با ۸ روش آسان برای محافظت از لنز دوربین در تلفن های همراه آشنا شوید

با ۸ روش آسان برای محافظت از لنز دوربین در تلفن های همراه آشنا شوید (رپورتاژ آگهی)

 

با 8 روش آسان برای محافظت از لنز دوربین در تلفن های همراه آشنا شوید
تمیز کردن موبایل

پیشرفت دوربین گوشی های موبایل بسیار حیرت انگیز است. این پیشرفت به حدی است که کمتر کسی برای خرید دوربین عکاسی اقدام می کند و اکثر افراد برای عکاسی از دوربین گوشی موبایل خود استفاده می کنند. این استفاده همیشگی دوربین تلفن همراه باعث می شود که لنز دوربین ها نیاز به محافظت بیشتر داشته باشد . اگر از افرادی هستید که دائما در حال عکس گرفتن با گوشی موبایل هستید، این مطلب را دنبال کنید تا راه های محافظت از لنز دوربین گوشی موبایل را بدانید.

۱- از وارد شدن ضربه به گوشی موبایل خودداری کنید

وارد شدن ضربه به گوشی موبایل بسیار مضر است و باعث آسیب های جبران ناپدیری می شود. همانطور که در مطلب چند نکته برای محافظت از گوشی هوشمند در برابر آسیب ها می‌خوانید، با استفاده از قاب گوشی مقاوم باید از گوشی خود در برابر ضربات خودداری کنید. البته در وهله اول باید طوری مراقب گوشی باشید که اصلا ضربه ای به آن وارد نشود. دوربین گوشی موبایل جز حساس ترین بخش های آن است و در صورت ضربه، سریعا دچار مشکل می شود. دوربین گوشی های اچ تی سی و گوشی هواوی و گوشی سامسونگ بسیار حساس هستند و باید بیشتر محافظت شوند.

۲- از خیس شدن دوربین گوشی جلوگیری کنید

چند قدم برای نجات دادن گوشی های هوشمند که بر اثر خیس شدن آسیب دیده اند وجود دارد که در این مطلب آورده شده است، اگر گوشی شما در معرض آب قرار بگیرد به سعت دچار مشکل می شود و آب از طریق منافذ گوشی و مخصوص از دوربین وارد آن می شود و معمولا دوربین گوشی اولین جایی است که در برخورد با رطوبت دچار مشکل می شود. البته برخی برند ها گوشی ضدآب هم ارائه کرده اند مثلا گوشی سامسونگ گلکسی اس ۱۰ پلاس ضدآب است و ۴ لنز دوربین اصلی دارد.

۳- برای تمیز کردن لنز دوربین گوشی از پارچه مخصوص استفاده کنید

حتما تا بحال برای شما پیش آمده که عکسی را ثبت کنید ولی تصویر مات و بی کیفیت باشد. این مشکل برای کاربران زن و در لنز دوربین جلوی موبایل شان بیشتر پیش می آید، زیرا مواد آرایشی روی پوست صورتشان هنگامی که با گوشی صحبت می کنند روی سطح لنز دوربین نشسته و موجب به وجود آمدن این اشکال می شود.برای تمیز کردن لنز دوربین گوشی همراه از دستمال کاغذی استفاده نکنید. پرز موجود در دستمال کاغذی می تواند به لنز آسیب وارد کند و داخل منافذ حساس گوشی وارد شود. همچنین به علت وجود خرده های چوب بسیار نازک در ماده سازنده دستمال کاغذی، معمولا این دستمال ها برای استفاده لنزهای حساس مناسب نیستند و باعث ایجاد خش روی لنز می شوند.

بسیاری از کابران عادت دارند که با استفاده از بازدم خود و ایجاد بخار بر روی دورین عکاسی خود شیشه لنز را تمیز کنند. اما بر اساس تحقیقات متخصصان در این مورد در بازدم انسان اسید های ترشح می شوند و روی شیشه لنز دوربین قرار می گیرند که نه تنها تمیز نمی شود بلکه باعث صدمه زدن به آنها می شود. اگر می خواهید با دمیدن به لنز دوربین باعث تمیز کردن آن شوید به شدت از این نوع روش خودداری کنید.

بهتر است هنگام خرید گوشی موبایل در مورد نحوه پاک کردن لنز از فروشنده سوال کنید و یا اگر به صورت اینترنتی خرید می‌کنید از نظرات خریداران غافل نشوید. برای تمیز کردن شیشه لنز دوربین گوشی همراهتان می توانید از پارچه و الیافی استفاده کنید که پرز نداشته باشند. یا از دستمال های استفاده کنید که دارای محلول های تمیز کننده لنز باشند و یا می توانید از فرچه های مخصوص لنز پاک کن استفاده کنید. اگر این موارد  در دسترس شما نبود می توانید از دستمال های بدون پرز یا دستمال های شیشه پاک کن عینک استفاده کنید. لازم به ذکر است از فشار آوردن زیاد بر روی لنز و حاشیه های لنز دوربین موبایل خود پرهیز کنید.

۴- از محافظ لنز دوربین گوشی استفاده کنید

محافت از لنز دوربین موبایل
محافت از لنز دوربین موبایل

در نظر داشته باشید که معمولا آسیب های وارده به لنز دوربین گوشی جبران پذیر نیستند و وقتی مشکلی پیش میاید اغلب باید کل دوربین گوشی عوض شود . پس بهتر است برای محافظت از لنز گوشی از هیچ گونه هزینه ای دریغ نکنید. یکی از بهترین گزینه ها برای محافظت از لنز دوربین گوشی استفاده از گلس محافظ لنز است. محافظ لنز دوربین مشابه گلس محافظ صفحه نمایش است. عمدتا از شیشه یا پلاستیک ساخته می‌شود. روی دوربین گوشی نصب می‌شود و اجازه نمی‌دهد هیچ خط و خراشی روی شیشه و لنز دوربین بیفتد. برای هر گوشی محافظ لنز دوربین خاص خودش مطابق با اندازه دوربین گوشی طراحی شده است.

این گلس‌ها به دوربین می‌چسبند. قسمت پشتی آن یک چسب سیلیکونی با ضخامت خیلی کم دارد که اجازه نمی‌دهد گلس از دوربین جدا شود. عمدتا ضخامت کمی دارند. البته به برند تولیدکننده هم بستگی دارد. اما تا ۰٫۳ میلی‌متر و کمتر از آن برای دوربین بسیار مناسب است. این گلس‌ها از لحاظ طراحی دو نوع دارند: گلس محافظ دوربین بدون فریم و دارای فریم. گوشی‌هایی که دوربین آن‌ها حالت برآمده دارد غالبا از نوع فریم‌دار استفاده می‌کنند.

این گلس‌ها قیمت زیادی ندارند و تا مدت‌ها می‌توانید از آن استفاده کنید. به راحتی روی گوشی نصب می‌شوند و اگر بخواهید آن‌ها را جدا کنید هیچ اثری روی دوربین ندارند و مثل روز اولش تمیز و بدون هرگونه چسب و لکه باقی می‌ماند.

البته این گلس ها معایبی هم دارند. در گذر زمان کدر می‌شوند و روی کیفیت دوربین اثر می‌گذارند. با اینکه این کدر بودن چندان به چشم نمی‌آید اما عکس‌های بدون گلس و با گلس تفاوت محسوسی در کیفیت دارند.

۵- استفاده بیش از اندازه به دوربین موبایل آسیب وارد می کند

به این نکته توجه داشته باشید که دوربین گوشی موبایل فقط یک وسیله ی الکترونیکی نیست، بلکه بخش های مکانیکی هم در دوربین گوشی وجود دارد.که به مرور زمان فرسوده میشوند و بر کیفیت دوربین تاثیر می گذارند.اگر زیاد عکس میگیرد، به این نکته توجه کنید.

۶- در شرایط مناسب عکاسی کنید

روش های محافظت از لنز موبایل

اگر از کسانی هستید که حین دوچرخه سواری، قایق سواری ، دویدن و هر موقعیت پر تحرک دیگری در حال عکاسی با دوربین گوشی همراه خود هستید، بدانید که گوشی خود را در معرض خطر زیادی قرار داده اید چون ممکن است ضربات جبران ناپدیری به گوشی وارد شود. استفاده از گوشی در شرایط آب و هوایی بد نیز باعث می شود که دوربین در معرض گرد و غبار یا باران یا سرما و گرمای شدید قرار گرفته و ازبین برود.

۷- رو به خورشید عکاسی نکنید

اگر علاقه مند به عکاسی از طبیعت هستید، بخاطر داشته باشید که هرگز از خورشید عکسبرداری نکنید.حتی در هنگام غروب خورشید هم، نباید به شکلی عکس بگیرید که خورشید پشت سر شما باشد و نور خورشید مستقیما به لنز دوربین شما بتابد.شاید ابتدا متوجه نشوید دوربین گوشی آسیب دیده اما بعد از چندبار تکرار، متوجه خواهید شد که کیفیت دوربین گوشی، کاهش پیدا کرده.

۸ دوربین گوشی را در معرض حرارت قرار ندهید

از قرار دادن دستگاه موبایل خود در محیط های گرم پرهیز کنید و به هیچ وجه آن را در برابر نور مستقیم خورشید نگذارید. بیش تر گوشی های هوشمند امروزی از جنس پلاستیک و فلز هستند و بدین ترتیب جذب حرارتی بالایی دارند. جالب است بدانید که اسمارت فون ها با توجه به طراحی ای که دارند در گرمای زیاد خاموش می شوند و بدین صورت از آسیب رسیدن به گوشی شما جلوگیری می شود.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.