ترفندهای طلایی برق انداختن دیوارها

ترفندهای طلایی برق انداختن دیوارها

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”ترفندهای طلایی برق انداختن دیوارها” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

لکه‌ها همیشه برای خانم‌های خانه، دلهره و نگرانی را به همراه دارند.

اگر تکنیک پاک کردن هر نوع لکه‌ای را بدانید، دیگر از دیدن لکه‌ها نگران نخواهید شد.

 

همراه ما باشید با چند تکنیک برای پاک کردن لکه‌ها از دیوار با توجه به عاملی که باعث کثیف شدن دیوار شده است.

 

قدم اول، حذف کردن گرد و غبارها

یک نکته مهم در ابتدای کار حتی اگر دیوار منزل لکه ندارد، این است که هرچند وقت یک‌بار دیوارها را از هرگونه گرد و غبار و دوده پاک کنید. همه این گرد و خاک چهره زشتی به دیوارهای منزل می‌دهد. ابتدا با جاروبرقی گرد و خاک دیوار را بگیرید. اگر بخارشوی دارید، می‌توانید این کار را با بخارشوی انجام دهید. گاهی ممکن است دوده‌ها و گرد و غبار همراه با چربی باشد؛ پس حالا بهتر است از مخلوط آب داغ و پودر لباس شویی استفاده کنید. با استفاده از دستمال نرم یا برس‌های گردگیری، دیوار را تمیز کنید و بعد با یک دستمال تمیز چربی‌ها را پاک کنید.

چه لکه‌ای را با چه چیزی پاک کنیم؟

پاستل و مداد شمعی

برای پاک کردن لکه پاستل و مداد شمعی باید از محلول آب و جوش شیرین استفاده کنید. فقط باید دقت کنید جوش شیرین را به اندازه بریزید چون استفاده بیش از اندازه از جوش شیرین باعث آسیب رساندن به رنگ دیوار یا کاغذ دیواری می‌شود.

واکس روغنی

اگر هنگام واکس زدن دیوار لکه شد، بهتر است اجازه دهید لکه خشک شود. هنگامی که لکه خشک شد با استفاده از یک مقوا یا کارت، قسمت‌های خشک را جدا کنید و بعد یک دستمال کاغذی را روی لکه بگذارید و با اتو گرم کنید. باقی مانده لکه‌ها از دیوار جدا خواهند شد.

مداد رنگی

پاک کردن مدادرنگی از دیوار کمی زمان‌بر است. برای پاک کردن مدادرنگی از روی دیوار بهتر است از کمی خمیر دندان استفاده کنید؛ به این صورت که با یک مسواک که روی آن خمیردندان گذاشته اید به آرامی روی خطوط مداد رنگی‌ها بکشید تا کم کم لکه‌ها ناپدید شوند. سپس با دستمال حوله‌ای دیوار را خشک کنید.

جوهر

شاید پاک کردن جوهر خودکار سخت به نظر برسد ولی اگر بدانید با کمی آب لیمو می‌توانید جوهر خودکار را به راحتی پاک کنید، دیگر نگرانی نخواهید داشت. برای پاک کردن جوهر خودکار از دیوار کمی آب لیمو را روی جوهر بریزید و بعد از ۵ تا ۱۰ دقیقه با یک دستمال تمیز روی لکه بکشید؛ دیگر خبری از جوهر نخواهد بود.

اثر انگشت

یکی از لکه‌هایی که معمولا روی دیوار دیده می‌شود اثر انگشت اعضای خانواده است. برای پاک کردن اثر انگشت و لکه‌های روی دیوار، یک سیب زمینی را نصف کنید و چندین بار نصف سیب زمینی را روی دیوار بکشید و سپس با یک دستمال تمیز لکه را پاک کنید. نکته مهم این دستور تنها برای دیوار‌های رنگ روغنی و پلاستیکی مفید است.

نویسنده : مارال مرادی،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.