خروپف چیست و چگونه درمان می شود؟

خروپف چیست و چگونه درمان می شود؟

امروز در مجله آنلاین فارسی ها  با مطلب” خروپف چیست و چگونه درمان می شود؟ ” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

خروپف، مسئله طبیعی نیست و اگردرمان نشود بیماری‌های متعددی در پی دارد

خروپف ناشی ازارتعاشات دربافت های نرم دستگاه تنفسی فوقانی می تواند درهر بخشی ازراه هوایی فوقانی اتفاق بیفتد. خروپف ناشی از بی نظمی های تنفسی به هنگام خواب است و به دو دسته خروپف ساده و انسدادی تقسیم بندی می شود.

خرو پف بیشتر در سنین میان سالی دیده اما در کودکان هم مشاهده می شود.حال برای درمان خروپف شبانه روش هایی پیشنهاد می شود که در ادامه به آن ها
می پردازیم .

خروپف شبانه

بسیاری از زنان به طور خاص پس از یائسگی خروپف می کنند. خروپف در میان کودکان امری شایع است اما ﻣﺴﺋﻟﻪ ای طبیعی نیست و هر کسی که خروپف می کند باید برای حل این مشکل اقدام کند.شدت صدای خروپف ممکن است به ۱۰۰ دسی بل برسد.صدایی که به هنگام خروپف شنیده می شود ناشی از لرزش بافت های نرم است که در مسیرهای هوایی فوقانی قرارگرفته است مانند(نرم کام، زبان کوچک و نازوفارینکس) . این لرزش معمولا در هنگام تنفس رخ
می دهد.

آیا خروپف زمینه ارثی دارد؟

دلایل بروز خروپف در افراد، بی شمار و گوناگون است. از این میان می توان به دلایلی مانند چاقی، استعمال دخانیات اشاره کرد. اما گاهی اوقات در برخی موارد خروپف ناشی از شکل راه های تنفسی که به فرد به ارث رسیده است و زمینه را برای خروپف فراهم می آورد.

عوامل موثر در خروپف شبانه

راه های هوایی فوقانی پیچیده ترین بخش آناتومی بدن به شمار می آید و مناطق بسیاری دارد که ممکن است در زمینه خروپف موثر باشد.در برخی افراد که خروپف می کنند گاهی چندین عضو با هم به ارتعاش در می آید در نتیجه هر بخش باید جداگانه درمان تا از بروز خروپف جلوگیری شود.
دیگر دلایل بروز خروپف شامل افزایش سن، مسیرهای هوایی باریک که ممکن است بسته شود، آناتومی غیرطبیعی سر و صورت، استفاده از داروهای آرام بخش، انسداد بینی واحتقان است.

به طور کلی خروپف توسط افرادی تشخیص داده می شود که همراه شخصی که خروپف می کند می خوابند اما صدای خروپف مانع از استراحت آنان می شود.

خروپف چیست و چگونه درمان می شود؟
What-snoring

خروپف باعث اختلال خواب می شود

اگرچه بسیاری از افرادی که خروپف می کنند معتقدند خواب راحتی دارند، اما خروپف باعث اختلال در خواب می شود و هنگام صبح فرد خسته یا با سردرد و ناراحتی از خواب برمی خیزد. اگر برای درمان خروپف اقدامی نشود این بیماری به بیماری های جدی تری مانند آپنه انسدادی خواب منجر می شود (OSA) که درمان آن مشکل و با بیماری های گوناگونی در ارتباط است.

درمان پیچیده خروپف

واژه خروپف ساده به نظر می آید اما هنگامی که به درمان آن توجه کنید، آن قدر ها هم ساده نیست.
در افرادی که خروپف چند سطحی دارند باید تعیین شود کدام اعضا در مسیر هوایی به لرزش در می آید و آن مناطق را باید درمان کرد. اگر هنگام خواب، تنفس از راه بینی مشکل می شود پس قبل از هر گونه درمان در ارتباط با خروپف، باید مشکل بینی را بر طرف کرد. با استفاده از اسپری های بینی و شست و شو می توان گرفتگی در ناحیه بینی را کاهش داد.

اگر تب یونجه فصلی یا دیگر عوامل آلرژیک موجب رینیت یا گرفتگی بینی شده باشد پزشک ممکن است برای درمان، اسپری تجویز کند.

درمان خودسرانه ممنوع

درمان های خود سر برای رفع خروپف به ندرت کارآمد است زیرا یک درمان خاص برای درمان همه مناطقی که در خروپف به لرزه درمی آید وجود ندارد. هم اکنون درمان خروپف شامل استفاده از تجهیزات مختلفی است مانند تجهیزات پیشرفته فک پایین برای درمان خروپف که علت آن زبان است و استفاده از نوار چانه یا محافظ خروپف برای افرادی که از طریق دهان تنفس می کنند. بسیاری از افرادی که خروپف می کنند براساس مناطق درگیر در خروپف و شدت انسداد بینی باید از درمان های ترکیبی استفاده کنند.

منبع: خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.