جاذبه های گردشگری دبی را از دست ندهید

جاذبه های گردشگری دبی را از دست ندهید

جاذبه‌های گردشگری دبی مجموعه ای از تفریحات لوکس و بی‌نظیر در دنیا است. دبی ، بزرگترین شهر کشور امارات است. در واقع همه امارات را با شهر زیبا و مدرن دبی و آسمان‌خراش‌های بی‌نظیرش می‌شناسند. نشانه‌های زندگی در اینجا از قرن یازدهم میلادی وجود دارد اما در سال ۱۸۳۳ بود که پایه‌های دبی به عنوان یک شهر بنا نهاده شد. زندگی در دبی روال عادی یک زندگی اعراب خلیج را داشت تا این که در سال ۱۹۶۶ در آن نفت کشف شد. یک انفجار جمعیت در دبی رخ داد و در مدت کوتاهی جمعیت آن سه برابر شد.

دبی  و تور دبی به خاطر مراکز خرید لوکس، معماری اعجاب‌آور مدرن، و زندگی شبانه آن در بین گردشگران محبوب است. امروزه دبی به عنوان یک شهر جهانی شناخته می‌شود که اقتصاد آن برپایه تجارت و گردشگری است. نفت اگر چه به رشد دبی کمک کرد اما اکنون سهم زیادی از درآمد این شهر ثروتمند ندارد. با ما همراه باشید تا مدرن‌ترین جاذبه‌های گردشگری دبی را مرور کنیم.

برج العرب، هتلی مجلل روی یک جزیره مصنوعی

به گزارش سفر باتو ، این برج ۳۲۱ متر ارتفاع دارد و از ۲۸ طبقه دوگانه تشکیل شده است،معمار این هتل یک آمریکایی است و ساخت هتل ۵ سال به طول انجامیده است. هر طبقه از این هتل پیشخدمت شخصی دارد و فضاهای داخلی هتل طلاکاری شده اند. سکوی فرود هلیکوپتر نیز از دیگر امکانات این هتل زیباست، اگر قصد دیدار از جاذبه‌های گردشگری دبی را داشتید و خواستید اقامتی لوکس را هم تجربه کنید، هتل برج العرب میزبان مناسبی برای شما خواهد بود. تنها به یاد داشته باشید که هزینه‌ی اقامت در این هتل بسیار بالا است.

دبی از جمله شهرهای جهان است که پروژه احیای زمین در آن آغاز به کار کرده است. جزیره‌ای که برج العرب روی آن ساخته شده است نیز یکی از نتایج این پروژه است. برج العرب یکی از هتل‌های مجلل خاورمیانه و یکی از لوکس‌ترین جاذبه‌های گردشگری دبی است. اینجا هتلی است که از استاندارد هتل‌های ۵ ستاره بسیار فراتر است و به هتل ۷ ستاره مشهور است. تمام ۲۰۲ اتاق این هتل سوییت‌های دوبلکس است و نمای بیرونی آن شبیه بادبان کشتی ساخته شده است. برج العرب قرار بوده است که به جای برج خلیفه نماد شهر دبی محسوب شود.

آبنمای دبی

در پایه بلندترین برج جهان یکی از شگفت‌انگیزترین فواره‌های جهان قرار دارد، در‌واقع این بزرگترین فواره رقصان جهان است. مجموعه‌ای در کنار دریاچه برج خلیفه، که فواره‌های آن آب را تا ارتفاع ۵۰۰ فوت، معادل یک ساختمان ۵۰ طبقه به بالا می‌برد . فواره ۹۰۰ متر طول ودارای پنج دایره و دو قوس است. این فواره بوسیله (مقر کالیفرنیا وت) طراحی شده است که فواره های بلاجیو را در لاس وگاس ساخته اند. فواره های دبی بصورت روزانه برنامه اجرا می کنند که شامل سما دبی، بابا یتی، آهنگی معروف در زبان سواحلی، بهترین رقص دنیای عرب شیک شک شوک و شاهکار خواننده معروف ایتالیایی آندره بوچلی یعنی کونته پترو مان ( زمان خداحافظی) میباشد.

بیش از ۶۰۰۰ نورافکن وت و ۲۵ پروژکتور رنگی بیش از۱۰۰۰ جاذبه انتزاعی بر پایه طیفی از نور ایجاد کرده‌اند. نور درخشان ساطع شده از فواره‌ها را می توان از فاصله بیش از۲۰ مایلی دید و همچنین از آسمان هم قابل رویت بوده بطوریکه آن را به روشن ترین نقطه در خاور میانه و احتمالا جهان تبدیل کرده است. زمان های اجرای برنامه فواره در دبی به این صورت است: یکشنبه تا چهارشنبه ۶ عصر تا ۱۱ شب هر ۳۰ دقیقه ، پنجشنبه تا شنبه ۱ تا ۱/۵ بعد از ظهر و۶عصر تا ۱۱ شب.

شاهکار مهندسی در جزایر نخل جمیرا

جزایر مصنوعی از جمله جاذبه‌های گردشگری دبی هستند که قصد دارند دبی را در جهان گردشگری نام‌آور کنند. جزایر مصنوعی جمیرا متشکل از چند مجموعه جزیره است. در طرح اولیه، جزایر نخل جمیرا، جزیره دیره، مجمع الجزایر جهان، مجمع الجزایر دنیا و کهکشان این مجموعه را تشکیل میدادند. اما در حال حاضر پروژه مجمع الجزایر دنیا و کهکشان لغو شده و جزایر جهان هنوز در دست ساختند. با وجود هزینه‌های زیاد برای ساخت این جزایر به نظر می‌رسد که پیامدهای زیست محیطی آن غیر قابل جبران باشد. هرچند توریست‌های زیادی به خاطر دیدن این جزایر حاضر به پول خرج کردن هستند. طبق یک آمار هرشب حدود ۱۰ هزار نفر از نخل جمیرا بازدید می‌کنند. گویا این جزیره در جذب گردشگر با برج خلیفه در رقابت است.

برج خلیفه

برج خلیفه بلندترین برج جهان و شاهکاری در مهندسی است، زمانی که تصمیم دارید به بالای برج بروید با چشمان خود شاهد مرتفع ترین چشم انداز در سراسر دنیا خواهید بود. نقطه اوج چشم انداز برج خلیفه بالاترین نقطه آن است. بازدید از این برج اززیر زمین مرکز خرید دبی آغاز می شود. در طول گردش، بازدید کنندگان با تاریخ شگفت‌انگیز دبی که گوهر آن ساخت برج خلیفه است آشنا می شوند. توصیه ما برای این بازدید این است که بلیت خود را آنلاین، از پیش خرید کنید چون با این کار ۳۰۰ درهم به ازای هر فرد صرفه جویی کرده اید. البته تورها خیلی زود پر می شوند ، مخصوصا تورهایی که زمان غروب آفتاب انجام میشود، لذا حتما تور خود را از پیش رزرو کنید.

 

امیدواریم از مقاله “جاذبه های گردشگری دبی را از دست ندهید” استفاده کرده باشید. تجربیات خود را در خصوص این مطلب با ما در میان بگذارید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.