برخی از دیدنی های جذاب شهرهای ترکیه

برخی از دیدنی های جذاب شهرهای ترکیه

ارامگاه هالی کارناسوس در بدروم

جالب است بدانید ارامگاه هالی کارناسوس یکی از عجایب هفتگانه دنیا به شمار میرود و در بدروم قرار گرفته است. در این ارامگاه مقبره ای بزرگ به نام مقبره ماسولوس قرار گرفته است کخه این مقبره پس از مرگ وی توسط همسرش برای او ساخته شد .ماسولوس در طی دوران فرمانداری اش در این منطقه خدمات زیادی در جهت بهبود اوضاع معیشتی مردم و کشور گشایی انجام داده بود و بناهای بسیاری را در این منطقه و اطرافش ساخت .یکی از کار های مهم وی برای ابادانی منطقه ی تحت فرمانش ایجاد یک امفی تئاتر به سبک کاملا یونانی بود وی علاقه بسیاری به معماری و فرهنگ یونانی داشت.

این ارامگاه پس از مرگش در سه قرن قبل از میلاد برای وی ساخته شد و همسر او دستور داد تا گروهی از بهترین معماران گرد هم ایند و مقبره ای را برای وی بسازند تا یادش همواره زنده بماند و بدین ترتیب ناها ارامگاهی برایش ساختند که پس از قرنها هنوز مخاطبان بسیاری را برای بازدید به مست خود کشانده و جوری بنا شده که جزو اثار عجایب هفتگانه به حساب می اید .ارامگاه از سنگ های مرمر با نقش های برجسته  مجسمه هایی برای تزیین ان ساخته شد و در هر یک از مجسمه ها انواع اشکال انسان و حیوانات به نقش و حکاکی درامد .

مجسمه سازان خبره یونانی برای این نقش ها وقت های بسیار گذاشتند و امروزه بسیاری از مجسمه ها و بخش هایی از ارامگاه در اثر حوادث و بلایای طبیعی از بین رفتند و خسارت های جدی دیده اند ولی همان ویرانه هایش حرف های زیادی برای گفتن دارند .

 

بازار بزرگ و قدیمی مارماریس

به گزارش سفر باتو ، بازار بزرگ و قدیمی مارماریس در قلب منطقه تاریخی مارماریس قرار گرفته است و در این بازار میتوان ساعت ها به گردش و تفریح در مغازه های مختلف ان پرداخت و لذت برد البته به شرط انکه پول کافی در جیب داشته باشید تا اجناس مورد علاقه تان را خرید کنید .این بازار به شدت توریستی ست و برای خرید حتما تخفیف گرفتن را فراموش نکنید .در بخش بزرگی از این بازار میتوان به خرید انواع سوغاتی ها مانند انواع کیف و کفش های چرم دستدوز و، تابلو ها ، مجسمه ها و دکوری های مینا کاری ظرف شیشه ای ویترای چراغ های اویز سنتی رنگی و انواع قالی ها و قالیچه ها و گلیم های ترک کار دست هنرمندان مارماریس و یا انواع لباس ها گرفته تا انواع پارچه ها و منسوجات مشغول شد .

در این بازار انواع لباس ها ی زنانه و مردانه و بچگان هم یافت میشود که معمولا از برند های ترک میباشند .در این بازار در بخشی انواع ظروف عتیقه وسایل دکوری انتیک و قدیمی که مخصوص کلکسیونر ها میباشد به فروش میرسد .همچنین در بخش یگری میتوان از انواع شیرینی های ترکی شیرینی های اصیل مانند باقلواها ولوکوم های ترک و یا قهوه های اصل دیدن نمودو برای خود تهیه کرد .قسمت دارو های گیاهی و گیاهان معطر و دمنوش های این بازار بسیار حالب میباشد و توصیه میشود حتما از ان دیدن کنید .این بازار از هشت صبح تا شب باز میباشد و برای خرید هر نوع کالایی بدون نگرانی میتوانید به انجا بروید .

 

بازدید از کاخ دولما باغچه

کاخ دولما باغچه در تور ترکیه از زیباتزین کاخ هاییست که در اواخر دوران سلطنت عثمانی ها در ترکیه بنا شد و ر این کاخ میتوان از دیدنی ها و دکوراسیون لوکس و مفصل سلطنتی بازدید کرده ودر قسمت های مختلفش به گردش پرداخت .تزیینات و دکوراسیون چراغ ها و لوستر ها و سایر وسایل دکوری داخل این کاخ و بنا های وابسته به ان بسیار لوکس و گرانقیمت بوده و حتی سنگین ترین لوستر کریستال جهان که هزار کیلوگرم وزت دارد در این کاخ قرار گرفته و لوستری کریستالی بوهمیا میباشد که ان را ملکه انگلیس به پادشاه عثمانی هدیه داده بود .

علاوه بر اینها کاخ دولما باغچه با نمای فید رنگش مانند کارت پستالی از دور میدرخشد وسایل دکوری داخل این کاخ و بنا های وابسته به ان بسیار لوکس و گرانقیمت بوده و حتی سنگین ترین لوستر و در بهترین موقعی شهر استانبول یعنی بر تنگه بسفروس بنا شده و دارای بخش های مختلفی اعم از سالن ها و تالار های تشریفات ، حرمسرای سلاطین ، سالن مهمانها و امور کشوری و … می باشد .این کاخ دارای محوطه سازی های دل انگیز و فضای سبزی بینظیر میباشد که حاصل تلاش بهترین باغبان های ترکیه میباشد .

منظر فوق العاده ی این کاخ از داخل تنگه بسفروس نزدیک ترین هتل به کاخ هتل شانگری میباشد و پس از گردش در این کاخ و بازدید از لوکس ترین دکوری ها و پلکان شیشه ای داخل ان میتوانید به بیرون کاخ به سراغ یکی از رستورانهای اطرافش مانند رستوران گون ایدین ویا روف رفته و با تماشای مناظر زیبا خود را به نهار اصیل ترکی مهمان کنید.

 

امیدواریم از مقاله “برخی از دیدنی های جذاب شهرهای ترکیه” استفاده کرده باشید. تجربیات خود را در خصوص این مطلب با ما در میان بگذارید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.