تاثیرات دیدن پورنوگرافی!

سلام و عرض ادب خدمت همراهان مجله فارسی ها,امروز در خدمت شما هستیم تا صحبتی در باره سلامت عمومی با شما در رابطه مضرات و تاثیرات پورنوگرافی رو انسان داشته باشیم,پس با ما همراه شوید.

پورنوگرافی چیست؟

پورنوگرافی (اغلب پورنو به طور مختصر) تصویرگری از موضوع جنسی به منظور منحصر به فرد برانگیختگی جنسی است. پورنوگرافی ممکن است در رسانه های مختلفی از جمله کتاب ، مجله ، کارت پستال ، عکس ، مجسمه سازی ، نقاشی ، نقاشی ، انیمیشن ، ضبط صدا ، تماس تلفنی ، نوشتن ، فیلم ، فیلم و بازی های ویدیویی ارائه شود. این اصطلاح بیشتر به تصویر کشیدن عمل است و نه عمل ، بلکه شامل نمایشگاه های زنده مانند نمایش های جنسی و استریپتاز نمی شود.

موضوعات اصلی تصویرهای پورنوگرافی امروزی ، مدل های مستهجن هستند که برای عکس ها هنوز بازی می کنند و بازیگران مستهجن یا “ستاره های پورنو” که در فیلم های مستهجن بازی می کنند. اگر مهارتهای نمایشی درگیر نشوند ، ممکن است یک مجری در رسانه های مستهجن نیز به عنوان یک مدل شناخته شود.

ثاثیرات پورنوگرافی:

۱٫ تأثیراتی در ذهن ، بدن و روح دارد

“انقلاب دیجیتال” منجر به پیشرفتهای زیادی در بهره‌وری،ارتباطات و سایر اهداف مطلوب شده است اما فیلمبرداران پورنوگرافی نیز برای سود خود از قدرت آن استفاده کرده اند.این هزینه تضعیف بیشتر شهروندان و خانواده های کشور بوده است توسعه ای که باید برای همه نگران کننده باشد. علوم اجتماعی جدی بودن این نگرانی را نشان می دهد.

دو گزارش،یکی توسط انجمن روانشناسی آمریکا در مورد دختران دارای بیش از حد جنسی (hypo-sexual) و دیگری توسط کمپین ملی پیشگیری از بارداری نوجوانان درباره محتوای پورنوگرافی و ارتباطات تلفنی در بین نوجوانان،روشن می کند که انقلاب دیجیتالی توسط بچه های کوچکتر و کوچکتر استفاده می شود.

برای برچیدن موانع موجود در رابطه جنسی در زندگی خانوادگی که در کتگوری های موجود پورن وجود دارد است و در تلاش است تا این ذهنیت را از بین ببرند.

“انقلاب دیجیتال” منجر به پیشرفتهای زیادی در بهره‌وری،ارتباطات و سایر اهداف مطلوب شده است،اما فیلمبرداران مستهجن نیز برای سود خود از قدرت آن استفاده کرده اند.این هزینه تضعیف بیشتر شهروندان و خانواده های کشور بوده است،توسعه ای که باید برای همه نگران کننده باشد. علوم اجتماعی جدی بودن این نگرانی را نشان می دهد.

تأثیر در ذهن:

پورنوگرافی نگرش ها و برداشت ها راجع به ماهیت روابط جنسی تحریف می کند. مردانی که به طور عادت به پورنوگرافی نگاه می کنند تمایل بالاتری نسبت به رفتارهای جنسی غیر عادی،پرخاشگری جنسی، سلب مسئولیت و حتی تجاوز دارند.علاوه بر این،مردان شروع به دیدن زنان و حتی کودکان به عنوان “اشیاء جنسی” می کنند،کالاها یا ابزارهایی برای لذت بردن آنها،نه به عنوان افرادی که دارای عزت ذاتی خود هستند.

تأثیر بر قلب:

پورنوگرافی بر زندگی عاطفی افراد تأثیر می گذارد. مردان متاهلی که درگیر پورنوگرافی هستند، از روابط جنسی زناشویی خود  کمتر راضی  و از نظر عاطفی نیاز کمتری به همسران خود احساس می کنند.زنانی که با مردان با اعتیاد به مستهجن ازدواج کرده اند احساس خیانت،بی اعتمادی و عصبانیت از سوی همسرشان  میبینند. استفاده از پورنوگرافی ممکن است منجر به خیانت و حتی طلاق شود. نوجوانانی که پورنوگرافی را می بینند احساس شرمندگی کاهش اعتماد به نفس و عدم اطمینان جنسی دارند.

 

تأثیر بر بدن:

پورنوگرافی بسیار اعتیاد آور است.جنبه اعتیاد آور پورنوگرافی دارای بستر بیولوژیکی است که انتشار هورمون دوپامین به عنوان یکی از مکانیسم های تشکیل مسیر انتقال به مراکز لذت مغز عمل می کند. همچنین،افزایش میزان تمایل جنسی ناشی از پورنوگرافی،خطر تمایلات بیماری مقاربتی و ارتباط جنسی با والدین و حاملگی ناخواسته را افزایش می دهد.

 

۲٫عاداتی مثل حساسیت و کسالت

استفاده طولانی مدت از پورنوگرافی باعث ایجاد  کسالت و نارضایتی جنسی بین مخاطبان پورن زن و مرد می شود و با دیدهای ملایم تر از روابط جنسی خارج از ازدواج و نگرش تفریحی در رابطه با رابطه جنسی همراه است یک مطالعه ۲۰۰۰ دانش آموزان کالج نشان داد که استفاده همیشگی از پورنوگرافی منجر به تحمل بیشتر مواد صریح جنسی شد ، بنابراین برای دستیابی به همان سطح برانگیختگی یا علاقه به روش های عجیب و غریب تر بیشتری نیاز است.

به عنوان مثال ، عادت کردن ممکن است منجر به تماشای اشکال دیگری از”تصویر از جنس گروهی ، اعمال سادومواسوکسیستی ، و تماس جنسی با حیوانات.شرکت در مقاربت مقعد و بی اهمیت کردن” اشکال  خشونت آمیز از سوء استفاده جنسی از کودکان شود.

صنعت پورنوگرافی سازگار با این تمایل برای تصاویر عجیب و غریب تر و غیر معمول تر است. تحلیلی از محتوای پلیبوی ، پنت هاوس و هاستلر از سالهای ۱۹۵۳ تا ۱۹۸۴ نشان داد ۶۰۰۴ تصویر کودک و ۱۴۸۵۵ تصویر اضافی که جرم یا خشونت را به تصویر می کشد. علاوه بر این ، تقریبا دو سوم از تصاویر کودک جنسی و خشونت آمیز بودند که بیشتر تصاویر دختران را در سنین سه تا یازده سال نشان می دادند. هرکدام از این مجلات صحنه هایی را درگیر کودکان می کردند که گویی کودک از صحنه جنسی بی ضرر بوده و یا حتی از آن سود برده است.

قرار گرفتن در معرض پورنوگرافی،مردان را به سمت قضاوت در مورد همسایگان خود به عنوان جنسی جذابتر و در نتیجه رضایت کمتر از محبت، ظاهر بدنی و رفتارهای جنسی سوق می دهد. نیاز به تحریک شدید جنسی که توسط پورنوگرافی ایجاد می شود می تواند منجر به کسالت در روابط عادی و احتمال بیشتری برای جستجوی لذت جنسی در خارج از ازدواج شود.قرار گرفتن در معرض مرتب پورنوگرافی باعث می شود بیننده “روابط جنسی تفریحی” را بیش از پیش مهم تلقی کند و بیننده را به پذیرش مجاز بودن تماس های جنسی خارجی کند.

۳٫ تحریف واقعیت

پورنوگرافی دسترسی جنسی را راحت،”یک رویداد ورزشی که به معنای سرگرمی معصوم باشد” ارائه می دهد و تأثیرات نامطلوبی بر احساسات،درک و سلامتی دارد.

با این وجود این مورد نیست.پورنوگرافی منجر به برداشتهای تحریف شده از واقعیت اجتماعی می شود: درک اغراق آمیز از سطح فعالیت جنسی در جامعه عمومی،احتمال “از بروز فعالیتهای جنسی قبل از ازدواج و خارج از ازدواج و همچنین مقایسه بدنی بیش از حد زن و مرد”.بیشتر باعث شیوع کلی انحرافاتی مانند سکس گروهی،حیا و فعالیت سادوماشیشی انجام می شود. بنابراین ، اعتقادی که در ذهن بیننده پورنوگرافی شکل می گیرد از واقعیت فاصله دارند. ممکن است موردی ایجاد شود که مشاهده مکرر پورنوگرافی باعث ایجاد یک بیماری روانی در مسائل جنسی می شود.

وقتی بینندگان زن و مرد معتقد هستند که قرار گرفتن در معرض پورنوگرافی هیچ تاثیری بر دیدگاه های شخصی یا زندگی آنها ندارد ، آنها با سرعت بیشتری رفتارهای جنسی غیر طبیعی را درونی می کنند و احتمال اینکه آنها درگیر رفتارهای جنسی غیرعادی شوند،بیشتر بیشتر است.

۴- بیماری های مقاربتی و از بارداری خارج از رابطه زناشویی

از آنجا که پورنوگرافی نگرش ها و رفتارهای جنسی را ترغیب می کند،کاربران پورنوگرافی احتمال بالاتری از در معرض بودن یک بیماری مقاربتی و یا پدر شدن در بارداری خارج از ازدواج دارند.دیدن مکرر پورنوگرافی از مقاربت بدون کاندوم (۸۷ درصد از زمان) دعوت نامه ای است که از طرف شخص متعهد به گرفتنیک بیماری مقاربتی،داشتن فرزند خارج از ازدواج و داشتن چندین شریک جنسی انجام شود. پورنوگرافی همچنین اجبار جنسی را افزایش می دهد،که احتمال ابتلا به یک بیماری مقاربتی را دو برابر می کند.

۵- اعتیاد جنسی

پورنوگرافی و “پورنوگرافی مجازی” بسیار اعتیاد آور هستند و می توانند منجر به رفتارهای اجباری جنسی شوند (این امر باعث کاهش توانایی فرد برای انجام سایر کارهای اصلی در زندگی می شود). بیش از ۹۰ درصد از متخصصان در بررسی یک مطالعه معتقدند که یک فرد می تواند به “پورنوگرافی مجازی” معتاد شود.یک مطالعه سوئدی در سال ۲۰۰۶ درباره کاربران عادی پورنوگرافی اینترنتی،نشان داد که حدود شش درصد کاربران معتاد پورنوگرافی هستند و این افراد از اینترنت استفاده جز پورنوگرافی نمیکنند.

استفاده از اعتیاد به پورنوگرافی منجر به عزت نفس پایین و ضعف در انجام زندگی اجتماعی و کاری معنی دار می شود.نظرسنجی از معتادان پورنوگرافی نشان داد كه آنها از احساس “كنترل” و مدت زمانی كه پورنوگرافی آنها استفاده می كند،بیزار بودند.

همه معتادان جنسی گزارش دادند كه در جنبه مهمی از زندگی خود به دلیل اعتیاد ،احساس پریشانی كرده اند و تجربه كرده اند. تقریبا نیمی از معتادان جنسی گفتند که رفتارهای آنها در زندگی اجتماعی نتایج منفی معنی داری داشته است و یک چهارم نیز اثرات منفی بر شغل خود گزارش داشته اند.در یک بررسی دیگر،معتادان جنسی ۲۳ برابر بیشتر از افراد بدون مشکل اظهار داشتند که کشف پورنوگرافی آنلاین بدترین کاری بود که تاکنون در زندگی آنها اتفاق افتاده است.جای تعجب نیست که افسردگی بالینی شدید دو برابر بیشتر در بین کاربران پورنوگرافی اینترنتی در مقایسه با غیر کاربران گزارش شده است.

۶٫ پرخاشگری و سوءاستفاده

استفاده شدید ازپورنوگرافی به شدت با پرخاشگری جنسی ارتباط دارد،و در بین بیننده های همیشگی پورنوگرافی،افزایش چشمگیری در حس جنسی وجود دارد باوری غلط که به هنگام تجاوز فرد مورد تعرض قرار گرفته تجاوز را میپذیرد.

بخش قابل توجهی از پورنوگرافی از نظر محتوای خشن است.یک مطالعه در رسانه های مختلف پورنوگرافی،تقریباً در یک چهارم صحنه های مجله،در بیش از یک چهارم صحنه های فیلمبرداری و تقریباً در نیمی (بیش از ۴۲ درصد) مستهجن آنلاین،دارای خشونت بوده اند.یک مطالعه  نشان داد که تقریبا نیمی از صحنه های خشونت آمیز اینترنت شامل رابطه جنسی غیر متعارف است.

یک مطالعه در مرکز بحران تجاوز با ۱۰۰ زن مورد آزار جنسی مصاحبه کرد تا مشخص شود آیا هرزه‌نگاری در بروز هرگونه سوءاستفاده جنسی نقش داشته است یا خیر. در حالی که ۵۸ درصد نمی توانستند بگویند،۲۸ درصد اظهار داشتند که متجاوز آنها در واقع از پورنوگرافی استفاده کرده است.

از این ۲۸ درصد (زنانی که آگاه بودند که سوء استفاده کننده آنها از پورنوگرافی استفاده می کند)،۴۰ درصد (یا ۱۱ درصد از کل گروه) گزارش دادند که پورنوگرافی در واقع در واقعه سوء استفاده ای که تجربه کرده اند نقش داشته است.در بعضی موارد ، متجاوز قبل از سوء استفاده از زن،پورنوگرافی را تماشا کرده بود،در یک مورد در هنگام ارتکاب سوء استفاده از پورنوگرافی استفاده می کرد ، و در برخی موارد دیگر قربانی خود را وادار به مشارکت در ساخت فیلم مستهجن می کرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.