با این خوراکی ها قلب تان را تقویت کنید

با این خوراکی ها قلب تان را تقویت کنید

*این مطلب در مهرماه ۱۴۰۲ بروزرسانی شده است.

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”با این خوراکی ها قلب تان را تقویت کنید” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

سلامت قلب خود در اوج خود با انتخاب غذاهای خوشمزه، سالم و مناسب برای تمام اعضای خانواده نگه دارید. از انواع توت ها و آجیل ها، تا ماهی و سبزیجات دارای برگ سبز، پیدا کنید که بهترین غذا برای سلامت قلب شما چیست.

با این خوراکی ها قلب تان را تقویت کنید
با این خوراکی ها قلب تان را تقویت کنید

۱٫جوی دوسر:

همانطور که می‌دانید جوی دوسر در برگیرنده فیبر محلول است و می‌تواند کلسترول خون را پایین بیاورد. این ماده همانند یک اسفنج عمل می‌کند و می‌تواند کلسترول را به خود جذب نماید. همین امر موجب کاهش کلسترول خون خواهد شد. سایر غلات سبوس دار همچون نان سبوس دار و پاستای تهیه شده از آرد سبوس دار می‌تواند برای سلامت قلب مفید باشد.

۲٫شکلات تلخ:

مطالعات متعددی نشان داده اند که مصرف شکلات تلخ می‌تواند مزایای زیادی برای قلب و سلامت آن داشته باشد. مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۲ نشان می‌دهد که مصرف روزانه شکلات تلخ می‌تواند خطر ابتلا به سکته و حملات قلبی را کاهش دهد.

این یافته‌ها تنها از شکلات تلخ حمایت کرده است. این موضوع بدین معنی است که شکلات ساخته شده از ۶۰ الی ۷۰ درصد کاکائو می‌توند مفید باشد. شکلات تلخ حاوی فلاونوئیدهایی است که به آن پلی فنول می‌گویند. این ماده می‌تواند به بهبود فشار خون، لخته شدن و التهاب کمک کند.

۳٫سویا:

محصولات سویا همچون توفو و شیر سویا بهترین روش برای اضافه کردن پروتئین به رژیم غذایی شما هستند. این محصولات سطح بالایی از اسیدهای چرب چند غیر اشباع ، فیبرها، ویتامین‌ها و مواد معدنی دارند. سویا می تواند فشار خون را در افرادی که در رژیم غذایی خود کربوهیدرات‌های تصفیه شده بالایی دارند کاهش دهد.در مقایسه با شیر یا سایر پروتئین‌ها، پروتئین سویا می‌تواند کلسترول بد خون را کاهش دهد.

۴٫اسفناج:

اسفناج یکی از بهترین سبزیجات خوراکی است زیرا ارزان و زودپز بوده و تقریبا هرجایی پیدا می شود. علاوه بر آن، فیبر، آهن، فولیک اسید و پتاسیم را که هر یک به تنظیم فشارخون و افزایش سلامت قلب کمک می کنند، به بدن می رساند. این بدان معنی نیست که یک بشقاب کامل اسفناج را در هر وعده غذایی بخورید، بلکه می توانید آن را به غذاهایی که دوست دارید اضافه کنید و یا می توانید نصف سالاد سبزیجات روزانه خود را با اسفناج جایگزین کنید.

۵٫چای سبز:

چای سبز منبع خوبی از کاتچین است که یک عنصر شیمیایی گیاهی است و میزان کلسترولی را که بدن در طول هضم و گوارش غذا جذب می کند، کاهش می دهد. نوشیدن دو فنجان چای سبز در روز برای این منظور کافی است. علاوه بر آن، نوشیدن چای سبز به آرامش روح و جسم شما و نهایتا سلامت قلبتان کمک خواهد کرد.

۶٫دارچین:

دارچین،این ادویه متداول، دارای خواص مفید بسیاری برای سلامتی است. دارچین، اگر روزانه در حدود ۵ گرم مصرف شود،می تواند کلسترول بد را کاهش داده و از انسداد رگهای قلب جلوگیری کند. دارچین همچنین دارای آنتی اکسیدان است که سلامت دستگاه گردش خون را تضمین می کند. می توانید آن را تقریبا به همه چیز از جمله غذاهای در حال پخت، چای و قهوه اضافه کنید.

۷٫زردچوبه:

زردچوبه به دلیل طعم و رنگ ویژه و منحصربفردی که دارد شناخته شده است و یکی از مواد تشکیل دهنده متداول در ادویه کاری است. مصرف زردچوبه به سلامت قلب کمک می کند. اضافه کردن زردچوبه به رژیم غذایی روزانه می تواند التهاب و تشکیل پلاکهای خونی در رگهای قلبی را کاهش دهد. همچنین ماده رنگی زردچوبه به نام کرکیمن می تواند به از بین بردن چربیهایی که در رگها ته نشین می شوند، کمک کند.

۸٫ ماست:

برای یک درمان شیرین و خوش طعم که شریان ها را مسدود نخواهد کرد، یک فنجان ماست انتخاب کنید، که بیشتر از تنها فقط سلامت قلب شما محافظت می کند، دکتر آندریا پل، یک پزشک و افسر ارشد پزشکی در Boardvitals.com، بانک سوال آنلاین پزشکی می گوید. او می گوید : “ماست در برابر بیماری های لثه، که می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد، محافظت می کند”.

۹٫گردو:

به عنوان یک میان وعده مناسب در یک کیسه و یا در بالای یک سالاد، گردو عملکرد قلب شما را با چربی امگا ۳ سالم و آنتی اکسیدان ها افزایش می دهد. بریجت سووینی ، یک متخصص تغذیه مستقر در تگزاس و نویسنده ” انتظارات تغذیه ای: یک راهنمای عملی و خوشمزه در تغذیه پره ناتال می گوید: ” نشان داده شده است خوردن دو اونس در روز به منظور بهبود عملکرد رگ های خونی در میان افراد مبتلا به دیابت و همچنین محافظت از بیماری های قلبی در افراد در معرض خطر آن می شود . ” .

۱۰٫نخود فرنگی:

نخود فرنگی را با یک کاسه پاستا یا سالاد ترکیب کنید، یا از آنها به تنهایی به عنوان یک ظرف سالم قلبی استفاده کنید. کری گلاسمن متخصص تغذیه در نیویورک می گوید: “نخود فرنگی با فیبر غنی می شود، و آنها عطر و طعم خوب و رنگ های روشن به هر ظرف اضافه می کنند. “. نخود فرنگی همچنین می تواند به کنترل وزن، عنصر کلیدی برای سلامت قلب کمک کند. یک فنجان نخود فرنگی حاوی کمتر از ۱۰۰ کالری با ریز مغذی های فراوان، فیبر و پروتئین است. ،”

نارسایی قلبی چیست؟ از علائم تا درمان

بدترین غذاها برای قلب

بیشتر عوامل خطر بیماری های قلبی با غذاهایی که می خوریم مرتبط است. با این حال، برخی از آنها می توانند منجر به چندین بیماری شوند که بر سلامت قلب ما تأثیر می گذارد. این شامل:

 غذاهای پر نمک

نمک یکی از مهم ترین عوامل تعیین کننده فشار خون بالا و افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی در سراسر جهان است. افزایش فشار خون عامل اصلی مرگ و میر و ناتوانی در بزرگسالان در سراسر جهان است. این عامل تقریباً ۵۰ درصد از مرگ و میرهای ناشی از بیماری عروق کرونر قلب و بیش از ۶۰ درصد از مرگ و میر ناشی از سکته مغزی است. شواهد به دست آمده از مطالعات مختلف نشان می دهد که رابطه مستقیم ثابتی بین مصرف نمک و فشار خون وجود دارد.

یک مطالعه نشان می دهد که کاهش ۴٫۴ گرمی در مصرف روزانه نمک، فشار خون را حدود ۴٫۲/۲٫۱ میلی متر جیوه کاهش می دهد. علاوه بر این، مداخلات مبتنی بر جمعیت نشان می دهد که فشار خون باعث کاهش مصرف نمک می شود. بنابراین، کاهش متوسط در سراسر جهان برای پیشگیری و کنترل فشار خون بالا ضروری است.

 

بدترین غذاها برای قلب

 

 گوشت فرآوری شده

گوشت های فرآوری شده مانند سوسیس و کالباس معمولا غنی از چربی های اشباع شده هستند. علاوه بر این، تهیه آنها شامل مقادیر زیادی نمک است. همچنین یک ترکیب ناسالم برای قلب است. پخت گوشت به عنوان یک روش نگهداری مناسب است. اما برای افرادی که در معرض بیماری های قلبی هستند توصیه نمی شود. گوشت های آماده نیز به دلیل نمک زیاد می توانند باعث فشار خون بالا شوند. علاوه بر این، می تواند منجر به افزایش کلسترول خون شود.

مطالعات نشان می دهد که چربی اشباع بیش از نیمی از کالری موجود در بیکن را تشکیل می دهد. ممکن است کلسترول بد را افزایش دهد و خطر حمله قلبی عروقی یا سکته را افزایش دهد. علاوه بر این، سدیم بالایی دارد. بنابراین، می تواند فشار خون را افزایش دهد. در این صورت، قلب شما باید برای پمپاژ خون بیشتر کار کند. سدیم بیش از حد می تواند منجر به خطر سکته مغزی و مشکلات قلبی شود. بیکن همچنین حاوی مواد نگهدارنده است و منجر به مشکلات مختلف سلامتی می شود.

محصولاتی مانند پیتزا، تاپینگ، برگر و پتی نیز حاوی گوشت فرآوری شده هستند. باز هم ترکیب خطرناکی برای قلب است که در درجه اول به دلیل موادی است که در این غذاها استفاده می شود. این مواد ممکن است شامل آرد تصفیه شده، چاشنی ها و سایر چاشنی ها و محتوای پرچرب باشد. مصرف مقادیر زیاد گوشت قرمز فرآوری نشده مانند گوشت گاو و خوک نیز می تواند به قلب شما آسیب برساند. علاوه بر این، گوشت قرمز دارای محتوای چربی اشباع شده بالایی است و می تواند سطح کلسترول را افزایش دهد. بنابراین، باید آنها را در حد اعتدال مصرف کنید. گوشت های بدون چربی می توانند جایگزین سالم تری باشند.

غذاهای پرچرب

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) می گوید که رژیم غذایی پرچرب می تواند خطر بیماری های قلبی و بیماری های قلبی عروقی مانند تصلب شرایین را افزایش دهد. ما معمولاً احساس می‌کنیم که زمانی اتفاق می‌افتد که رژیم‌های پرچرب را برای مدت طولانی مصرف می‌کنیم. با این حال، یک مطالعه اخیر نشان می دهد که تنها یک وعده غذایی پرچرب می تواند به قلب شما آسیب برساند.

وعده های غذایی پرچرب تغییرات زیادی در گلبول های قرمز خون ایجاد می کند. اول، آنها با عملکرد گلبول های قرمز تداخل می کنند که برای قلب مفید نیست. علاوه بر این، رژیم غذایی پرچرب می تواند منجر به افزایش آنزیمی شود که باعث تصلب شرایین و حمله قلبی می شود. آنزیم میلوپراکسیداز (MPO) نام دارد. منجر به از دست دادن خاصیت ارتجاعی در عروق خونی و اکسید شدن کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا (کلسترول خوب) می شود.

با توجه به همه این عوامل، برای پیشگیری از بیماری های قلبی باید از مصرف غذاهای پرچرب خودداری کنید. برخی از غذاهایی که باید از آنها اجتناب کنید عبارتند از:
مارگارین، کره و پنیر

کره و پنیر سرشار از چربی های اشباع شده هستند. در نتیجه، آنها تمایل به افزایش سطح کلسترول، به ویژه LDL دارند. مارگارین جایگزین سالم تری برای کره است زیرا چربی گیاهی است. اما حقیقت کمتر شناخته شده این است که سرشار از چربی ترانس است که می تواند سلامت قلب را نیز بدتر کند. چربی های ترانس باعث افزایش کلسترول بد و کاهش سطح کلسترول خوب می شوند. همچنین رگ های خونی را ضخیم می کند و پمپاژ خون را دشوار می کند. این شرایط منجر به فشار خون بالا و در نهایت حمله قلبی یا سکته می شود.

سعی کنید به جای چربی های اشباع شده و ترانس از چربی های اشباع نشده مانند روغن زیتون استفاده کنید.

فست فودها

غذاهای فست فود مانند همبرگر سرشار از چربی های اشباع شده هستند. این نوع چربی برای قلب بسیار ناسالم است زیرا به سطح کلسترول بالا کمک می کند و می تواند فشار خون را افزایش دهد. می تواند یکی از دلایل اصلی انسداد قلب باشد. غذاهای پرچرب دلیل اصلی انسداد رگ های خونی هستند.

مطالعات نشان می دهد که چربی های اشباع شده در ترکیب با کربوهیدرات ها بر سلامت قلب و سلامت عمومی بدن تأثیر منفی می گذارد. یک واقعیت دیگر در مورد مفاصل فست فود این است که آنها بارها از روغن پخت و پز استفاده می کنند و دوباره استفاده می کنند. همچنین این ظروف برای بدن مضر هستند.

غذاهای سرخ شده

غذاهای سرخ شده از روغن اضافی برای تهیه استفاده می کنند. شواهد نشان می دهد که محتوای روغن و چربی غذاهای سرخ شده می تواند سطح کلسترول را افزایش دهد. باز هم، چندین بار مورد استفاده مجدد قرار می گیرد. این روغن را به چربی ترانس، نوعی کلسترول بد تبدیل می کند.

افراد مبتلا به دیابت در معرض خطر بالای ابتلا به بیماری های قلبی هستند. یک مطالعه نشان می دهد که سطح بالای قند خون می تواند مستقیماً بر رگ های خونی تأثیر بگذارد. این وضعیت منجر به التهاب قلب می شود. بنابراین، نوشیدنی های شیرین می تواند باشد مرتبط با خطر بالای سکته قلبی است.

غلات صبحانه

غلات صبحانه شکل فرآوری شده این غلات هستند. اینها پر از شکر تصفیه شده هستند. این کربوهیدرات های تصفیه شده تمایل دارند سطح گلوکز خون را به سرعت افزایش داده و بلافاصله آن را کاهش دهند. به همین دلیل ما خیلی زود گرسنه می شویم. به همین دلیل است که ما هوس خوردن غذاهای ناسالم را داریم.

شیرینی

 

بدترین غذاها برای قلب

 

محصولات نانوایی مانند شیرینی ها و کلوچه ها نیز مسئول افزایش سطح قند خون هستند. این محصولات پخته شده حاوی آرد تصفیه شده هستند. بنابراین، آنها می توانند سطح قند خون را افزایش دهند. آنها همچنین دارای چربی به شکل چربی های اشباع یا ترانس هستند. همانطور که می دانیم اینها برای قلب مضر هستند.

می توانید کوکی ها، کلوچه ها و کیک های خانگی را با آرد کامل امتحان کنید. به جای آن از روغن زیتون، نارگیل یا کنجد استفاده کنید. با این حال، شما باید فقط مقدار محدودی مصرف کنید.

سودای رژیمی

نوشابه ها نیز قند فراوانی دارند و بنابراین می توانند باعث مشکلات قلبی شوند. نوشابه های رژیمی تفاوت چندانی با نوشابه های معمولی ندارند. با این حال، آنها فقط به دلیل داشتن پیشوند رژیم غذایی در نام، چندان سالم نیستند. برعکس، مطالعات نشان می دهد که آنها می توانند خطر بیماری قلبی را افزایش دهند. علاوه بر این، شیرین کننده های مصنوعی مانند آسپارتام و سوکرالوز می توانند به قلب آسیب برسانند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.