بیوگرافی ادل خواننده جذاب انگلیسی + ناگفته هایی از زندگی شخصی

بیوگرافی ادل خواننده جذاب انگلیسی + ناگفته هایی از زندگی شخصی

ادل یک هنرمند برنده جایزه گرمی است که صدای مهیج و روح انگیز او با آهنگ های موفقی مثل “Rolling in the Deep” ، “Someone Like You” و “Hello” او را در موفقیت جهانی قرار داده است. در ادامه این مقاله با بیوگرافی ادل این خواننده جذاب و دوست داشتنی و جزئیاتی از زندگی شخصی او بیشتر آشنا خواهید شد.

 

ادل با لباس سبز

بیوگرافی ادل

ادل لوری بلو آدکینز (Adele Laurie Blue Adkins ) متولد ۵ می ۱۹۸۸ در شمال لندن است. او خواننده و ترانه نویس انگلیسی است که میلیون ها آلبوم در سراسر جهان به فروش رسانده و موفق به دریافت ۱۵ جایزه گرمی و همچنین جایزه اسکار شده است. او تنها فرزند مادرش، پنی آدكینز، است كه در بدو تولد ادل فقط ۱۸ سال داشت. پدر او، مارك اوانز، هنگامی كه ادل تنها چهار سال داشت خانواده را ترک کرد. اوانز تا سال های نوجوانی، درست پیش از اینکه دچار اعتیاد به الکل شود با ادل در ارتباط بود. در مقابل، پس از اعتیاد پدر و عدم وجود رابطه صمیمی میان ادل و پدرش، او به مادر خود نزدیک شد. مادر او دختر جوان خود را تشویق کرد “به کاوش بپردازد، و به یک چیز نچسبد”.

ادل در حال خندیدن

نوجوانی، آموزش و تأثیرات

اشتیاق این خواننده جذاب به موسیقی از ابتدا زیاد بود. لحظه واقعی که چشمان او به دنیای موسیقی باز شد، وقتی بود که ۱۵ سال داشت و وارد یک فروشگاه محلی شد که در آنجا مجموعه ای از Etta James و Ella Fitzgerald در حال پخش بود. ادل در یکی از مصاحبه های خود در سال ۲۰۰۸ گفت: ” من چنان از این موسیقی الهام گرفتم که به عنوان یک کودک ۱۵ ساله به موسیقی گوش می کردم که در دهه ۴۰ ساخته شده بود. ” او در دوران مدرسه، یک نسخه دمو از یکی از آهنگ های خود را برای یک پروژه کلاسی آماده کرد که سرانجام در صفحه MySpace او منتشر شد. هنگامی که مدیران XL Recordings آن آهنگ را شنیدند، با او تماس گرفتند و در نوامبر ۲۰۰۶، تنها چهار ماه پس از اتمام تحصیلات ادل، او را به امضای قرارداد ضبط رساندند.

 

ادل با لباس قرمز

اعتماد به نفس ادل

همراه با موفقیت ادل، بلوغ و توانایی او برای جلوگیری از مشکلات ناشی از شهرت که افرادی مثل ایمی وینهاوس را گرفتار کرده بود، به او کمک کرد. این خواننده جذاب جزء ۴۰ زن مشهور و برتر دنیا می باشد و او نه فقط به استعداد خود، بلکه به ظاهرش نیز اعتماد کافی را دارد. وی در سال ۲۰۱۱ به مجله Vogue گفت: “من افرادی را دیدم كه قوانین زندگی بر آنها حاكم است؛ مثلا می خواهند لاغر تر باشند یا سینه بزرگتری داشته باشند، و چگونه این تفکرات، آنها را از بین می برد. من فقط این را در زندگی خود نمی خواهم.”

مطلب مرتبط:  بیوگرافی صدف بیوتی و حقایقی از زندگی شخصی و حرفه ای او

 

 

حدود دارایی

از بهار سال ۲۰۱۹، ارزش خالص دارایی ادل ۱۸۵ میلیون دلار است که بخش اعظم آن از برگزاری تور است. بنا بر گزارش ها، این خواننده در طول سال های فعالیت خود، میلیون ها دلار قرارداد بسته است.

 

روابط عاشقانه

او در سال ۲۰۱۱ با سیمون کونکی، که ۱۳ سال از او بزرگتر است و بنیان گذار یک موسسه خیریه مشهور است، رابطه عاشقانه ای را آغاز کرد. در۲۹ ژوئن ۲۰۱۲، ادل در وبسایت خود اعلام کرد که باردار است. وی پسرش انجلو را در ۱۹ اکتبر ۲۰۱۲ به دنیا آورد. در اوایل سال ۲۰۱۷، شایعاتی مبنی بر ازدواج ادل و سیمون کونکی بیان شد. در سخنرانی مراسم گرمی در ژانویه سال ۲۰۱۷، او با نامیدن سیمون کونکی به عنوان همسرش، شایعات را تأیید کرد. او در آن زمان گفت: “گرمی، من از شما قدردانی می کنم، آکادمی، من شما را دوست دارم، مدیر من، همسرم و پسرم شما تنها دلیلی هستید که من این کار را می کنم. ” اگرچه در مصاحبه های پشت صحنه، وی از كونسكی به عنوان “شریک زندگی” خود نام برد، اما وی در نهایت ازدواج خود را در ماه مارس در كنسرتی در استرالیا تأیید كرد.

اما در آوریل ۲۰۱۹ نمایندگان این خواننده فاش کردند که ادل و سیمون از هم جدا شده اند.

 

خواننده آمریکایی در حال اجرا در کنسرت

زندگی حرفه ای

ادل که جزء خواننده های مشهور و پرطرفدار آمریکایی است، از ابتدای کار خود در سال ۲۰۰۸ تا سال ۲۰۱۹ در مجموع سه آلبوم استودیویی ضبط کرده است: ۱۹، ۲۱ و ۲۵٫ در ادامه به شرح این آلبوم ها خواهیم پرداخت.

آلبوم ۱۹

اولین آلبوم این خواننده مشهور، به نام ۱۹ که به دلیل شروع خوانندگی این خواننده در سن ۱۹ سالگی نامگذاری شده است، در اوایل سال ۲۰۰۸ منتشر شد و همین آلبوم، این خواننده جوان و تازه کار را به شهرت رساند.

آلبوم ۱۹ که از طریق Columbia Records در ایالات متحده منتشر شد، مورد استقبال فراوان مخاطبان آمریکایی قرار گرفت، همان اندازه که با طرفداران موسیقی انگلیس همراه بود. ادل موفقیت تجاری خود را با حضور در  برنامه زنده ” شنبه شب ” در اکتبر سال ۲۰۰۸، اعلام کرد. این آلبوم از ابتدا در iTunes در رتبه ۴۰ قرار گرفت و در کمتر از ۲۴ ساعت، به رتبه یک دست یافت.

آلبوم ۲۱

آلبوم ۲۱ که باز هم بر اساس سن این خواننده در هنگام ضبط این آلبوم نامگذاری شده بود، در اوایل سال ۲۰۱۱ منتشر شد. این رکورد حتی بیشتر از انتظار ادل برای سبک R&B و جاز کلاسیک آمریکایی مورد توجه قرار گرفت؛ این آلبوم تنها در هفته اول ۳۵۲۰۰۰ نسخه فروش داشت. در فوریه ۲۰۱۱، ادل در دو جایگاه ۵ ترانه برتر و ۵ آلبوم برتر در همان هفته قرار گرفت و تبدیل به تنها هنرمندی شد که به چنین نقطه ای در کار خود رسیده است. او همچنین رکورد مدونا برای قرار گرفتن در صدر نمودارهای موسیقی برای چندین هفته را شکست.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کیت هرینگتون، بازیگر نقش جان اسنو در سریال بازی تاج و تخت

آلبوم ۲۵

در ۲۲ اکتبر ۲۰۱۵، ادل اعلام کرد که سومین آلبوم خود را با نام ۲۵، در ماه نوامبر منتشر خواهد کرد. آلبوم ۲۵، مجموعه ای از آهنگ های عاطفی، و گاها محزون است که نگاهی به درون و بیرون روابط دارد. این آلبوم به یک نمایش بین المللی پُر سر و صدا تبدیل شد و در ۱۱۰ کشور به رتبه ۱ در iTunes رسید. آلبوم ۲۵در آمریکا، ۳٫۳۸ میلیون نسخه در ۷ روز فروش داشته که پیش از آن رکورد ۲٫۴۲ میلیون نسخه آلبوم در یک هفته برای گروه NSync بوده است. در میان سایر شاهکارها، آلبوم ۲۵ نیز تنها آلبومی است که طی ۱۰ روز، یک میلیون نسخه در انگلستان فروش داشته است.

 

خواننده جذاب آمریکایی

بهترین آهنگ های ادل

آهنگ “Chasing Pavements” در سال ۲۰۰۹

اولین آهنگ موفق ادل، آهنگ ” Chasing Pavements ” می باشد. آهنگ اصلی آلبوم اول او، در ۲۸ فوریه ۲۰۰۹ به اوج خود رسید. این خواننده می گوید که این آهنگ را پس از مشاجره با دوست پسرش در یک باشگاه در لندن نوشت. او می گوید: ” ساعت ۶ صبح بود. هیچ کس مرا تعقیب نکرد، من کسی را تعقیب نکردم. فقط فرار کردم. یادم است که با خودم می گفتم آنچه را که تعقیب می کنی، تعقیب سنگ فرش های خالی است. ”

آهنگ “Rolling in the Deep” در سال ۲۰۱۱

روز اول پس از جدا شدن از “اولین رابطه واقعی” خود، ادل اولین شماره ۱ بیلبورد خود را با نام “Rolling in the Deep” نوشت كه بعداً گفت ” این آهنگ مرا بزرگ كرد.” این آهنگ از آلبوم ۲۱، هفت هفته در صدر نمودار Hot 100 که از ۲۱ می ۲۰۱۱ شروع می شود و همچنین ۱۹ هفته در صدر جدول Billboard’s Adult Contemporary charts. قرار گرفت.

آهنگ “Someone Like You” در سال ۲۰۱۱

دومین آهنگ  شماره ۱ ادل نیز از آلبوم ۲۱ بود. ادل گفت این آهنگ را برای اینکه بتواند از پس  جدایی از رابطه عاشقانه اش بر بیاید نوشته است. “Someone Like You” پنج هفته را در جایگاه شماره یک در بیلبورد Hot 100  سپری کرد.

آهنگ “Set Fire to the Rain” در سال ۲۰۱۲

دیگر آهنگ ادل از آلبوم ۲۱ که به موفقیت دست یافت، تصنیف قدرت “Set Fire to the Rain” می باشد که به مدت ۲ هفته در صدر جدول  Hot 100بود. در یک برنامه زنده، این خواننده توضیح داد که برای سراییدن این آهنگ از از کار افتادن فندکش در زیر باران، الهام گرفته است.

مطلب مرتبط:  با بیوگرافی حمید فدایی سوپر مدل مشهور ایرانی آشنا شوید

آهنگ “Skyfall” در سال ۲۰۱۲

تک آهنگ “Skyfall” که برای فیلم جیمز باند به همین نام ضبط شده است، در تاریخ ۲۰ اکتبر ۲۰۱۲، در جایگاه شماره ۸ در جدول  بیلبورد Hot 100 قرار گرفت. این آهنگ موفقیت های زیادی برای ادل به همراه داشت که در ادامه به آنها بیشتر اشاره خواهیم کرد.

آهنگ “Hello” در سال ۲۰۱۵

در ۲۳ اکتبر ۲۰۱۵، ادل آهنگ “سلام” را منتشر کرد؛ یک آهنگ حماسی که دوباره صدای بلند او را بر فراز موسیقی پاپ کلاسیک نشان داد. کلیپ تصویری این آهنگ، با بازیگری Tristan Wilds به کارگردانی فیلمساز معروف Xavier Dolan طبق گزارش ها، اولین موسیقی ویدیویی است که با دوربین های IMAX فیلمبرداری شده است. آهنگ “Hello” به عنوان آهنگ شماره ۱ در جدول بیلبورد پاپ شروع به کار کرد و بدین ترتیب تبدیل به چهارمین آهنگ برتر ادل شناخته شد و به عنوان اولین تک آهنگی که بیش از ۱ میلیون بار در هفته دانلود شده، تاریخ ساز شد. این آهنگ برای چند هفته در انگلستان نیز در شماره ۱ باقی ماند.

آهنگ”Send My Love (To Your New Lover)”  در سال ۲۰۱۵

این آهنگ از آلبوم ۲۵ ادل در سال ۲۰۱۵، پنجمین آهنگ ادل بود که رتبه شماره ۱ را در نمودارهای Billboard’s Adult Contemporary به دست آورد. همچنین در ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۶ به رتبه شماره ۸ در Hot 100 رسید.

آهنگ“When We Were Young” در سال ۲۰۱۶

دومین تک آهنگ ادل از آلبوم ۲۵ “When We Were Young” تعمق در مورد نگاه به عقب و بزرگتر شدن بود. این آهنگ رتبه ۱۴ نمودار Hot 100 را به خود اختصاص داد.

 

بیوگرافی ادل خواننده جذاب انگلیسی

جوایز و افتخارات ادل

ادل در زمان نگارش این مقاله، برای ۱۸ جایزه گرمی نامزد شده و در مجموع ۱۵جایزه گرمی در مراسم جوایز سال ۲۰۰۹، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۷ برنده شده است. او همچنین برای ترانه سرایی آهنگ “Skyfall” برای فیلم جیمز باند، جایزه اسکار دریافت کرد. در مراسم جوایز گرمی، ادل جایزه بهترین هنرمند جدید را به خانه برد. علاوه بر این، این آلبوم این خواننده جذاب، نام “صدای سال ۲۰۰۸” را توسط BBC دریافت کرد. درهمان سال، او جایزه برگزیده منتقدان را در جوایز BRIT نیز به دست آورد.

به طور کلی دو آلبوم اول ادل به نام های ۱۹ و ۲۱، ستایش انتقادگران موسیقی را بر انگیخت و سطح موفقیت تجاری بی نظیرش را در بین همسالان خود به دست آورد.

3/5 - (2 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.