ترفندهای پخت ماهی در خانه

ترفندهای پخت ماهی در خانه

از آن جا که گوشت ماهی بافت نرمی دارد، بهتر است ماهی منجمد برای یخ زدایی در یخچال قرار گیرد. به این ترتیب، شبیه ماهی تازه خواهد بود و هنگام جداکردن پولک ها، آسیب کمتری به گوشت و پوست می رسد. سپس روی ماهی، آب سرد بریزید و پارچه تمیزی روی آن قرار دهید و به صورت ضربه ای آرام روی ماهی بزنید تا آب اضافی آن گرفته شود.

در ادامه به ترفندهای پخت ماهی در خانه اشاره می کنیم :

۱- در صورتی که قصد آب پز کردن ماهی را دارید، حتما ادویه ها و سبزیجات معطر به آب قابلمه اضافه کنید تا گوشت ماهی طعم دار شود زیرا ماهی درون آب تا حد زیادی طعم و چربی خود را از دست می دهد.

۲- حتما پیش از طبخ ماهی، آن را طعم دار کنید زیرا افزون بر مزه بهتر، بافت نرم تری نیز خواهد یافت. آب لیمو، روغن، سیر، پیاز و ریحان تازه جزو بهترین چاشنی های ماهی هستند. ۲۰ دقیقه برای طعم دار شدن ماهی کافی است و اگر چاشنی آن ترش است، نباید بیشتر از یک ساعت در چاشنی بماند زیرا مانع از پخت گوشت می شود.

۳- بافت ماهی های سفید معمولا آب زیادی دارد و به خصوص درباره ماهی منجمد این حالت بیشتر می شود. به همین دلیل، هنگام سرخ کردن، نباید تکه های زیادی را درون تابه گذاشت زیرا به جای سرخ شدن، ماهی آب پز می شود.

۴- برای سرخ کردن ماهی حتما از تابه تفلون استفاده کنید و مقداری نمک به روغن اضافه کنید تا مانع از پاشیدن روغن به اطراف شود.

۵- هنگام کبابی کردن ماهی و سرخ کردن درون تابه، پوست آن را جدا نکنید. پوست ماهیمانع از تکه شدن گوشت و طعم و چربی ماهی نیز بهتر حفظ می شود.

۶- اگر پس از کبابی شدن ماهی درون فر، سطح آن طلایی شده اما گوشت هنوز خام است، روی ظرف را با کاغذ آلومینیوم بپوشانید و چند دقیقه دیگر درون فر بگذارید.

۷-ماهی را بیش از حد طبخ نکنید؛ تکه هایی به ضخامت ۵/۲ سانتی متر حدود ۱۰ دقیقه پخت نیاز دارد و تکه های نازک تر به زمانی کمتر.

منبع: www.recettesjecuisine.com/مریم سادات کاظمی

امیدواریم از مطلب “ترفندهای پخت ماهی در خانه” استفاده کرده باشید. نظر خود را در خصوص این مطلب با ما در میان بگذارید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.