چرا خود ارضایی ضرر دارد

چرا خود ارضایی ضرر دارد

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با عنوان چرا خود ارضایی ضرر دارد در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

در ادامه قصد داریم که به بررسی ضرر های خود ارضایی بپردازیم .

استمنا یا خود ارضایی عبارت است از رابطه جنسی با خود برای ارضا شدن و رفع نیاز جنسی که همراه با تصویر سازی های ذهنی صورت می گیرد که در جوامع امروزی در بین هر دو جنس مشترک است . اما در این میان ، مردان با توجه به میل بیشتر داشتن نسبت به رابطه جنسی از سهم بیشتری برخوردار می باشند .

زمان اولین خود ارضایی بستگی به عواملی همچون محل زندگی ، شرایط آب و هوایی ، کانون خانواده و غیره دارد که حتی در کودک خردسال ۳ ساله هم گزارش شده است . در این میان انسان ها تنها نیستند و حتی میمون ها هم خود ارضایی می کنند .

چرا خود ارضایی ضرر دارد

چرا خود ارضایی ضرر دارد

خود ارضایی بعد از ازدواج

خود ارضایی بعد از ازدواج به دلیل رفتار جنسی نامناسب بین زوجین صورت میگیرد که ادامه این روند منجر به طلاق و حتی خیانت می گردد . البته نا گفته نماند که در هفته های آخر بارداری خود ارضایی در مردان نیز دیده می شود .

بنابراین قبل از ازدواج باید طرفین نسبت به آموزش های جنسی همت نمایند که در زندگی زناشویی بتوانند نیاز جنسی همسر خود که یکی از اساسی ترین نیاز های انسان می باشد را برطرف نماید .

عوارض خود ارضایی

۱ – خستگی و کوفتگی

۲ – ریزش مو

۳ – ضعف بینایی

۴ – انزال زود رس و گاه بی اختیار شدن انزال

۵ – درد مفاصل

آسیب های روحی

خود ارضایی به فرد حالت های افسردگی ، گوشه گیری ، عدم لذت از زندگی ، عدم اعتماد به نفس ، عذاب وجدان ، حواس پرتی و حلات منفی را در فرد به وجود می آورد . موارد ذکر شده بیشتر برای موارد شدید و حاد می باشد .

خود ارضایی در اصل ارضا کردن جسم می باشد که روح از این رضایت بی نصیب می ماند .

توصیه می شود که قبل از خواب غذای سنگین نخورید . در هنگام خواب لباس های تنگ وچسبان نپوشید . از نگاه کردن به تصاویر و فیلم های تحریک کننده خود داری کنید . از خوردن غذا های محرک مانند تخم مرغ پیاز فلفل موز خرما خودداری شود . قبل از خواب حتما مثانه تخلیه گردد . به منظور ترک خود ارضایی برای خود برنامه هایی همچون ورزش عبادت بیرون رفتن با دوستانتان را درست کنید . از مکان های خلوت و تنهایی خودداری کنید .

سالم زندگی کنید

امیدواریم این مطلب از بخش سلامت عمومی مورد پسند شما دوستان گرامی قرار گرفته باشد .

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.