بهترین فیلم و سریال های ساخته شده با موضوع خون آشام!

بهترین فیلم و سریال های ساخته شده با موضوع خون آشام!

مطمعنا چه فیلم باز باشید و چه نباشید یک بار هم که شده به فیلم های خون آشامی برخورد کرده اید و کمی هم که شده عاشق مضمون جذابشان شده اید. تقریبا با استناد به کتیبه های مصر باستان میشود حدس زد که مردم از آن زمان با افسانه یا واقعیت خون آشام آشنایی داشتند و به شیطانی بودن این موجود باور داشتند. ولی می شود گفت که اهمیت این موضوع در دوره معاصر و قرن اخیر با رمان دراکولا بیشتر شد. البته که قبل از آن داستان های زیادی چه مکتوب و چه تشریحی در باره خون آشام ها وجود داشت ،ولی رمان دراکولا با نویسندگی برام استوکر که در سال ۱۸۹۷منتشر شد ،تبدیل به مشهور ترین داستان درباره ومپایر ها شد.بعد از این رمان و با اختراع شدن دوربین پدیده خون آشامی وارد دنیای سینمایی هم شد و تقریبا تا همین امروز میشود گفت که ده ها سریال و فیلم با همین موضوع ساخته شد و به جذب طرفداران خود پرداخت .

امروز در مجله فارسی ها قصد نداریم به چیستی پدیده خون آشامی بپردازیم،امروز با ما همراه باشید تا به بررسی بهترین فیلم و سریال های ساخته شده با موضوع خون آشام بپردازیم.

فیلم های سینمایی خون آشامی :

۱) نوسفراتو (Nosferatu) 1922 :

نوسفراتو اولین فیلم در ژانر وحشت و ترس و هم چنین اولین فیلم با موضوع خون آشامی است که در سال ۱۹۲۲ ساخته شد. این فیلم بر اساس رمان دراکولا ساخته شد که جنگ و جدل های فراوانی بخاطر رعایت نشدن قوانین کپی رایت در دنیای واقعی ایجاد شد. این فیلم سیاه و سفید با گریم و شخصیتی که امروزه شاید خنده دار به نظر برسد تا سال ها پیش ترسناک ترین فیلم در تاریخ سینما بود و البته امروزه هم شخصیت اصلی داستان نوسفراتو با آن چنگال های تیزش می تواند برای خیلی ها ترسناک به نظر رسد!

۲- دراکولا ( Dracula ) 1931 :

همانطور که در ادامه مطلب خواهید فهمید تا حالا فیلم های بسیار زیادی از رمان دراکولا ساخته شده است. در شماره ۲ مجموعه فیلم های خون آشامی به شما معروف ترین این دراکولا ها را معرفی می کنیم که در آن بلا لوگوسی نقش دراکولا را با آن نگاه های سنگین خون آشامی اش به عهده گرفته است …

۳- دراکولای برام استوکر ۱۹۹۲ :

این فیلم به طور کامل از رمان دراکولا ساخته شده است و بخاطر همین به دراکولای برام استوکر هم معروف است.

داستان از این قرار است که ولاد که یک سلحشور شجاع بود در جنگ رمانی به جنگ با ترک ها میرود و بعد از بازگشت به خانه می فهمد که عشق همیشگی اش الیزابتا با تصور اینکه ولاد در جنگ کشته شده است خود کشی کرده است. ولاد یا همان بهتر است بگوییم دراکولا این وضعیت را نمیتواند تحمل کند و ایمانش به خدا را از دست می دهد و با کمک جادوگری به خون آشام تبدیل میشود. بعد ها جاناتان هارکر از لندن برای معامله املاکی به ترانسیلوانیا اعزام میشود و با وارد شدن به قصر دراکولا خودش را ناخواسته طعمه دراکولا قرار می دهد و …

۴- آنچه ما در سایه ها انجام می دهیم ( What We Do in the Shadows ) :

این اثر نیوزلندی در قالبی بیشتر شبیه یک مستند ساخته و منتشر شده است که در آن داستان مربوط می شود به ۴ خون آشام که مجبور هستند که زندگی خون آشامی خود را با زندگی مدرن امروزی تطبیق بدهند و زندگی مدرن را بیاموزند. این اثر همانطور که تا الن فهمیده اید یکی از جذاب ترین فیلم های خون آشامی است ک برخلاف انتظار یک فضای فانتزی و کمدی در آن حاکم است !

۵- شخص درست را به قلبت راه بده (Let the Right One In ) :

این فیلم شاید یک فیلم هالیوودی و مشهور نباشد، اما با توجه به فضای تاریک و داستان خوب و جدابش می تواند برای طرفداران فیلم های خون آشامی یک گزینه سرگرم کننده و خوب باشد .داستان فیلم مربوط می شود به چند نوجوان که یکی از آن ها خون اشام است و سعی می کند با بقیه رفتار درستی داشته باشد…

۵ – مصاحبه با خون آشام (Interview with the vampire ) :

این فیلم که در سال ۱۹۹۴ ساخته شده است به صراحت می شود گفت یکی از بهترین فیلم های خون آشامی تاریخ سینما است که در آن دو بازیگر مشهور هالیوودی تام کروز و برد پیت ایفای نقش کرده اند. این فیلم دارای یکی از بهترین صحنه های فیلم درژانر خودش است که به بیننده اجازه نمی دهد حتی برای ثانیه ها چشم از روی فیلم بردارد. همچنین جالب است به این نکته هم اشاره کنیم که همه فیلم در شب ساخته شده است و فضای تاریک و جالبی دارد.
داستان، داستان برد پیت و تام کروز خون آشام است که با دغدغه های فلسفی جهان خون آشامی و انسان ها درگیر هستند و…

سریال های خون آشامی :

۱)VAMPIRE DIARIES (خاطرات خون آشام) :

این سریال یکی از محبوب ترین سریال ها ومپایری است که داستان اصلی مانوری است بر زندگی دو برادر به نام استفین و دیمن که عاشق یک دختر به نام الینا می شوند. این دو برادر با توجه به اینکه خون آشام ها نامیرا هستند و نمیمیرند از زمان خیلی دور آمده اند و اتفاقا قبل از آنی که تبدیل به خون آشام شوند هم عاشق یک دختری به نام کاترین بودند که همزاد الینا و دقیقا شبیه او بود… شاید چیزی که باعث جذابیت این سریال است زندگی مدرن خون آشام ها در دنیای امروزه می باشد !
یک موضوع قابل توجه در این سریال این است که این سریال فقط محدود به خون آشام ها نمی شود و در آن گرگینه ها و جادوگر ها هم حضور دارند.
اگر به دنبال هیجان های خون آشامی گاه و بی گاه و یک داستان عاشقانه در کنار درام جذاب هستید این سریال به طور کامل پاسخگوی شما خواهد بود .

۲) THE ORIGINALS (اصیل ها) :

در اواسط سریال ومپایر دایریز تعدادی خون آشام وارد داستان می شوند که خیلی قوی تر از خون آشام های داخل سریال از جمله استیفن و دیمن هستند به طوری که اگر بشود خون آشام های معمولی را با فرو کردن یک چوب در داخل قلبشان کشت ،این عمل برای آنها هیچ اثری ندارد.
این سریال مربوط می شود به خون آشام های اصیل که اولین نسل از خون آشام ها هستند و به نوعی هرچه خون آشام وجود داشته باشد از آنها به وجود آمده اند.
سریال اوریجینالز بر خلاف ومپایر دایریز بیشتر یک فضای تاریخی دارد و به اوایل زندگی اصیل ها مربوط می شود…
نیکلاوس که شخصیت اصلی این سریال است دو رگه است و علاوه بر اینکه تمامی قابلیت های خون آشامی را دارد ،گرگینه نیز است و قوی ترین موجود در میان گرگینه ها و خون اشام ها محسوب می شود.

 ۳) VAN HELSING (ون هلسینگ) :

این سریال نیز یکی از بهترین ها و جذاب ترین های خون آشامی است که بیشتر دارای مضمون اخرالزمانی است. داستان سریال بدین گونه است که خون آشام ها  بر خلاف دو سریال قبل که موجودات چندان وحشی ای نبودند، بسیار وحشی و غیر انسانی شبیه به زامبی های پرقدرت هستند و سعی در تصرف جهان و منقرض کردن نسل بشر دارند…
ما در این مقاله سعی کردیم به بهترین فیلم و سریال های خون آشامی اشاره کنیم که توانسته اند مخاطبان زیادی برای خودشان جمع کنند، شما عاشق کدام فیلم یا سریال ومپایری هستید؟

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.