بایدها و نبایدهای فرود اضطراری هواپیما

در این مقاله ، بایدها و نبایدهای فرود اضطراری هواپیما که می‌توانند جان شما را نجات دهند در فارسیها بررسی می کنیم

هنگام خطر همه چیز را بگذار و برو. این جمله‌ای است که شاید در شرایط یک فرود اضطراری شما را نجات دهد. تجربه نشان داده بسیاری در شرایط فرود اضطراری و هنگام تخلیه سریع، به دنبال وسایلشان بوده‌اند. شاید از دست دادن همین زمان برای یافتن وسایل جان عده‌ای را گرفته باشد.

فرود اضطراری ؛ زمانی برای فکر کردن ندارید!

در پروازی به مسکو در ماه می ۲۰۱۹ ۴۱ نفر کشته شدند. هواپیما بر اثر برخورد صاعقه مجبور به فرود اضطراری شد. هواپیما آتش گرفت و مسافران باید تخیله می‌شدند. تحقیقات نشان داد مسافرانی که سعی داشتند با خود چمدانشان را ببرند روند تخلیه را کند کرده بودند. این نشان می‌داد شاید اگر این اتفاق نمی‌افتاد احتمالا افراد کمتری جان ‌باختند.

البته با اینکه شاهدین این امر را تصدیق می‌کردند، مسئولین نمی‌توانستند با اطمینان بگویند در غیر اینصورت افراد بیشتری نجات پیدا می‌کردند. البته ما در این مقاله دنبال اتهام زدن به فرد خاصی نیستیم. در عوض می‌خواهیم بدانیم بایدها و نبایدهای فرود اضطراری هواپیما کدامند

چمدان‌هایتان هیچگاه به زندگیتان نمی‌ارزند!

فدراسیون بین‌المللی هوانوردی در این زمینه اینطور توصیه می‌کند. در شرایط اضطراری چمدان و وسایل شخصیتان را رها کنید. چمدان‌هایتان هیچگاه به اندازه جانتان ارزشمند نیستند. زمان تخلیه هواپیما حدود ۹۰ ثانیه است. این زمان وقتی برای جمع‌آوری وسایل شخصیتان برای شما به جای نمی‌گذارد. باز کردن صندوق‌های بالای سرتان عمل تخلیه دچار تاخیر و جان دیگر مسافران را به خطر می‌اندازد.

علت تاکید زیاد بر این قضیه اینست که مسافران همواره حین اتفاق از انجام آن سر باز‌زده‌اند. البته اینکه از دست‌دادن پاسپورت، پول یا لپ‌تاپ سخت است برای همه ما قابل درک است. یا شاید فکر کنید شرایط اضطراری آنقدر که به نظر می‌آید یا ادعا می‌شود خطرناک نیست. اما اگر خطر جدی نباشد پس بعد از رفع خطر قطعا دوباره به آنها دسترسی خواهید یافت. از طرفی با کم کردن فضای هر صندلی برای اضافه کردن صندلی‌های بیشتر در کابین توسط خطوط هوایی، زمان تخلیه کابین بیشتر می‌شود.

بایدها و نبایدهای فرود اضطراری هواپیما
فرود اضطراری

کارهایی که حتما باید انجام داد

با اینکه سفر با هواپیما در اکثر اوقات امنتر از سایر سفرهاست اما نقض هم وجود دارد. در شرایطی مانند پروازی که ذکر شد فرق بین نجات یافت یا از بین رفتن بسیار اندک است. بنابراین حتی اگر تمام استاندارهای ایمنی پرواز را حفظ هستید بهتر است این چند نکته را به‌خاطر بسپارید. نکات زیر برای تخلیه هواپیما در فرود اضطراری بسیار حائز اهمیت هستند:

  • خوب نگاه کنید: هنگام نشستن در صندلیتان با نگاهی دقیق نزدیکترین خروجی‌اضطراری را بیابید تا بدانید هنگام اضطرار باید از کدام طرف بروید.
  • خوب گوش کنید: در هنگام وقوع حالت اضطرار با دقت به راهنمایی‌های خدمه پرواز گوش بدهید و آنها را دنبال کنید. در نظر داشته باشید که این افراد برای چنین شرایطی آموزش دیده‌اند.
  • وسایلتان را رها کنید: هرچیزی که در چمدانتان است قابل جایگزینی است. اما زندگی و سلامتی شما و دیگر مسافران قابل جایگزینی نیستند!

 

منبع: اقامت ۲۴

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.