بیوگرافی اپرا وینفری معروفترین مجری جهان

بیوگرافی اپرا وینفری معروفترین مجری جهان

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”بیوگرافی اپرا وینفری معروفترین مجری جهان” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

اپرا وینفری کیست؟

اپرا وینفری مجری برنامه های گفتگو محور ، مجری رسانه ای ، بازیگر و خیر میلیاردر است. وی بیشتر به دلیل مجری بودن برنامه محبوب خود به نام اپرا وینفری شو مشهور شد که مدت ۲۵ سال از ۱۹۸۶ تا ۲۰۱۱ در ۲۵ فصل پخش می شد. در سال ۲۰۱۱ ، وینفری شبکه تلویزیونی خود را با عنوان شبکه اپرا وینفری (OWN) راه اندازی کرد.

وینفری متولد کوسیوسکو ، می سی سی پی ،است که در سال ۱۹۷۶ به بالتیمور نقل مکان کرد.

 جوانی و تحصیل اپرا وینفری:

وینفری در ۲۹ ژانویه ۱۹۵۴ در شهر کوسوسوسکو ، می سی سی پی متولد شد. در سال ۱۹۷۱ ، وینفری وارد دانشگاه ایالتی تنسی شد. وی کار در رادیو و تلویزیون را در نشویل شروع کرد.

در سال ۱۹۷۶ ، وینفری به بالتیمور ، مریلند نقل مکان کرد ، و در آنجا میزبان برنامه چت تلویزیونی “مردم صحبت می کنند” بود. این نمایش تبدیل به یک موفقیت شد و وینفری هشت سال در آن ماند و پس از آن توسط یک شبکه تلویزیونی در شیکاگو جذب شد.

رقیب اصلی او در بازه زمانی فیل دوناهو بود. در عرض چند ماه ، سبک شخصی و خونگرم وینفری ۱۰۰۰۰۰ بیننده بیشتر او نسبت به دوناهو را به خود جلب کرده بود و نمایش او را از آخرین مکان به رتبه اول رتبه بندی رسانده بود.

نمایش اپرا وینفری:

وینفری نمایش اپرا وینفری را در سال ۱۹۸۶ به عنوان یک برنامه پخش کرد که به مدت ۲۵ سال ، تا سال ۲۰۱۱ اجرا شد. این نمایش با قرار دادن در ۱۲۰ کانال و ۱۰ میلیون مخاطب ، در پایان سال اول ۱۲۵ میلیون دلار درآمد کسب کرد ، که وینفری ۳۰ میلیون دلار دریافت کرد.

او مالکیت برنامه را از ABC به دست آورد و آن را تحت کنترل شرکت تولید کننده جدید خود ، Harpo Productions کرد و درآمد بیشتر و بیشتری از اتحادیه کسب کرد.

در سال ۲۰۰۴ ، وینفری قرارداد جدیدی را برای ادامه نمایش اپرا وینفری تا فصل ۱۱-۱۱ ۲۰۱۰ امضا کرد. در آن زمان ، نمایش مشترک در تقریباً ۲۱۲ شبکه و در بیش از ۱۰۰ کشور در سراسر جهان دیده شد.

در سال ۲۰۰۹ ، وینفری اعلام کرد که با پایان یافتن قراردادش با ABC ، ​​در سال ۲۰۱۱ ، برنامه خود را پایان می دهد.

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”بیوگرافی اپرا وینفری معروفترین مجری جهان” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

بیوگرافی اپرا وینفری معروفترین مجری جهان
بیوگرافی اپرا وینفری معروفترین مجری جهان

باشگاه کتاب اوپرا:

وینفری با راه اندازی “باشگاه کتاب اوپرا” خود ، به عنوان بخشی از برنامه گفتگوی خود ، به شدت در دنیای نشر سهیم شد. این برنامه بسیاری از نویسندگان ناشناخته را به بالای لیست پرفروش ها سوق داد و لذت  نوع جدیدی از محبوب را فراهم کرد.

وینفری باشگاه کتاب خود را ادامه داده است. در سال ۲۰۱۸ ، وی برای انتشار خاطرات خود ، با میشل اوباما ، بانوی اول سابق ، مصاحبه ای مشهور انجام داد.

چیزهای مورد علاقه اوپرا:

در سال ۱۹۹۷ ، وینفری در “برنامه های مورد علاقه اوپرا” ، لیستی از هدایای تعطیلات را که سالانه به او اهدا میشد را معرفی کرد.

خواهر ناتنی اوپرا:

در فصل آخر برنامه گفتگوی خود ، وینفری هنگامی که یک راز خانوادگی را فاش کرد محبوبیت خود را به اوج خود رساند: او یک خواهر ناتنی به نام پاتریشیا دارد.

مادر وینفری ، لی ، در سال ۱۹۶۳ یک دختر بچه به دنیا آورد. در آن زمان ، وینفری ۹ ساله بود و با پدرش زندگی می کرد. لی این کودک را به فرزندخواندگی سپرد زیرا معتقد بود در صورت داشتن فرزند دیگری برای نگهداری قادر به دریافت کمک های مردمی نخواهد بود.

پاتریشیا پس از بزرگسالی سعی کرد از طریق آژانس فرزندخواندگی با مادر متولدش ارتباط برقرار کند ، اما لی نمی خواست با او ملاقات کند. وی پس از انجام برخی تحقیقات ، به وینفری نزدیک شد و آزمایشات DNA برای هر دو انجام شد که ثابت کرد آنها باهم خواهر اند.

وینفری تنها چند ماه قبل از اینکه تصمیم به انتشار خبر بگیرد ، از وجود خواهرش مطلع شد. وی در برنامه خود گفت: “این یکی از بزرگترین شگفتی های زندگی من بود.”

کاهش وزن اوپرا:

وینفری تلاش های بیشماری برای کاهش وزن اش انجام داد. در سال ۱۹۸۸ ، وی در برنامه گفتگوی خود فاش کرد که وزن بسیار زیادی را کم کرده است. بعدا گفت: “من به معنای واقعی کلمه چهار ماه خودم را گرسنه نگه داشتم.

در پی موفقیت بسیار او در کاهش وزن ، سرآشپز شخصی وینفری ، روزی دالی ، و مربی ، باب گرین ، هر دو کتاب های پرفروش را منتشر کردند. با این وجود وزن وینفری در طول سالها همچنان در نوسان بود.

اوپرا و “O Magazine”:

در سال ۱۹۹۹ وینفری اولین شرکت Oxygen Media را آغاز کرد ، شرکتی که وی برای اینترنت به زنان اختصاص داده است. با این کار ، وینفری جایگاه خود را در خط مقدم صنعت رسانه به عنوان یکی از قدرتمندترین و ثروتمندترین افراد در نمایش تجاری تضمین کرد. در سال ۲۰۰۲ ، او یک قرارداد را با این شبکه منعقد کرد تا یک تبلیغ اصلی را برای برنامه گفتگوی سندیکای خود پخش کند.

مجله ماهانه بسیار موفق وینفری ، منتشر شده توسط Hearst، O: The Oprah Magazine ، در سال ۲۰۰۰ آغاز به کار کرد.

شبکه اپرا وینفری (OWN):

اندکی پس از پایان نمایش اپرا وینفری در سال ۲۰۱۱ ، وینفری به شبکه خود ، شبکه اپرا وینفری ، سرمایه گذاری مشترک با Discovery Communications نقل مکان کرد.

این شبکه در ژانویه ۲۰۱۳ ، هنگامی که مصاحبه ای بین وینفری و لنس آرمسترانگ ، دوچرخه سوار آمریکایی و هفت بار برنده تور دوفرانس که در سال ۲۰۱۲ به دلیل اتهامات دوپینگ از عنوان قهرمانی محروم شد ، پخش شد ، با وجود شروع سنگین مالی ، خبرساز شد.

در طول مصاحبه ، آرمسترانگ اعتراف كرد كه در طول دوره دوچرخه سواری خود از مواد تقویت كننده استفاده می كند ، از جمله هورمون های كورتیزون ، تستوسترون و اریتروپویتین (همچنین به عنوان EPO شناخته می شود). وی اظهار داشت: “من عمیقا متاسف هستم … و هزینه آن را می پردازم .

در مارس ۲۰۱۵ ، وینفری اعلام کرد که استودیوی هارپو مستقر در شیکاگو در پایان سال برای ادغام عملیات تولید شرکت در مقر OWN مستقر در لس آنجلس ، تعطیل می شود. امپراطوری تلویزیونی وینفری در استودیو راه اندازی شد و از طریق آخرین برنامه گفتگوی سندیکایی روزانه او در سال ۲۰۱۱ برگزار می شد.

وینفری گفت: “زمان آن رسیده است كه این بخش از تجارت را كوچك كنیم و به جلو برویم. خداحافظی ناراحت كننده خواهد بود” ، اما من با چنین آگاهی به آینده نگاه می كنم كه آنچه در آینده خواهد بود حتی بیش از آن است كه من می توانم ببینم “

وینفری به بازیگری در Greenleaf بازگشت ، که اولین نقش تلویزیونی وی بود. فیلم درام خانوادگی داشت که برای اولین بار در ژوئن ۲۰۱۶ در OWN پخش شد.

در دسامبر سال ۲۰۱۷ ، با خرید ۲۴٫۵ درصد از شرکت با تأسیس ۷۰ میلیون دلار از بنیانگذار آن ، اعلام شد که Discovery به مالک اکثریت OWN تبدیل شده است. وینفری ۲۵٫۵ درصد از OWN را حفظ کرد و طبق مفاد توافق نامه به عنوان مدیر اجرایی آن باقی ماند.

بیوگرافی اپرا وینفری
بیوگرافی اپرا وینفری

مشارکت اپرا وینفری با اپل:

در ژوئن ۲۰۱۸ ، وینفری با یک قرارداد چند ساله موافقت کرد که در آن محتوای اصلی را برای اپل ایجاد می کند.

در سپتامبر ۲۰۱۹ ، اعلام شد که وینفری باشگاه کتاب اوپرا را به سرویس اشتراک پخش جریانی اپل تی وی + می آورد .

ثروت ، خیریه و جوایز اپرا:

طبق مجله فوربس ، وینفری ثروتمندترین آمریکایی آفریقایی تبار در قرن بیستم و تنها میلیاردر سیاه پوست جهان است. مجله لایف از وی به عنوان تأثیرگذارترین زن در نسل خود استقبال کرد.

در سپتامبر ۲۰۰۲ ، وینفری به عنوان اولین دریافت کننده جایزه بشردوستانه باب هوپ آکادمی هنرها و علوم تلویزیونی انتخاب شد.

در سال ۲۰۰۵ ، هفته تجارت ، وینفری را به عنوان بزرگترین نیکوکار سیاه پوست در تاریخ آمریکا معرفی کرد. شبکه فرشته اپرا بیش از ۵۰ میلیون دلار برای برنامه های خیریه ، از جمله تحصیل دختران در آفریقای جنوبی و کمک به قربانیان طوفان کاترینا ، جمع آوری کرد.

وینفری یک فعال در حوزه حقوق کودکان است. در سال ۱۹۹۴ ، بیل کلینتون ، رئیس جمهور ، قانونی را امضا کرد که وینفری به کنگره پیشنهاد داده بود که به محاکمه کودک آزاری میپرداخت.

در نوامبر ۲۰۱۳ ، وینفری بالاترین افتخار غیرنظامی کشور ، مدال آزادی ریاست جمهوری را دریافت کرد.

اپرا وینفری
اپرا وینفری

فعالیت سیاسی اپرا وینفری:

مبارزات انتخاباتی برای باراک اوباما
وینفری در دسامبر ۲۰۰۷ برای باراک اوباما ، رئیس جمهور امیدوار حزب دموکرات ، مبارزات انتخاباتی را انجام داد. وینفری برای یک سری تجمعات در اوایل انتخابات ایالتی آیووا ، نیوهمپشایر و کارولینای جنوبی به اوباما پیوست. این اولین باری بود که وینفری برای نامزدی سیاسی مبارزه می کرد.

بزرگترین رویداد در استادیوم فوتبال دانشگاه کارولینای جنوبی بود ، جایی که ۲۹۰۰۰ هوادار در تظاهراتی شرکت کردند که برای برآوردن تقاضای عمومی از یک صحنه بسکتبال ۱۸۰۰۰ نفری خارج شده بود.

وینفری به جمعیت گفت: “دکتر (مارتین لوتر) کینگ خواب را دید. اما لازم نیست که دیگر فقط رویا را ببینیم.” “ما می توانیم با حمایت از مردی که می داند نه تنها كیستیم ، بلكه چه كسی می تواند باشد ، به این رویا رأی دهیم.”

در حال فعالیت برای استیسی آبرامز:

در نوامبر ۲۰۱۸ ، وینفری با استیسی آبرامز ، نامزد عضو انتخابات جورجیا ، اولین نامزد سیاه پوستان برای یک حزب مهم که برای فرمانداری در هر ایالت نامزد شده است ، مبارزه کرد. وینفری  حتی در یک جلسه در تالار شهر با نامزد دموکرات شرکت کرد. در پایان ، آبرامز به سختی نامزد انتخابات خود را به دست برایان كمپ جمهوری خواه داد.

وینفری و رئیس جمهور دونالد ترامپ سابقه طولانی با هم دارند. در سال ۱۹۹۹ ، ترامپ در لاری کینگ لایو گفت که اگر وی برای ریاست جمهوری نامزد شود ، می خواهد وینفری را به عنوان معاون خود انتخاب کند.

ترامپ همچنین از تصمیم خود برای راه اندازی یک شبکه تلویزیونی گرفته تا تمجید از مصاحبه خود با لنس آرمسترانگ ، بارها وینفری را در توییتر تایید کرده است.

در سال ۲۰۱۸ ، ترامپ در توییت خود نوشت که وینفری “بسیار ناامن” به نظر می رسد که به عنوان خبرنگار ویژه ۶۰ دقیقه ظاهر می شود و می گوید امیدوار است که وی برای ریاست جمهوری نامزد شود “بنابراین او می تواند مانند همه دیگران در معرض دید قرار گیرد و شکست بخورد.”

اپرا وینفری کیست؟
اپرا وینفری کیست؟

جایزه گلدن گلوب:

در ژانویه ۲۰۱۸ ، وینفری اولین زن آفریقایی تبار آمریکایی بود که به خاطر موفقیت در زندگی خود ، جایزه Cecil B. DeMille از گلدن گلوب را دریافت کرد. وی در یک سخنرانی قدرتمند یادآوری کرد که  از دیدن افتخار آمیز سیدنی پوآتیه در گلوب ها الهام گرفته است، و تأکید بر اهمیت مطبوعات آزاد و قدرت گفتن حقیقت .

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”بیوگرافی اپرا وینفری معروفترین مجری جهان” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

فیلم های معروف اپرا:

‘رنگ بنفش’
موفقیت وینفری در تلویزیون باعث شهرت سراسری و ایفای نقش در فیلم بنفش رنگ استیون اسپیلبرگ در سال ۱۹۸۵ شد که برای آن نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد.

معشوق
وینفری با دیزنی قرارداد بست. پروژه اولیه ، معشوق ۱۹۹۸ ، بر اساس رمان برنده جایزه پولیتزر توسط تونی موریسون و با بازی وینفری و دنی گلاور ، با انتقادات مختلفی روبرو شد و به طور کلی نتوانست انتظارات را برآورده کند.

زندگی شخصی اپرا وینفری:

وینفری از اواسط دهه ۱۹۸۰ با استدمن گراهام ، مدیر روابط عمومی ، همکار بود. آنها در سال ۱۹۹۲ نامزد کردند.

این زوج در شیکاگو زندگی می کنند. وینفری همچنین خانه هایی در Montecito ، کالیفرنیا ، Rolling Prairie ، ایندیانا و تلوراید ، کلرادو دارد.

 

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.