بیماری موذی که ریه هایتان را سوراخ می کند

بیماری موذی که ریه هایتان را سوراخ می کند

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”بیماری موذی که ریه هایتان را سوراخ می کند” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

 

بیماران مبتلا به «سی اف» علامتی از بیماری در بدن آن ها آشکار نمی‌شود اما در واقع ریه‌های آنان از درون می‌سوزد.

سی اف بیماری مادرزادی است که فرد مبتلا ضعف در هضم غذا، تعرق بالا، عفونت‌های ریوی مزمن، مدفوع چرب، عدم وزن گیری مناسب، عرق نمکی و سرفه‌های مکرر و خلطی را احساس می کند.
احتمال بروز فیبروز کیستیک در زن و مرد به یک اندازه خواهد بود. این نوع عارضه علایم خاصی را در فرد ظاهر نمی کند اما ممکن است ریه‌های آنان از درون بسوزد و تخریب شود. هم اینک فیبروز کیستیک راه علاجی ندارد، اما تشخیص اولیه و به موقع این بیماری، خطر آسیب زدن بیشتر به ریه را کاهش می‌دهد.

بیماری سیستیک فیبروزیز یا (CF) شایع ترین اختلال ارثی مغلوب در جهان است.

 

هنگام ابتلا ی کودک به این نوع بیماری لازم است یک ژن از پدر و همین طور از مادر به کودک به ارث برسد. بر اساس نظر سازمان بهداشت جهانی به ازای هر ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ تولد زنده یک بیمار سی اف به دنیا می آید.
در این بیماری ریه ها، سینوس ها، دستگاه گوارش و دستگاه تناسلی درگیر می شوند. عفونت مکرر ریوی عامل اصلی آسیب به این نوع بیماران است.

انسداد مجاری تنفسی توسط ترشحات بسیار غلیظ و چسبناک است. اضافه شدن عفونت به این ترشحات، عامل اصلی تخریب تدریجی ریه‌ها هستند.
انسداد روده در بدو تولد، افت سدیم خون و کاهش آب بدن، مشاهده لکه‌های نمک روی لباس‌های بیمار، مدفوع چرب و سرفه خلطی مزمن همراه با لاغری از علایم این بیماری است. به علت انجام مراقبت‌های لازم در کشور‌های پیشرفته این بیماران عمر نسبتا طبیعی و با کیفیت مطلوبی خواهند داشت.

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.