تصاویری از انفجار مهیب و آخرالزمانی بندر بیروت

تصاویری از انفجار مهیب و آخرالزمانی بندر بیروت

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”تصاویری از انفجار مهیب و آخرالزمانی بندر بیروت” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

انفجار بیروت که  در بندر این شهر روی داد یکی از شدیدترین انفجارهای تاریخ جهان بشمار می رود به حدی که برخی رسانه های از این انفجار به عنوان هیروشیما و ناکازاکی دوم یاد کردند.

شدت انفجار بیروت به حدی بوده که مرکز لرزه نگاری اردن اعلام کرده که نیروی انفجار بندر بیروت معادل نیروی زلزله‌ای با قدرت ۴.۵ ریشتر بوده است.

با وقوع این انفجار دوست و دشمن لبنان به میدان آمدند و تقریبا همه با ابراز نگرانی آمادگی خود را برای همکاری و کمک به این کشور اعلام کردند.

«حسان دیاب» نخست‌وزیر لبنان از اولین مقامات لبنانی بود که به رغم زخمی شدن همسر و دخترش، به سرعت خود را به محل انفجار رساند و از نزدیک موضوع را پیگیری و دستورات لازم را برای کمک به مجروحان و حادثه دیدگان در سر صحنه اعلام کرد؛ دیاب همچنین سه روز عزای عمومی در لبنان اعلام کرد.

نشست فوق العاده شورای عالی دفاعی لبنان نیز شب گذشته به ریاست میشل عون رییس جمهوری این کشور تشکیل شد و این شورا کمیته‌ای را برای تحقیقات درخصوص علت انفجار بیروت تشکیل داد و اعلام کرد، شدیدترین مجازات در حق عاملان آن إعمال خواهد شد.

شورای عالی دفاعی لبنان با اعلام بیروت به عنوان شهر فاجعه زده همچنین تاکید کرد که هیات عالی امدادرسانی برای کمک به خانواده‌هایی که خانه‌هایشان در پی انفجار تخریب شده، مامور شده است و بندر طرابلس (در شمال لبنان) نیز برای انجام و عهده گرفتن فعالیت‌های بندر بیروت مجهز می‌شود.

«حمد حسن» وزیر بهداشت لبنان نیز بامداد امروز (چهارشنبه) آمار جدید تلفات انفجار مهیب بندر بیروت را ۱۰۰کشته (غیرقطعی) و تعداد زخمی ها را نیز بیش از ۴ هزار نفر اعلام کرد.

وزیر بهداشت لبنان تاکید کرد که هنوز بسیاری از قربانیان انفجار، مفقود هستند و مردم برای پیدا کردن آشنایان خود به اداره حوادث غیر مترقبه بیروت رجوع می کنند.

نخست وزیر لبنان در اظهاراتی دیگر اعلام کرد که در انفجار مهیب بندر بیروت ۲۷۵۰ تن نیترات آمونیوم منفجر شده است.

“قاضی مروان عبود”، استاندار بیروت نیز با اشاره به اینکه نیمی از این شهر در اثر انفجار آسیب دیده یا ویران شده، گفت: انفجار بیروت شبیه به انفجار هیروشیما و ناکازاکی بود.

استاندار بیروت در نشستی با فرماندهان، افسران و نیروهای امنیتی لبنان تاکید کرد که بیروت در روزهای مشابهی در سال ۱۹۸۲ هدف یک حمله خصمانه (حمله رژیم صهیونیستی) قرار گرفت که بخش‌های وسیعی از آن را نابود کرد، اما فرزندان لبنان در دفاع از این شهر تلاش کردند و بسیاری دلاورانه جان باختند.

حالا تصاویر این انفجار مهیب و آخر الزمانی بیروت را با هم میبینیم (با امید به اینکه صبرشان در برابر این حادثه عظیم جمیل و زیاد باشد و خداوند کمکشان کند):

 

تصاویری از انفجار مهیب و آخرالزمانی بندر بیروت
تصاویری از انفجار مهیب و آخرالزمانی بندر بیروت

 

تصاویری از انفجار مهیب و آخر الزمانی بیروت
تصاویری از انفجار مهیب

 

تصاویری از انفجار مهیب و آخرالزمانی بندر بیروت
انفجار مهیب و آخرالزمانی بندر بیروت

 

انفجار مهیب و آخرالزمانی بندر بیروت
انفجار بندر بیروت

 

تصاویری از انفجار مهیب و آخر الزمانی  بندر بیروت
بندر بیروت

 

تصاویری از انفجار مهیب  بیروت
تصاویری از انفجار مهیب بیروت

 

تصاویری از انفجار  بیروت
تصاویری از انفجار بیروت

 

تصاویری از انفجار مهیب و آخر الزمانی بیروت
تصاویری از انفجار مهیب و آخر الزمانی بیروت

منبع : ایرنا

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.