با حمایت معاونت علمی ،علمیات ساماندهی خشکه‌رودها شروع شد

با حمایت معاونت علمی ،علمیات ساماندهی خشکه‌رودها شروع شد

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی و محیط زیست معاونت علمی ریاست جمهوری از شروع عملیات ساماندهی خشکه‌رودها با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد.

به گزارش فارسیها به نقل از فارس،نادرقلی ابراهیمی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شروع علمیات ساماندهی خشکه‌رودها خبر داد و گفت: ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط­ زیست قراردادی با منابع طبیعی استان مرکزی در شهرستان‌های شازند و مامونیه برای توسعه فناوری­‌های استحصال سیلاب و کنترل فرسایش آبراهه‌­ها به امضا رسانده که قسمت اعظمی از عملیات اجرایی به پایان رسیده است.

* استحصال و کنترل سیلاب‌های فصلی در مناطق خشکه رود

وی در مورد اهداف این طرح گفت: هدف از اجرای این طرح استحصال و کنترل سیلاب‌های فصلی در مناطقی که رودخانه دائمی ندارد یا خشکه رود هستند با استفاده از سازه‌های خاکی و گابیونی و همچنین کشت انواع درختان مثمر در بستر یا حاشیه آب‌راهه‌ها، استحصال آب، جلوگیری از فرسایش رسوب و بعضاً ایجاد استخرهای پرورش ماهی و ایجاد کسب‌وکارهای جدید با مشارکت آبخیزنشینان محلی در دو منطقه روستایی آغاز شده که کار جدید و خدمتی نو تلقی می­‌شود.

وی گفت: امیدوارم فرصتی ایجاد شود تا بتوانیم از بلایای سیل به سمت نعمت بهره­‌برداری از سیلاب حرکت کرده و با استفاده بهینه از سیلاب‌ها تولید و اشتغال پایدار فراهم شود.

نظر خود را در خصوص خبر” با حمایت معاونت علمی ،علمیات ساماندهی خشکه‌رودها شروع شد ”  با ما در میان بگذارید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.