برای همیشه از درد کمر خلاص شوید!

برای همیشه از درد کمر خلاص شوید! (رپورتاژ آگهی)

کمر درد می‌تواند در زندگی روزمره‌ اختلال ایجاد کند و یا منجر به تداخل در برنامه‌هایتان شود. متاسفانه، تعداد افرادی هم که به درد کمر مبتلا هستند کم نیست. در این مطلب، چند روش درمان خانگی برای رفع کمر درد را معرفی می‌کنیم.

برای همیشه از درد کمر خلاص شوید!

از اسانس های روغنی استفاده کنید.

با وجود انتخاب‌های زیاد موجود و در دسترس از اسانس های روغنی، دانستن این که کدام یک واقعا می‌تواند در درمان خانگی کمر درد موثر باشد، گیج کننده خواهد بود. برخی از روغن‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا انتخاب صحیحی داشته باشید. این روغن‌ها عبارتند از:

  • روغن نعنا فلفلی
  • روغن زنجبیل
  • روغن اسطوخودوس
  • روغن اوکالیپتوس
  • روغن بابونه آلمانی یا رومانیایی
  • روغن رزماری
  • روغن چوب صندل

اسانس های روغنی می‌توانند در حین ماساژ مورد استفاده قرار گیرند. شما همچنین می‌توانید این روغن‌ها را به صورت مستقیم روی کمر بمالید؛ اما به خاطر داشته باشید که باید ابتدا آن‌ها را رقیق کنید.

چگونه روغن های گیاهی را رقیق کنیم؟

۶ قطره از روغن انتخاب شده را با ۶ قاشق چای خوری از روغن حامل (مانند روغن زیتون یا جوجوبا) مخلوط کنید. روی ناحیه‌ی کوچکی از پوست‌تان، تست پوستی از روغن رقیق شده را انجام دهید. پس از ۲۴ ساعت، اگر هیچ گونه ناراحتی و تحریکی اتفاق نیفتد، می‌توانید با اطمینان بالایی روغن را روی سطح وسیعی از پوست‌تان (مانند کمرتان) استفاده کنید.

ترکیب رقیق شده را به راحتی و به مقدار زیاد روی کمرتان به کار برده و به منظور جذب بیشتر، آن را به آرامی ماساژ دهید. دست‌هایتان را (پیش از آن که به صورت‌تان بزنید) شسته، تا چشم‌هایتان تحریک نشوند. همچنین، اطمینان حاصل کنید که روغن، وارد دهان‌تان نمی‌شود.

گیاه نعناع فلفلی

تحقیقات نشان می دهند گیاه نعناع فلفلی ضد التهاب، ضد میکروب و تسکین دهنده ی درد است. ترکیبات فعال روغن نعناع فلفلی شامل کارواکرول، منتول و لیمونن است. مردم اغلب، اسانس روغنی نعناع فلفلی رقیق شده را به صورت موضعی به کار می برند و روغن رقیق شده را به نواحی دردناک خود می مالند.

بر پایه ی تحقیقی که در سال ۲۰۱۵ انجام شده است، افراد به شکل سنتی برای تسکین اسپاسم های دردناک و مشکلات مرتبط به آرتروز از نعناع فلفلی استفاده می کنند.

ژل منتونیکا لافارر https://lafarrerr.com/ با بهره‌گیری از خواص این گیاه فوق العاده، دردها و گرفتگی های عضلانی را به سرعت تسکین می‌دهد.

ماساژ بدهید.

ماساژ ملایم، برای درد، ناراحتی و گرفتگی عضله، یکی از موثرترین راه‌ها به منظور شل کردن یا تسکین است. نتایج مطالعه‌ای نشان می‌دهد که ماساژ درمانی، به همراه درمان‌های سنتی، می‌تواند نتایج موثری به همراه داشته باشد. از جمله:

  • کمر درد را کاهش دهد.
  • عملکرد کمر را بهبود بخشد.
  • استفاده از داروهای ضد التهاب را کاهش دهد.
  • تعداد روزهای استراحت در تخت‌خواب را به حداقل رساند.

در صورتی که هزینه‌ی این کار برایتان زیاد است، از همسر یا دوست صمیمیتان بخواهید که شما را ماساژ دهد. می‌توانید از آن‌ها بخواهید که برای تسکین بیشتر درد، از پمادهای دارویی استفاده کنند.

از محصولات ضد درد استفاده کنید.

پمادها و کرم‌های زیادی وجود دارند که به کاهش درد (از طریق سرکوب آن) کمک می‌کنند. به عنوان مثال، کرم حاوی کپسایسین می‌تواند حساسیت به درد را در مجرا و کانال‌های درد، در ناحیه‌ی مورد نظر، کاهش دهد. سایر مواد موثره‌ای که می‌توانند در کرم های موضعی وجود داشته باشد، عبارتند از:

  • کتوپروفن
  • ایبوپروفن
  • دیکلوفناک (وُلتارِن)
  • لیدوکائین
  • آرنیکا

نتایج مطالعات نشان می‌دهد که داروهای موضعی می‌توانند به اندازه‌ی درمان‌های خوراکی موثر باشند. بسیاری از این داروها به طور قابل ملاحضه‌ای بهتر از دارونماها (فرآورده‌ای که از لحاظ ظاهری کاملاً مشابه دارو بوده ولی ماده‌ی موثره‌ی دارویی ندارد) عمل می‌کنند. این داروها به صورت ژل، کرم، چسب، پچ پوستی، یا سایر اشکال در دسترس هستند.

استرس‌تان را کاهش دهید.

استرس باعث ایجاد گرفتگی و افزایش اسپاسم عضلانی دردناک و در نتیجه افزایش درد می‌شود. اگر در اثر استرس طولانی مدت یا در اثر یک اتفاق آسیب‌زا دچار کمردرد شده‌اید، چند تکنیک برای کاهش استرس در ادامه برای شما آورده شده است:

۱- مراقبه (مدیتِیشن)

کاهش استرس با مراقبه بر پایه ذهن‌آگاهی، کمردرد را کاهش می‌دهد. ذهن‌آگاهی یعنی به آنچه بدن انجام می‌دهد آگاه باشید و برای کمک به کاهش درد از تکنیک‌های مراقبه استفاده کنید.

۲- تنفس عمیق

اگر چندین‌بار به صورت پی‌درپی نفس عمیق بکشید و هوای درون ریه‌های خود را بیرون دهید، بدن‌تان را در مقابل استرس آرام می‌کنید.

۳- یوگا

یوگا بر حالت‌های خاص بدن و تنفس تمرکز دارد. شما می‌توانید با تمرین مرتب یوگا به آرامش برسید. یوگا روشی مؤثر در مدیریت استرس به شمار می‌رود.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.