جاسوسی اینستاگرام با دوربین آیفون

جاسوسی اینستاگرام با دوربین آیفون

جاسوسی اینستاگرام با دوربین آیفون. شبکه اجتماعی اینستاگرام به تازگی با یک شکایت روبرو شده است که بر اساس آن این شرکت تحت نظارت فیس‌بوک به سواستفاده از حریم امنیتی کاربران متهم شده است.

به نقل از Cnet، بر اساس این شکایت، اینستاگرام بدون اجازه مخاطبان خود از دوربین کسانی که بر روی دستگاه آیفون خود از این برنامه استفاده کرده‌اند استفاده کرده است.

گفته می‌شود که این مشکل مربوط به یک باگ در اینستاگرام بوده است که در ماه جولای سال جاری میلادی کشف شده بود  و همین امر موجب شده است که دیدگاه‌های متفاوتی نسبت به این مسئله وجود داشته باشد.

از یک سو شکایت طرح شده بر این موضوع تاکید دارد که اینستاگرام با استفاده از دوربین آیفون برای جاسوسی اطلاعات کاربران این دستگاه‌های اقدام کرده و اطلاعات شخصی آن‌ها را بدون اطلاع آن‌ها مورد استفاده قرار داده است.

جاسوسی اینستاگرام با دوربین آیفون

از سوی دیگر شرکت فیسبوک اعلام کرده است که باگ یاد شده موجب شده است که ماژول دوربین فعال شود ولی به هیچ عنوان اینستاگرام از خروجی این دوربین استفاده‌ای نکرده و اطلاعات کاربران را برداشت نکرده است.

از سوی دیگر یکی از موارد مهمی که در این شکایت مطرح شده است این است که حتی اگر اطلاعات کاربران مورد استفاده قرار نگرفته باشد بازهم اینستاگرام مسئول این موضوع است که استفاده نرم‌افزار از سخت‌افزار دستگاه را کنترل کرده و حلوی استفاده اشتباه را بگیرد.

در هر صورت شرایط به نحوی است که ممکن است دادگاه هر یک از طرفین را برنده این مبارزه قانونی اعلام کند.

فیس بوک اعلام کرده است که به هیچ عنوان از موضع خود مبتنی بر بی گناهی کنار نخواهد رفت.

 

خبر  “جاسوسی اینستاگرام با دوربین آیفون “ از دسته اخبار تکنولوژی سایت فارسیها برای شما گردآوری شده است .

منبع: itna

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.