با راز و رمز ۵۰۰ انسان موفق دنیا آشنا شوید

با راز و رمز ۵۰۰ انسان موفق دنیا آشنا شوید

امروز در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب” با راز و رمز ۵۰۰ انسان موفق دنیا آشنا شوید ” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

دکتر اس‌تی‌جان نتیجه ۷ سال تحقیق و مصاحبه با ۵۰۰ فرد موفق را در خلاصه‌ترین حالت ممکن ارائه داده است

همه کمابیش می‌دانیم که TED یک مجموعه همایش جهانی است که توسط سازمانی بزرگ، با هدف اشتراک و گسترش ایده‌ها برگزار می‌شود. در سلسله همایش‌های TED، افراد موفق در زمینه‌های مختلف رازهای پیشرفت و ایده‌های خود برای ساختن جهانی بهتر را مطرح می‌کنند. سال ها قبل در یکی از این جلسات دکتر ریچارد اس‌تی‌جان، محقق و تحلیل گر موفقیت، ظرف زمانی کمتر از ۴ دقیقه نتیجه تحقیقی که طی هفت سال و با مصاحبه از ۵۰۰ فرد موفق را انجام داده بود ارائه کرد. علت این‌که ریچارد تصمیم گرفت این تحقیق را به ثمر برساند مواجهه ساده او با نوجوانی فقیر در هواپیما بود. نوجوان از ریچارد می‌پرسد چه چیزی باعث موفقیت می‌شود اما ریچارد پاسخ صریحی نداشته است و بنابراین ناامید می‌شود و تصمیم می‌گیرد به یک جواب برسد. جوابی که ما با اندکی دخل و تصرف آن را منتشر می‌کنیم:

افراد موفق شور و شوق انجام کار (اشتیاق) دارند

افراد موفق می‌گویند ما توسط اشتیاق‌مان هدایت می‌شویم. آن‌ها کارشان را با عشق انجام می‌دهند و آن را به همکاران خود نیز منتقل می‌کنند. پول درآوردن در فکر آن‌ها دلیل اصلی کار کردن نیست بلکه یکی از نتایج آن است. آن‌ها مطمئن هستند که اگر کاری را با عشق انجام دهند حتما به ثروت و پول نیز خواهند رسید.

افراد موفق کار خوب ارائه می‌کنند

آن‌ها می‌گویند برای موفق بودن سعی کنید با قلب‌تان کار کنید و در آن کار عالی شوید. هیچ جادویی در کار نیست، همه‌اش تمرین است و تمرین است و تمرین. با تمرین کردن مدام است که می‌توانید یک کار را به خوبی انجام دهید.

افراد موفق سخت کوش هستند

هیچ چیز آسان به دست نمی‌آید و به‌دست آوردن آن حاصل سخت کار کردن است. همیشه کار کردن سخت بوده و هست اما سعی کنید همواره از کاری که می‌کنید لذت ببرید. با این تفکر است که می‌توانید سخت کوشی را در ذهن خود نهادینه کنید.گاهی افراد جامعه فکر می‌کنند که افراد موفق به کار خود معتاد شده‌اند اما تعبیر بهتری برای آن‌ها وجود دارد که آن‌ها دیوانه کار کردن هستند.

افراد موفق خود را تشویق می‌کنند

آن‌ها می‌گویند که همیشه تلاش کنید تا خود را تشویق کنید، هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی. خود را از خجالت و تردید به خود رها کنید.

افراد موفق تمرکز می‌کنند

افراد موفق معمولا ایده‌های خلاقانه زیادی را در ذهن خود دارند اما این موضوع همان‌گونه که یک فرصت بسیار خوب است، در صورت نداشتن تمرکز می‌تواند به عنوان تهدید لحاظ شود. داشتن ایده‌های بسیار، همانند سوار شدن بر اسب سرکشی است که هر لحظه شما را به سویی می‌کشاند و در صورتی که نتوانید آن را افسار بزنید و در یک راه مستقیم به حرکت درآورید هیچ‌گاه شما را به مقصد نخواهد رساند. پس سعی کنید همواره روی موضوع کار خود تمرکز کنید و هیچ گاه از آن غافل نشوید.

افراد موفق به دیگران خدمات ارائه می‌کنند

آن‌ها می گویند: سعی کنید به جای خدمت کردن به خود، به دیگران خدمت کنید. تمام مردم دوست دارند که ماشین، خانه و امکانات خوب و با کیفیت داشته باشند و در این راه تلاش می‌کنند. اگر هدف شما این باشد که در واقع دارید به خود خدمت می‌کنید. اما به جای آن سعی کنید نیازی را در جامعه حس و براساس آن نیاز به جامعه خدمتی ارائه کنید. محصول جدیدی اختراع یا محصولات قبلی را بهینه و زندگی را برای مردم آسان تر کنید. به دیگران فکر کنید. به آن‌ها چیز ارزشمندی ارائه کنید و مطمئن باشید از این طریق می‌توانید ثروتمند شوید.

افراد موفق ایده دارند

بیل گیتس می‌گوید: «تنها چیزی که من داشتم یک ایده بود: «راه‌اندازی اولین شرکت ریز کامپیوتر». البته این ایده صرفا یک ایده معمولی نبود بلکه یک ایده فوق‌العاده بود.مطمئن باشید که خلق آینده هرگز جادوی خلاقیت نیست بلکه تنها انجام کارهای ساده است. ایده‌های جدید همیشه یکسان نیستند، ممکن است خیلی از ایده‌هایی که تازه به ذهن شما خطورکرده است سال‌ها قبل در کشورهای دیگر اجرا شده باشند؛ افراد موفق می‌گویند عمدتا محصولات موفق، حاصل کنار هم قرار گرفتن ایده‌های خلاقانه افرادی با دانش و تجربه و دیدگاه‌های مختلف است.

افراد موفق سماجت می‌کنند

آن‌ها می‌گویند که سماجت اولین دلیل موفقیت است. شما باید در برابر شکست سماجت کنید، در برابر حرف‌های بی‌پایه و اساس سماجت کنید، در برابر فقیر شدن سماجت کنید، برای جلوگیری از تمام بدی‌هایی که می‌خواهد برای شما اتفاق بیفتد و برای رخ دادن تمام خوبی‌هایی که می‌تواند برای شما اتفاق بیفتد سماجت کنید.

منبع: خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.