توصیه های ضروری که قبل از خرید خودرو کارکرده باید بدانید

توصیه های ضروری که قبل از خرید خودرو کارکرده باید بدانید

تورم در بخش خودرو امسال به طور افسار گسیخته ای رشد داشته و موجب شده تا خودرو پراید که در اسفند ۹۸ با قیمت ۶۰ میلیون تومان به فروش می رسید در شهریور ۹۹ به رقم ۱۰۵ میلیون تومان برسد. این خودرو که محبوب قشر ضعیف و متوسط جامعه است در حال حاضر از دسترس این قشر خارج شده و حتی بسیاری از افراد قشر متوسط جامعه  نیز توانایی خرید خودرو پراید صفر کیلومتر را ندارند. ارزان ترین خودرو صفر کیلومتر بعد از پراید تیباست که اکنون در بازه قیمتی بیش از ۱۱۰ میلیون تومان در بازار آزاد به فروش می رسد. این موضوع باعث شده تا بیشتر اقشار جامعه توانایی خرید خودرو صفر کیلومتر را نداشته باشند و تقاضا برای خرید خودرو کارکرده رو به افزایش است.

دولت در اوایل سال اعلام کرد که حضور دلالان موجب شده تا قیمت خودروها افزایش پیدا کند و تمامی وب سایت های خرید و فروش خودرو را ملزم کرد تا قیمت خودرو را از داخل سایت ها بردارند. علاوه بر این طرح فروش فوری خودرو از سوی دو شرکت خودرو سازی سایپا و ایران خودرو نیز نتوانست پاسخگوی نیاز بازار و افزایش قیمت ها شود.وجود تحریم های سنگین و مشکلات تامین قطعه در کنار افزایش شدید قیمت دلار مزید بر علت شده تا تولید خودرو سازان کاهش یافته و در پی آن قیمت خودرو افزایش پیدا کند.

با این حال خرید خودرو کارکرده که مدت زمانی از عمر آن گذشته باشد می تواند هزینه های زیادی برای خریدار داشته باشد چرا که در برخی از مواقع تعمیرات و اتلاف وقت برای اصلاح مشکلات خودرو هزینه زیادی را به خریدار تحمیل می نماید.

کارشناسی خودرو قبل از خرید :

تمامی خودروها و قطعات مکانیکی بعد از مدتی استفاده دچار فرسودگی و خوردگی می شوند. خودروها نیز پس  از سال ها استفاده دچارآسیب های زیادی در بخش های مختلف از جمله شاسی ها، بدنه، موتور و گیریبکس و… می شوند که موجب استهلاک و کاهش عمر خودرو می شود. این آسیب ها نقش مهمی در قیمت خودرو دارد. امروزه خدمات کارشناسی خودرو در شهرهای مختلف کشورمان وجود دارد. منظور از کارشناسی خودرو بررسی کامل و صفر تا صد خودرو است. در کارشناسی خودرو رنگ و بدنه خودرو، قطعات تعویضی، وضعیت ترمز و فرمان، چکاپ کامل موتور و گیربکس، تست قطعات کامپیوتری و الکترونیکی، تست رانندگی، میزان کارکرد خودرو و سایر موارد لازم به منظور چک کردن سلامت و تعیین ارزش واقعی خودرو بررسی می شود.خودرو ممکن است در ظاهر بسیار تمیز و مرتب به نظر برسد ولی مشکلات فنی و ایرادات زیادی داشته باشد.

وب سایت ماشین بانک با ارایه خدمات  کارشناسی خودرو در محل   به شما کمک می کند تا به راحتی و بدون دغدغه بتوانید خودرو مورد نظر خود را خریداری نمایید. برای درخواست کارشناس خودرو در محل کافیست به وب سایت ماشین بانک مراجعه کرده و در قسمت ثبت درخواست کارشناسی خودرو، درخواست خود را ثبت کنید تا در کمترین زمان ممکن کارشناسان ماشین بانک به محل اعزام شده و خودرو مورد نظر را مورد بررسی قرار دهند.

پیشنهادات خرید خودرو در شهریور ۹۹ برای خودروهای زیر ۱۰۰ میلیون تومان

پراید که روزی ارزان ترین خودرو ایران بود و اغلب افراد جامعه توانایی خرید آن را داشتند در حال حاضر با قیمت ۱۰۴ میلیون تومان به فروش می رسد. با توجه به این موضوع می توان گفت که با بودجه زیر ۱۰۰ میلیون تومان امکان خرید خودرو صفر کیلومتر وجود ندارد.

با این مبلغ می توانید خودروی پرایدی که برای مدتی کارکرده خریداری نمایید یا به دیگر خودروهای تولیدی شرکت سایپا از جمله تیبا و ساینا مراجعه کنید. خودروهای تولیدی شرکت ایران خودرو اغلب قیمت های بالاتری نسبت به خودروسازی سایپا دارند و با بودجه زیر ۱۰۰ میلیون تومان می توان خودروهای ۲۰۶، ۴۰۵ و پارس که حداقل ۶ تا ۷ سال کارکرده باشند را خریداری نمایید.

در صورتی که مایل هستید که به سراغ خودروهای چینی بروید، امکان خرید خودروهای MVM110  نیز وجود دارد اما باید توجه داشته باشید که هزینه نگهداری و تعمیر خودروهای چینی به مراتب بالاتر از خودروهای ساخت داخل کشور است.

توصیه های ضروری که قبل از خرید خودرو کارکرده باید بدانید

توصیه خرید برای بازه قیمتی ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان

اگر به دنبال خرید خودرو های صفر کیلومتر هستید با این مبلغ می توانید خودروهای ساینا، تیبا و کوییک خریداری کنید. این خودروها اغلب هزینه ی نگهداری و تعمیرات کمی دارند با این حال نباید انتظار کیفیت عالی داشته باشید بلکه باید به آنها به چشم یک خودرو مناسب برای فعالیت های روزمره بنگرید.

خودروهای کارکرده ای که در این رنج قیمت می توان خریداری کرد شامل ۲۰۶ تیپ ۲، رانا، ۲۰۷ و اگر خوش شانس باشید هیوندای ورنا و آوانته. همچنین خودروهای چینی بهتری از قبیل MVM 315 ، پژو پارس با کارکرد کمتر از ۵ سال خریداری نمایید

توصیه خرید برای بازه قیمتی ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان

خودروهای صفر کیلومتری که در این رنج قیمت می توانید خریداری کنید شامل رانا، ۲۰۶ ، پژو پارس و ۴۰۵ است.

همچنین با این پول می توانید رنو مگان کارکرده، جک، بایک سابرینا، لیفان X60،  پژو ۲۰۷ با کارکرد کمتر از ۵ سال خریداری نمایید.

هر دستگاه سمند ال. ایکس با افزایش ۱۸ میلیون تومانی نسبت به چهارشنبه هفته گذشته ۱۷۰ میلیون تومان فایل شد. سمند سورن نیز با ۲۱۲ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ جی‌ال‌ ایکس به قیمت ۱۶۶ میلیون تومان، پژو پارس معمولی به قیمت ۱۹۷ میلیون تومان و پژو پارس با موتور ‌تی. یو۵ به بهای ۲۳۰ میلیون تومان در بازار عرضه شد و همه این خودروها بین ۱۳ تا ۱۵ میلیون تومان افزایش قیمت داشتند.

قیمت هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با رشد ۱۳ میلیون، ۱۸۲ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ برابر با ۲۲۰ میلیون تومان، و هر دستگاه پراید ۱۱۱ با رشد ۹ میلیون تومانی ۱۰۴ میلیون تومان اعلام شد.

در صورتی که تصمیم به خرید خودرو دارید، روزانه صدها آگهی خرید و فروش خودرو در وب سایت ماشین بانک درج می شوند. سایت ماشین بانک به عنوان یک وبسایت پیشرو در زمینه خرید و فروش خودرو، به شما کمک می کند تا به راحتی ماشین مورد علاقه خود را انتخاب و خریداری نمایید. روزانه هزاران آگهی خرید و فروش خودرو در سایت ماشین بانک قرار می گیرد و شما میتوانید با مشخص کردن بودجه مورد نظر خود، برند و مدل ماشین، امکانات ماشین، وضعیت ظاهری، بدنه و میزان کارکرد خودرو، ماشین مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.