ترک تحصیل افرادمیلیونر، تحصیلات دانشگاهی چقدر در موفقیت مالی نقش دارد؟

ترک تحصیل افرادمیلیونر، تحصیلات دانشگاهی چقدر در موفقیت مالی نقش دارد؟

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”ترک تحصیل افرادمیلیونر، تحصیلات دانشگاهی چقدر در موفقیت مالی نقش دارد؟” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

مایکل دل فقط یکی از میلیاردرهای خودساخته ای است که از دانشگاه انصراف داده اند. در این مقاله شما را با چند نمونه از این میلیاردهایی که تحصیلات را رها کرده اند آشنا میکنیم.
هنوز بسیاری از جوانان بر این باورند که تحصیل در دانشگاه بهترین راه برای کسب درآمد مناسب و ایجاد شغل موفق است. به طور متوسط ​​ممکن است درست باشد که درآمد فارغ التحصیلان دانشگاهی بیشتر از افراد غیر فارغ التحصیل است. اما چنین محاسباتی باید با احتیاط باشد، به ویژه اینکه همیشه دوره های طولانی را که درآمد دانش آموزان صفر است در نظر نمی گیرند و آنها در هزینه های تحصیل خود سرمایه گذاری قابل توجهی انجام می دهند.

 بنابراین جوانانی که از ابتدا دانشگاه را رها می کنند یا حتی هرگز به دانشگاه نمی روند ، به هیچ وجه بدون شانس نیستند.

مایکل دل (متولد ۱۹۶۵)

دل با دارایی خالص ۲۸ میلیارد دلار ، یکی از ثروتمندترین افراد در جهان است. پس از اتمام دبیرستان ، در سال ۱۹۸۳ در دانشگاه تگزاس ثبت نام کرد و قصد داشت دکتر شود. اما به جای تمرکز روی تحصیلات ، در سال ۱۹۸۴ دانشگاه را رها کرد و شرکت خود را در  تگزاس تأسیس کرد.

ترک تحصیل افرادمیلیونر، تحصیلات دانشگاهی چقدر در موفقیت مالی نقش دارد؟
ترک تحصیل افرادمیلیونر، تحصیلات دانشگاهی چقدر در موفقیت مالی نقش دارد؟

ریچارد برانسون (متولد ۱۹۵۰)

برانسون در مدرسه نمرات بسیار ضعیفی داشت. در واقع ، او بدون هیچ صلاحیتی مدرسه را ترک کرد. امروز او صاحب شرکت های متعددی است ، یک میلیاردر و یکی از ثروتمندترین افراد در انگلستان است.

استیو جابز (۱۹۵۵ – ۲۰۱۱)

در سال ۱۹۷۲ ، جابز از دبیرستان هومستید در کوپرتینو ، کالیفرنیا فارغ التحصیل شد و در کالج رید در پورتلند ثبت نام کرد. جابز پس از ترم اول تحصیلات خود را رها کرد ، اما بعدا با ارزش ترین شرکت جهان ، اپل را ساخت و به یک میلیاردر تبدیل شد.

رینهولد وورت (متولد ۱۹۳۵)

در سال ۱۹۴۹ در سن ۱۴ سالگی ، پدر رینولد وورث او را در دبیرستان ثبت نام کرد و او را به عنوان کارمند دوم و اولین شاگرد در تجارت پیچ عمده فروشی خود در Kunzelsau ، آلمان به عهده گرفت. او در ۱۹ سالگی و هنگامی که پدرش درگذشت ، کار خود را در این شرکت به عهده گرفت و یک تجارت جهانی با ۷۰۰۰۰ کارمند ایجاد کرد. دارایی خالص فوربس ۱۶ میلیارد دلار برآورد می کند و او را به یکی از ثروتمندترین افراد آلمان تبدیل می کند.

 تحصیلات دانشگاهی چقدر در موفقیت مالی نقش دارد؟
تحصیلات دانشگاهی چقدر در موفقیت مالی نقش دارد؟

مایکل السببرگ

او در کتاب خود ، آموزش میلیونرها ، که مبتنی بر مصاحبه با طیف وسیعی از میلیونرها و میلیاردرهایی است که مدرک دانشگاهی ندارند ، حکمت مرسوم را که یک آموزش دانشگاهی یک عامل مهم در ثروتمند شدن است ، به چالش می کشد:

۹۰٪ از افرادی که در این کتاب با آنها مصاحبه کرده ام و از آنها نام می برم میلیونرهای واقعی هستند و حتی چندین نفر میلیاردر هستند … همه میلیونرها و افراد موفقی که برای این کتاب مصاحبه کردم گفتند ” آموزش را ترک کرده اند”.

“آموزش برای یادگیری نحوه انجام کار هنوز لازم است ، ضروری است به شما حقوق می دهد اما این روزها ، تقریباً تمام تحصیلاتی که در واقع درآمد شما را به همراه دارد ، در نهایت خودآموزی و مهارت عملی است که خارج از مرزهای موسسات آموزشی سنتی به دست آمده است. “

کارآفرینErich Sixt

کارآفرینErich Sixt ، یکی از ثروتمندترین افراد در آلمان ، پس از تنها دو ترم از تحصیل در رشته های بازرگانی انصراف داد. وی بعداً گفت آنچه را كه در دانشگاه به او آموخته اند كاملاً بی ربط به زندگی آینده و شغل وی است. اگر دانشکده های اقتصاد دانشگاه از استراتژی ها و رازهای واقعی ثروتمند سازی محرمانه بودند ، با تمام دانش خود ، تعداد استادان مدیریت بازرگانی بالاتر از حد متوسط ​​باید چند میلیونر یا حتی میلیاردر باشند – که چنین نیست.

یادگیری ضمنی مهمتر از آموزش رسمی است

برای مطالعه The Wealth Elite ، مصاحبه های عمیق با ۴۵ فرد فوق العاده با ارزش خالص انجام شد. اکثر آنها مانند بسیاری از هم دوره های خود از تحصیلات مناسب مدرسه و دانشگاه بهره مند شده بودند. سوالات بیوگرافی مصاحبه ها نشان داد که هیچ ارتباطی بین عملکرد در مدرسه یا دانشگاه و میزان ثروت این افراد برای دستیابی به آن وجود ندارد. مصاحبه شوندگانی که در مدرسه یا دانشگاه بهترین عملکرد را داشتند ، معمولاً به اوج مطلق ثروت نرسیدند. یک سوم مصاحبه شوندگان در UHNW در دانشگاه تحصیل نکرده بودند و از هر هفت نفر یک نفر حتی از دبیرستان فارغ التحصیل نشده بود.

طرفداران نظریه یادگیری غیررسمی ادعا می کنند که حدود ۷۰ درصد از کل فرایندهای یادگیری انسان در خارج از موسسات رسمی آموزشی صورت می گیرد. و نظریه یادگیری ضمنی بیان می کند که فرایندهای یادگیری اغلب ناخودآگاه بوده و یا آگاهانه هدایت نمی شوند.

برای این مصاحبه شوندگان در UHNW ، فعالیتهایی که در خارج از مدرسه و دانشگاه دنبال می کردند بسیار مهمتر از تحصیلات رسمی آنها بود. به استثنای موارد بسیار اندک ، کلیه مصاحبه شوندگان از ورزشکاران سطح بالا آماتور یا رقابتی بودند و یا به روشی غیرمعمول و کارآفرینی درآمد کسب می کردند.

بیش از نیمی از مصاحبه شوندگان در مدرسه درگیر مسابقات ورزشی بودند. در بسیاری از موارد ، ورزش برای آنها بسیار مهمتر از کارهای مدرسه بود. به عنوان ورزشکار ، آنها یاد گرفتند که چگونه پیروزی ها را کنترل کنند و مهمتر از همه اینکه چگونه با شکست ها کنار بیایند. آنها همچنین یاد گرفتند که با ناامیدی کنار بیایند و در توانایی های خود اعتماد به نفس پیدا کنند.

کسانی که در ورزش های گروهی شرکت می کنند مهارت های تیمی را نیز پرورش می دهند. اما اکثر مصاحبه شوندگان در ورزش های گروهی درگیر نبودند ، آنها رقیبان فردی بودند. آنها ورزشکاران دو و میدانی ، اسکی باز ، سوارکاری ، شناگر ، تنیس باز یا جودوکار بودند. آنها نمایش های ورزشی چشمگیری ارائه دادند ، عناوین ایالتی  را به دست آوردند و حتی در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کردند.

همچنین یادگیری نحوه کسب درآمد این میلیونر ها در خارج و کنار مدرسه یا دانشگاه بسیار جالب توجه است. مشاغل معمول نوجوانان یا دانش آموزان ، مانند مشاغلی که یک ساعت دستمزد می گیرند ، یک استثنا مطلق است. نگاهی به ایده ها و ابتکارات متنوع آنها ، خلاقیت فوق العاده ای را نشان می دهد. آنها همه چیز ، از لوازم آرایشی و بهداشتی گرفته تا باغهای زمستانی خانگی تا شستشوی اتومبیل ، از ماشین های دست دوم و موتور تا محصولات بیمه و صندوق های املاک و مستغلات تا جواهرات ، از رادیو های دست ساز تا رادیوهای اتومبیل دستی.

شکی نیست که این تجربیات به جوانانی که بعداً کارآفرین می شوند ، شکل داده است. آنها یاد گرفتند که مانند کارآفرینان سازماندهی کنند ، بفروشند ، فکر کنند. آنها آموختند – غالباً ناخودآگاه – و دانش ضمنی را کسب کردند که از اهمیت زیادی برای هر کارآفرین یا سرمایه گذار برخوردار است. و تجربیات اولیه کارآفرینی آنها ایده آل برای ایجاد مشاغل شخصی بود.

البته ، یک مدرک دانشگاهی همیشه ضرر ندارد و بسیاری از افراد بسیار ثروتمند ، به دانشگاه رفتند. اما تحصیل به هیچ وجه پیش نیاز ایجاد ثروت نیست و ثروتمندان مهمترین مهارتها و ذهنیتهای خود را در مدرسه یا دانشگاه فرا نگرفتند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.