تاثیر غرغره آب نمک در کاهش علائم و بهبودی ویروس کرونا

تاثیر غرغره آب نمک در کاهش علائم و بهبودی ویروس کرونا

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”تاثیر غرغره آب نمک در کاهش علائم و بهبودی ویروس کرونا” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

دانشگاه ادینبورگ در بخش جلب داوطلب تارنمای خود نوشت:

«با توجه به این که کووید-۱۹ نوع جدیدی از ویروس کروناست، نمی‌دانیم آیا غرغره و استنشاق آب‌نمک همان تاثیری را بر آن خواهد داشت که بر دیگر ویروس‌های کرونا داشته، یا نه». دانشمندان از داوطلبان خواسته‌اند در آزمایشی شرکت کنند که هدف آن تعیین میزان تاثیر غرغره و استنشاق آب‌نمک بر عوارض اولیه کووید-۱۹ است.

پژوهشگران دانشگاه ادینبورگ اسکاتلند امیدوارند تحقیقات‌شان را روی یک آزمایش مقدماتی بنا کنند که نتیجه‌گیری کرده بود غرغره و استنشاق با محلول آب‌نمک دوره سرماخوردگی را کوتاه می‌کند. این آزمایش مقدماتی نشان داد که هرچند میزان گسترش ویروس و سرایت آن در افرادی که از محلول آب‌نمک استفاده کرده بودند کاهش یافته بوده، اما این میزان از نظر آماری چندان قابل توجه نبوده است. این آزمایش روی ۵۴ داوطلب انجام شده است که برخی حامل ویروس سرماخوردگی و برخی دیگر آلوده به ویروس کرونا بوده‌اند.کارشناسان می‌گویند برخی سلول‌های بدن انسان توانسته‌ اند از یون «کلرور» (یکی از عناصر نمک) برای ترکیب با اسید «هیپوکلرو» که توسط گلبول‌های سفید خون برای مبارزه با عفونت تولید می‌شود استفاده کنند. اسید هیپوکلرو ماده فعال در وایتکس است که خاصیت ضد ویروسی دارد. هدف پروژه دانشگاه ادینبورگ این است که این سلول‌ها «یون کلرور» بیشتری دریافت کنند .

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.