و روش سریع سرویس را به شهرت رسانده است ، برادران سالانه ۱۰۰ هزار دلار سود کسب می کردند. در سال ۱۹۵۳ ، مک دونالد دوم در ققنوس افتتاح شد. پس از آن ، دیگری در داونی ، کالیفرنیا ظاهر شد. طبق گفته نیویورک تایمز ،در سال ۱۹۵۴،۲۰ شعبه فعال مک دونالد وجود داشت.

ادامه داستان واقعی زندگی برادران مک دونالد:

آرم مک دونالد

آرم طلائی مک دونالد امروزه نمادی شناخته شده در سطح جهانی است که مردم را به خرید سیب زمینی سرخ کرده یا یک چیزبرگر دعوت می کند. طاق های طلای دوتایی طرح اصلی که دیک مک دونالد برای رستوران خود در نظر گرفته بود نبوده و تنها پس از آنکه برادران در سال ۱۹۶۱ کنترل تجارت خود را به کروک دادند ، گنجانده شد.

ری کروک خود را بنیانگذار مک دونالد خواند

تردیدی نیست که ری کروک تأثیر بسزایی در تبدیل مک دونالد به پدیده فست فودی داشته است. گرچه از نظر او برادران مک دونالد تلاشی نکرده اند. به نقل از روزنامه ژان ژورنال ، کروک خود را بنیانگذار مک دونالدخواند و ادعا کرد تولد تاریخ  مک دونالد در اولین مکان رستوران با نام او در دس ​​پلینز ، ایلینوی است.

دیک مک دونالد گفت: “ناگهان ، پس از فروش ما او خود را به بنیانگذار خواند.” اما او فقط صرفاً یک شریک تجاری بوده است. مک دونالد طی مصاحبه ای با وال استریت ژورنال (از طریق نیویورک تایمز) در سال ۱۹۹۱ گفت: “تا زمان فروش ما ، هیچ خبری از کروک نبود.”

معامله برادران مک دونالد در سال ۱۹۶۱ برای فروش حقوق تجارت در حال رشد خود به ری کروک خالی از لطف نبود. کروک می خواست کل زنجیره مک دونالد را در اختیار داشته باشد و از چندین منبع مختلف وام گرفت تا ۲٫۷ میلیون دلار به برادران مک دونالد بدهد.

از آنجا که برادران مک دونالد دیگر سهمی نداشتند ، آنها جایگاه همبرگر خود را به “The Big M” تغییر دادند. حتی با تغییر نام هم ، کروک در معامله سخت گیر بود و با باز کردن یک مک دونالد جدید در نزدیکی آنها انتقام گرفت. ظرف شش سال ، The Big M همبرگر فروشی های برادران تعطیل شد و کروک سالها بعد با افتخار می گفت: من دیگر کارم تمام شد.

در نهایت برادران میلیون ها ضرر کردند

فروش جایگاه همبرگر به قیمت ۲٫۷ میلیون دلار در سال ۱۹۶۱ یک معامله بسیار بد بود.

تا سال ۱۹۶۰ ، کروک ۲۲۸ حق امتیاز به برادران مک دونالد داد که سالانه ۵۶ میلیون دلار درآمد داشت. برادران مک دونالد و کروک هر دو ثروتمند شده بودند ، اما کروک وقتی در سال ۱۹۶۱ آنها را به قیمت ۲٫۷ میلیون دلار خریداری کرد ، ثروتمند براردان رو به افول رفت.

برادران مک دونالد هنگام ترک نیوهمپشایر و عزیمت به کالیفرنیا در دهه ۱۹۲۰ آرزوهای بزرگی داشتند. آنها قصد نداشتند به تجارت رستوران بپردازند ، اما اهداف والایی داشتند. موفقیتی که برادران مک دونالد در ساحل غربی یافته بودند ، سرانجام به نیوانگلند بازگشت ، اما متأسفانه ، تحت هدایت آنها نبود.

هنگامی که ری کروک به عنوان سرپرست افتتاح امتیازات جدید معرفی شد ، مک دونالد مانند آتش در سراسر کشور گسترش یافت. شرکت تابعه املاک و مستغلات Kroc در سال ۱۹۵۶ ، Franchise Realty Corporation ، بنزینی بود که در آتش سوخت و باعث رشد سریع شد. FRC مالک این ساختمان بود اما زمین را اجاره کرد و از هر دو اجاره گرفت.

FRC نزدیک به ۶۰۰ مکان را تسهیل کرده بود و در سال ۱۹۶۴ ، شماره ۵۹۴ مک دونالد در منچستر ، نیوهمپشایر – سه سال پس از فروش موریس و دیک تجارت به Kroc ، افتتاح شد. واقعیت تلخ  افتتاح شعبه ای از مک دونالد در خیابان South Willow در نزدیکی خانه کودکی برادران مک دونالد بود بدون اینکه نامی از ان دو برده شود. هنگامی که دیک پس از بازگشت به نیوهمپشایر از رستوران بازدید کرد ، نه تنها او باید در صف می ایستاد – بلکه باید هزینه غذای خود را نیز پرداخت میکرد و این صحنه های خیلی تلخ بود.

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”داستان واقعی زندگی برادران مک دونالد” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

کمپانی مک دونالد چگونه شکل گرفت؟
کمپانی مک دونالد چگونه شکل گرفت؟

جشن های روز بنیانگذار برای براردان نبود

ممکن است برادران مک دونالد شغلی را شروع کرده باشند که منجر به تعداد بیشماری دیگر از فست فودها شود ، اما سالها طول کشید تا آنها اعتبار واقعی کسب کنند. مطمئناً ، در مقاله های گاه به گاه از آنها نام برده می شد ، اما در مقر مک دونالد ، به سختی به عنوان بنیانگذار دیده می شدند.

برای جشن روز بنیانگذار در سال ۱۹۹۱ ، تبلیغات تلویزیونی مبنی بر اعلام موریس و دیک به عنوان بنیانگذاران مک دونالد پخش شد – اگرچه آنها از کروک نیز تجلیل کردند.

برادران مک دونالد زندگی متوسطی داشتند

پس از اتمام تجارت رستوران Big M  برادران مک دونالد تجارت با غذا را ترک کردند. دلیل زیادی برای ماندن در کالیفرنیا وجود نداشت و دیک مک دونالد سرانجام به ایالت نیوهمپشایر خود بازگشت. وی در سال ۱۹۸۵ اعتراف كرد: “من كالیفرنیا را هرگز دوست نداشتم.”

سرانجام هر دو برادر ازدواج کرده اند. باقیمانده سالهای دیک مک دونالد در نیوهمپشایر بسیار خاموش بود ، او در خانه ای سه خوابه و متوسط ​​زندگی می کرد و هنگام مرگش در سال ۱۹۹۸ املاک ۱٫۸ میلیون دلاری را ترک کرد. اما در مقایسه با ثروت بیش از یک میلیارد دلاری که کروک برای همسرش به جا گذاشت بسیار ناچیز است.

قوانین عجیبی که کارگران مک دونالد باید از آنها پیروی کنند:

کارمندان مک دونالد (مانند اکثر کارمندان رستوران های فست فود) اغلب با لباس فرم ظاهر میشوند – نقش صندوقداران و آشپزها اغلب به عنوان مشاغل کمتر جذاب برای افراد بدون تحصیلات عالی تلقی می شود.

اما چیزی که بسیاری از مردم قادر به درک آن نیستند ، این است که کار در مک دونالد می تواند یک برنامه بسیار عالی باشد ، به ویژه برای خدمه که می خواهند مسیر شغلی مرتبط با غذا را دنبال کنند که می تواند به شما برای پرداخت هزینه تحصیل در دانشگاه کمک کند.

 کارگران خط مقدم مک دونالد اغلب بیش از ۱۰ دلار در ساعت درآمد دارند (بسته به موقعیت مکانی و سنوات خدمت) . علاوه بر این ، وب سایت شرکت برنامه ای ارائه می دهد که کارگان ساعتی هم می توانند در طرح خرید سهام مک دونالد شرکت کنند ، تخفیف های غذایی دریافت کنند و در دو برنامه آموزشی Archways شرکت کنند.

مک دونالد چیست؟
مک دونالد چیست؟

حتی اگر شما یک ساعت هم در مک دونالد کار کنید دارای بیمه درمانی می شوید. در کل ، برای افرادی که به دنبال شروع کار خود هستند ، یک کار ساعتی در مک دونالد نباید مورد تمسخر قرار گیرد.هر چند برخی قوانین سخت گیرانه در مک دونالد وجود دارد.

بسیاری از شعبه های مک دونالد ۲۴ ساعته برای خدمات و فروش غذا در بیرون از رستوران به مردم باز هستند ، اما اکثر آنها اواخر شب اتاق های غذاخوری خود را به روی مردم می بندند. این امر به رستوران ها امکان می دهد تا حسب و کتاب ها را بررسی کنند و فضای داخلی را برای شلوغی صبح به اندازه کافی تمیز و آماده کنند.

وقتی فضای داخلی بسته شد کارمندان مک دونالد اجازه ورود کسی را نمیدهند – حتی مشتریانی که فقط می خواهند از دستشویی استفاده کنند باید پول پرداخت کنند. بخشی از این چالش در تمیز نگه داشتن سرویس بهداشتی است ، اما بخشی از آن یک مسئله ایمنی است.

مدیران فروشگاه نمی خواهند مردم درگیر و خارج شوند ، به ویژه هنگامی که مشتری زیادی وجود ندارد ، فروشگاه و کارمندان بیشتر در معرض خطر سرقت قرار می گیرند.

کارمندان باید حداقل هر ساعت یکبار دست های خود را بشویند

صادق باشید – امیدوارید افرادی که در مک دونالد غذای شما را اداره می کنند مرتباً دست های خود را می شویند. شما واقعاً امیدوارید که این درست باشد. اما ممکن است متوجه نشوید که سیاست های کارکنان مک دونالد مستلزم این است که کارمندان حداقل هر ساعت یک بار دست خود را با صابون ضد میکروبی و در برخی از کشورها حداقل هر ۳۰ دقیقه یک بار بشویند.

مشخص نیست که چرا این قانون از کشور به کشور دیگر متفاوت است – به سادگی ممکن است قوانین برخی از کشورها در مورد بهداشت سرویس های غذایی سختگیرانه تر از سایرین باشد – اما ، به عنوان مثال ، با توجه به سوالات متداول وب سایت منطقه ای مک دونالد ، در امارات متحده عربی ، استاندارد حداقل هر ساعت یک بار است ، در حالی که در بریتانیا حداقل هر ۳۰ دقیقه است.

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”داستان واقعی زندگی برادران مک دونالد” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

رونالد مک دونالد فقط باید به نام رونالد مک دونالد پاسخ دهد

برای هر کودک نسل X که خاطرات مهمانی های تولد در مک دونالد را به یاد می آورد ، احتمالاً ناگفته نماند که خود رونالد مک دونالد – دلقک زرد و قرمز نماینده برند میکی دی – در این خاطرات نقش بسزایی دارد. و در حالی که دلقک بزرگتر از زندگی به تدریج از دید عموم محو شده است ، و مقالاتی در مورد مرگاو به اوایل دهه ۲۰۰۰ برمی گردد ، شخصیت وی به خوبی شناخته شده بود به طوری که در دهه ۱۹۷۰ ، این شرکت “دلقک رئیس” را استخدام کرد که تنها مسئولیت استخدام و آموزش مردانی بود که کفشهای بزرگ و کلاه گیس روشن را به تن داشتند.این بازیگران فقط هنگام حضور در لباس می توانند به نام رونالد مک دونالد پاسخ دهند.

داستان واقعی زندگی برادران مک دونالد
داستان واقعی زندگی برادران مک دونالد

تحت هیچ شرایطی کارکنان مک دونالد نمی توانند غذای رایگان بدهند

این یک عمل کاملاً استاندارد است که قرار نیست کارمندان رستوران غذای رایگان به شما بدهند. این به عنوان سرقت از شرکت در نظر گرفته می شود ، درست است؟

افراد که خالکوبی دارند در مک دونالد استخدام نمیشوند

“سیاست نظافت” رسمی مک دونالد سختگیرانه است و شامل ۱۱ مورد بسیار دقیق است که شامل همه چیز از رنگ مو (فقط رنگ های طبیعی)  تا طول ناخن و جواهرات است (زنجیرها باید در پیراهن ها جمع شوند).

به عنوان مثال ، تحت هیچ شرایطی سوراخکاری در اطراف دهان مجاز نیست. اگر سوراخ بینی داشته باشید ، نمی تواند حلقه یا حلقه داشته باشد و باید توسط سرپرست شعبه تأیید شود. همین امر در مورد “خال کوبی های شدید” صدق می کند .

1/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.