بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان

بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان

زندگی در هرکجای این کره خاکی امکان‌پذیر است به قول قدیمی‌ها هرکجا که بروی آسمان همین رنگ است. آیا واقعاً آسمان همین رنگ است؟ آسمان که قطعاً همه‌جا یکرنگ است اما بر روی زمین خاکی چه می‌گذرد؟ کیفیت زندگی در نقطه‌به‌نقطه این جهان یکسان است؟ قطعاً نه. هم‌زمان که در برخی کشورها جنگ، ناامنی و بیماری بیداد می‌کند در همان زمان در کشورهای دیگری مردم مشغول جشن گرفتن روز ملی و شادی و پای‌کوبی هستند. داشتن یک زندگی آرام آرزوی هر انسانی است.

با اینکه معیار خوشبختی از فردی به فرد دیگر متفاوت است اما شاخص‌هایی برای زندگی کیفیت در نظر گرفته‌شده است. دسترسی به امکانات و خدمات پزشکی – بهداشتی، امنیت، امکانات رفاهی و تفریحی، خدمات آموزشی و … فاکتورهایی هستند که برای یک زندگی معقول و شایسته در نظر گرفته می‌شود. بسیاری از هم‌وطنان ما تلاش می‌کنند با سرمایه‌ای که برای خود جمع کرده‌اند مهاجرت کرده و به خود شانس دوباره‌ای برای تجربه یک زندگی ایدئال بدهند. البته افرادی که قصد مهاجرت دارند باید دید بلندمدت داشته باشند. قرار نیست در یک‌زمان کوتاه همه آن چیزی که به دنبالش بودید اتفاق بیفتد. در این مقاله سعی داریم شما را با کشورهایی که برای ایرانیان جهت مهاجرت جذاب است آشنا کنیم. شاید یکی از این کشورها مقصد شما نیز باشد.

مهاجرت به کانادا

  • استرالیا

کشور استرالیا در نیمکره جنوبی از کشورهای دیگری است که امروزه شاهد مهاجرت ایرانیان بسیاری به این کشور هستیم. استرالیا کشوری پیشرفته با نرخ پایین بیکاری و وضعیت مطلوب اقتصادی است. شرایط آب‌وهوایی این کشور همچون آمریکا مطلوب ایرانیان بوده و از طرق مختلف می‌توان به اخذ اقامت دائم در این کشور دست پیدا کرد. همچنین می‌توانید با ۵ سال کار ثابت درنهایت موفق به اخذ اقامت دائم استرالیا بشوید. راه‌های مختلفی همچون تحصیل، کار، سرمایه‌گذاری و ازدواج ازجمله راه‌های ورود به خاک استرالیا می‌باشد. اما در مقایسه با کشور کانادا که از محبوب‌ترین کشورها برای مهاجرت نزد ایرانیان است، هزینه تحصیل و زندگی در کشور استرالیا بیشتر از کانادا است.

  • انگلیس

پادشاهی بریتانیا کشوری واقع‌شده در اروپا. کشور ابر و باران. شاید بانام انگلیس علاوه بر بیگ بن آب‌وهوای دلگیر آن نیز در ذهنمان نقش ببندد. اما این کشور دلگیر جزو ده کشور برتر برای مهاجرت ایرانیان است. شیوه‌های سرمایه‌گذاری در انگلستان متفاوت است. با توجه به مبلغی که کشور انگلستان در نظر می‌گیرد (حدود ۲۰۰ هزار پوند) باید طرحی هم از کسب‌وکار به دولت انگلستان ارائه شود و دو نفر از اتباع انگلیس نیز در این کسب‌وکار استخدام شوند. دیگر شیوه‌هایی که می‌توانید برای مهاجرت به انگلستان انتخاب کنید. ازدواج، ویزای تحصیلی و دریافت جاب آفر از یک کارفرمای انگلیسی است. جهت اخذ ویزای تحصیلی در این کشور داشتن امتیازاتی همچون سن، تمکن مالی، سوابق تحصیلی و … بسیار مهم است.

  • آلمان

از دیگر کشورهای اروپایی مناسب برای مهاجرت ایرانیان کشور آلمان است. شاید اینکه در وهله اول متقاضیان مهاجرت این کشور را انتخاب نمی‌کنند مسئله زبان باشد. به‌هرحال زمینه‌های آشنایی با زبان انگلیسی برای ایرانیان وجود داشته و به همین خاطر افرادی هستند که یادگیری زبان آلمانی را کمی سخت می‌دانند. اگر به این زبان تسلط دارید نصف بیشتر راه را رفته‌اید. آلمان بزرگ‌ترین کشور صنعتی دنیا است و زندگی در چنین کشوری امتیازات بی‌شماری به همراه دارد. ازدواج، تحصیل، سرمایه‌گذاری، کار و حتی دریافت پناهندگی از شیوه‌های ورود به خاک آلمان است. یکی از مهم‌ترین مزایایی که برای کشور آلمان در نظر می‌گیرند این است که شما با اخذ ویزای آلمان درواقع ویزای شنگن دریافت کرده‌اید که به‌راحتی می‌توانید به سایر کشورهای اروپایی بدون ویزا سفر کنید. حالا در نظر بگیرید که اقامت دائم این کشور را به دست آورید. برای همیشه به کشورهای اتحادیه اروپا دسترسی خواهید داشت.

مهاجرت به آلمان

  • اتریش

اتریش از دیگر کشورهای اتحادیه اروپا است که برای ایرانیان جذابیت دارد. بسیاری از افرادی که برای کشور آلمان اقدام می‌کنند شانس خود در کشور اتریش را نیز امتحان می‌کنند. زبان این کشور آلمانی است و دارای دانشگاه‌های بسیار خوب و باکیفیت بالایی است. البته در نظر داشته باشید که برای اخذ ویزای تحصیلی اتریش باید در صف طولانی‌مدت سفارت باشید که این مسئله اگر عجله دارید وقت شما را هدر می‌دهد. البته دلیل این صف طولانی کیفیت بالای آموزشی در دانشگاه‌های این کشور است. همچنین شرایط اقتصادی و شغلی این کشور نیز مناسب است بنابراین افراد دیگری هم از طریق کار و سرمایه‌گذاری به دنبال اخذ ویزای اتریش هستند. قابل‌ذکر است که اتریش و آلمان اجازه ورود ۶ ماهه فرد در کشور برای جست‌وجوی کار را صادر می‌کند.

  • ایالات‌متحده آمریکا

کشور آمریکا از قدیم‌الایام برای ایرانیان مقصدی جهت مهاجرت بوده است. متأسفانه در چند سال اخیر و سیاست‌هایی که ترامپ پیش رو گرفته است مهاجرت ایرانیان به آمریکا به حداقل رسیده است و همه امیدوار هستند با گذر از این شرایط دوباره شانسی برای ورود به خاک آمریکا داشته باشند. شرایط آب‌وهوایی آمریکا، امکانات آموزشی بهداشتی، شرایط مناسب شغلی و همچنین وجود ایرانیان زیاد در این کشور باعث شده است که مردم برای زندگی در این کشور اقدام کنند. اگر روابط بین دو کشور آمریکا و ایران را نادیده بگیریم متقاضیان برای مهاجرت به آمریکا می‌توانند از طریق تحصیل، شغل، سرمایه‌گذاری و ازدواج به این کشور مهاجرت کنند. البته یکی دیگر از راه‌ها برنامه سالیانه لاتاری است که به مردم سراسر جهان این شانس را می‌دهد که وارد خاک آمریکا شده و در این کشور زندگی کنند.

بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان

  • کانادا

دیگر کشور واقع‌شده در قاره آمریکای شمالی که این روزها دارای بازار داغ مهاجرت برای ایرانیان است. بااینکه دارای آب‌وهوای سردی است که خیلی مطلوب طبع ما ایرانیان نیست اما به دلیل وجود امکانات مختلف آموزشی و رفاهی و همچنین شرایط مناسب حمایتی از طرف دولت و امکان اشتغال و کسب درآمد مناسب متقاضیان زیادی این کشور را به‌عنوان مقصد اول خود معرفی می‌کنند. به‌ویژه اینکه در همسایگی کشور آمریکا قرار دارد و بعدها شرایط ورود به این کشور از طریق کانادا راحت‌تر خواهد بود. دریافت ویزای کانادا به طرق مختلفی ازجمله ادامه تحصیل، ازدواج، سرمایه‌گذاری و اشتغال امکان‌پذیر است.

پیش از اینکه برای مهاجرت اقدام کنید کشورهای موردنظر خود را لیست کرده و در مورد امکانات و شرایط زندگی و شرایط مهاجرت به این کشور به‌خوبی تحقیق کنید. سعی کنید با افرادی که در این کشورها سال‌هاست زندگی می‌کنند ارتباط برقرار کرده و نقطه نظرات آن‌ها در مورد زندگی در کشور موردنظرتان را بشنوید. در کنار این تحقیقات و بررسی‌ها سعی کنید از کمک کارشناسان و وکلای مهاجرت بهره ببرید و راه خود را با دید باز و مطمئن انتخاب کنید.

اگر مهاجرت به کانادا را برای ترسیم آینده ای روشن برای خود و فرزندانتان در نظر دارید و به دنبال راهی مطمئن و سریع برای دریافت اقامت دائم کانادا هستید، موسسه مهاجرتی آتلانتیک ۷۲۴ با تیمی متخصص از وکلا و مشاوران مهاجرتی، شما را در یافتن بهترین شرایط مهاجرت به کانادا یاری می نماید. هر روشی که برای مهاجرت در نظر داشته باشید اعم از تحصیلی، شغلی، سرمایه گذاری و سایر روش های رایج، مشاوران مهاجرتی باتجربه atlantic724 در تمام مراحل مهاجرت کانادا در کنار شما عزیزان خواهند بود.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

2 دیدگاه در “بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان

کسب آگاهی لازم از هر یک از این موارد قبل از مهاجرت به کانادا ضروری می باشد؛ چرا که عدم شناخت کافی، ممکن است افراد

شرایطش برای ایرانیا عالیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.