بامیه خانگی درست کنید و لذت ببرید

بامیه خانگی درست کنید و لذت ببرید

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”بامیه خانگی درست کنید و لذت ببرید ” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

مواد لازم شربت زولبیا و بامیه

  • شکر ۲ لیوان
  • آب ۱٫۵ لیوان
  • گلاب ¼ لیوان
  • آبلیمو ½ قاشق چایخوری
  • زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری

ابتدا آب را در یک قابلمه کوچک می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم و شکر را به آب اضافه می کنیم و صبرکنید به آرامی حل شود سپس زعفران دم کرده را می افزاییم و آبلیمو و گلاب را نیز اضافه می کنیم.

و تامل می کنیم تا مواد به خورد هم بروند و همین طور شربت قوام بگیرد و کمی غلیظ شود. بعد از اینکه شربت غلیظ شد آنرا از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم تا خنک شود و بعد در یخچال قرار می دهیم تا خنک شود.

مواد لازم برای تهیه بامیه خانگی

  • آرد سفید ۱ پیمانه
  • تخم مرغ بزرگ ۲ عدد
  • کره ۵۰ گرم
  • شکر ۲ قاشق غداخوری
  • آب ۱ پیمانه
  • نمک ۱ پنس
  • روغن به میزان لازم
  • وانیل نوک قاشق چایخوری
  • شربت میزان لازم

برای شروع ابتدا آب و کره رو داخل یک قابلمه نچسب می ریزیم و روی حرارت قرار میدیم.

حالا شکر رو اضافه می کنیم و اجازه میدیم تا مخلوط به جوش بیاد.

بعد از اینکه مخلوط به جوش اومد، تمامی آرد + نمک رو به صورت یکباره اضافه می کنیم و با یک قاشق چوبی فوراً شروع به هم زدن می کنیم.

در ادامه و وقتی خیلی سریع مخلوط به صورت خمیر در اومد و جمع شد، دو قاشق از شربت رو اضافه می کنیم و به همین صورت و با حرارت ملایم برای ۱۰ دقیقه خمیر رو مرتب زیر و رو می کنیم و تفت می دیم تا خمیر بپزه و کاملاً خودش رو بگیره و وسط ظرف جمع بشه ولی در عین حال حالت نرم و لطیف داشته باشه.

حالا فابلمه رو از روی حرارت برداشته و اجازه میدیم تا خمیر از حرات بیفته و کاملاً خنک بشه. بعد از اینکه خمیر سرد شد، نوبت اضافه کردن تخم مرغ ها میرسه به این صورت که هر تخم مرغ رو به نوبت اضافه می کنیم و هر بار باید کاملاً با همزن برقی تخم مرغ به خورد خمیر بره. مهم نکته در تهیه بامیه همین قسمت هست.

تخم مرغ دوم رو همراه نوک قاشق چاخوری وانیل اضافه می کنیم و با خمیر کاملاً مخلوط می کنیم. خمیر در این مرحله باید بسیار نرم باشه و بافتی نه شل و نه خیلی سفت داشته باشه. حالا خمیر رو داخل قیفی که سرش رو یک ماسوره ستاره ای شکل قرار دادیم می ریزیم و سپس یه تابه دیواره دار رو با مقدار مناسبی روغن پر می کنیم و بعد از اینکه حسابی داغ شد، بامیه ها رو از داخل قیف و با کمک یگ قیچی داخل حمام روغن می ریزیم.

بامیه ها در حین سرخ شدن مرتب به هم میزنیم تا به تابه نچسبه و به صورت یکدست سرخ بشن.

بعد از اینکه بامیه ها تغییر رنگ دادن و کم کم طلایی شدن،نوبت این هست که اون ها از روغن خارج کنیم.

بعد از اینکه بامیه ها به صورت یکدست سرخ شدند باید اون ها داخل شهد یا شربتی که از قبل تهیه کردیم و کاملاً ولرم هست و از حرارت افتاده بریزیم.

بامیه خانگی راحت

مواد لازم برای تهیه زولبیا

نشاسته ۱۰۰ گرم

آرد ۲ قاشق چایخوری

ماست نصف لیوان

کره ۱ قاشق چایخوری

گلاب ۲ قاشق غذاخوری

جوش شیرین یک چهارم قاشق چایخوری

عرق هل مقداری

مرحله اول

 در داخل یک ظرف جادار نشاسته و ماست را به خوبی مخلوط کنید تا یکدست شود. سپس بگذارید مخلوط به مدت ۵ دقیقه استراحت کند و پس از گذشت این زمان دوباره مخلوط ماست و نشاسته را خوب هم بزنید تا کاملا صاف و یکدست شود. ماستی که برای تهیه زولبیا استفاده می کنید باید متعادل باشد نه خیلی شل باشد نه خیلی سفت.

مرحله دوم

 کره را در فضای محیط قرار دهید تا نرم شود. آرد و کره را به مخلوط اضافه کنید و مخلوط کردن را ادامه دهید تا مایه زولبیا یکدست شود. سپس جوش شیرین، هل و گلاب را اضافه کنید. غلظت مایه زولبیا باید مثل ماست باشد اگر سفت تر بود ۱ قاشق گلاب به آن اضافه کنید. ( جوش شیرین باعث تردی بافت و خوشمزگی زولبیا می شود)

مرحله سوم

 داخل قابلمه روغن بریزید، مقدار روغن باید به حدی باشد که زولبیا ها در داخل آن شناور باشند. قابلمه را روی شعله ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود. مایه زولبیا را از داخل قیفی که ته آن سوراخ است داخل روغن بریزید و شکل های دایره ای و درهم به آن بدهید. برای راحتی کار می توانید مایه زولبیا را درون یک جا سسی قرار دهید تا راحت تر و سریع تر به زولبیا ها شکل دهید.

مرحله چهارم

 پس از سرخ شدن تمام زولبیا ها، آن ها را روی دستمال حوله ای قرار دهید تا روغن اضافی گرفته شود. تمام زولبیا ها را داخل شربت گرم قرار دهید و اجازه دهید ۵ الی ۱۰ دقیقه داخل شربت بماند. در این مدت شهد شربت کاملا به خورد آن ها می رود و آماده می شوند. پس از گذشت این زمان زولبیا ها را در ظرف مورد نظر بچینید و در یخچال قرار دهید تا خنک شود، سپس سرو کنید.

منبع:دونفره،باشگاه خبرنگاران جوان،پارسی دی

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.