تغییر نکردن عوارض کسب و پیشه در ۵ سال گذشته

تغییر نکردن عوارض کسب و پیشه در ۵ سال گذشته

اعضای شورای شهر تهران امروز پس از پنج سال اصلاح لایحه تعرفه عوارض کسب و پیشه در شهر تهران را کلید زدند.

به گزارش فارسیها به نقل از فارس،سید محمود میرلوحی عضو شورای اسلامی شهر تهران در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران در خصوص اصلاح تعرفه عوارض کسب و پیشه در شهر تهران گفت: در تهران حدود ۴۵۰ هزار واحد کسب و پیشه وجود دارد و هزار و صد و بیست و شش شغل داریم.

وی ادامه داد: البته فهرست کسب و پیشه در تهران هنوز مدرن و جدید نشده است و باید مشاغل استارتاپی هم به این فهرست اضافه شود.

میرلوحی گفت: وقتی شهرداری از شهر هوشمند و فناورانه حرف میزند و این کسب و پیشه ها نه هزار میلیارد تومان در سال ترنور مالی دارند باید در کسب و پیشه دیده بشوند.

وی افزود: اگر این بیش از ۴۵۰ هزار کسب و پیشه فقط عوارض ۵۰۰ هزار تومانی بدهند عددی حدود ۲۲۵ میلیارد تومان باید درآمد داشته باشیم اما امروز تنها ۲۰۰ میلیارد تومان درآمد داریم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: این یعنی نه تنها ما عددی کمتر از ۵۰۰ هزار تومان میگیریم بلکه گویا از برخی هم نمیگیریم.

میرلوحی گفت: امروز تهران سهم بسیار زیادی از حجم چرخش مالی در کشور را دارد و این طبیعی است که هر کسب و کاری حداقل یک میلیون تومان برای رفت و روب و شست و شو و سایر اقدامات شهرداری پول بپردازد.

وی ادامه داد: شهر تهران معدن طلا و زمین زعفران ماری ندارد و باید درآمدهای خود را پایدار کند و ۲۰۰ میلیاردی که امروز از کسب و پیشه ها میگیریم عدد ناچیزی است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: کل عوارض کسب و پیشه ای که میگیریم عددی حدود یک درصد عدد بودجه شهرداری تهران است.

احمد مسجد جامعی در واکنش به اظهارات میرلوحی گفت: ما نباید مردم را مثل قلک ببینیم و متاسفانه امروز بیشتر کارهایشان برای کسب درآمد شهرداری تهران است.

وی افزود: نمی شود هر روز شهرداری بودجه اش کم شد و درآمدش کم شد بگوییم یک عوارضی وضع کنیم و از مردم بخواهیم جبران مافات کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: باید نگاهمان کمی هم رعیت محور باشد و کمی هم به فکر مردم باشیم.

حسن رسولی در واکنش به اظهارات مسجد جامعی گفت: این کد عوارض در پنج ساله گذشته هیچ افزایشی نداشته است.

وی افزود اگر ما دنبال منافع پایدار و درآمدهای پایدار هستیم بحث عوارض کسب و پیشه است و میزان افزایش از آن چیزی که باید در پنج سال افزوده می شد هم کمتر است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: تلاش شده است تا هر واحد صنفی با توجه به شرایط و منافع برایش عوارض در نظر گرفته شود و عدالت به گونه ای رعایت شود.

سالاری نیز در واکنش به این کد عوارض گفت: در گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان از عوارض کسب و پیشه درآمد داشتیم اما با این افزایش قرار است ۲۰ درصد به این رقم افزوده شود.

وی ادامه داد: ۱۱۲۶ عنوان شغل داریم در حالی که معلوم نیست در حوزه مشاغل فرهنگی و خانگی چقدر عوارض اضافه شده است زیرا در این حوزه نباید اصلا عوارض گرفته شود.

محسن هاشمی گفت: اعضای محترم شورا باید به این موضوع توجه کنند که در گذشته هر ساله عوارض کسب و پیشه افزایش می یافته است اما پنج سال اخیر یعنی سه سال در دوره شورای قبلی و دو سال در دوره شورای فعلی این عدد افزوده نشده است.

نظر خود را در خصوص خبر” تغییر نکردن عوارض کسب و پیشه در ۵ سال گذشته”  با ما در میان بگذارید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.