بازخرید بیمه عمر به نفع ما است یا به ضرر ما؟

بازخرید بیمه عمر به نفع ما است یا به ضرر ما؟

قراردادهای بیمه عمر بلند مدت هستند و می‌توانند حداقل پنج سال و حداکثر ۳۰ سال باشند. پیشنهاد ما به خریداران بیمه عمر انتخاب بیمه‌ای بلند‌مدت‌تر است، به این دلیل که هر چه مدت زمان بیمه عمر بیشتر می‌شود، سود بیشتری به آن تعلق می گیرد و در نهایت اندوخته مناسب‌تری برای بیمه‌گذار حاصل خواهد شد. به ویژه بعد از سال پانزدهم قرارداد.

یکی دیگر از پیشنهادهای مهم ما به شما این است که قبل از سال پنجم قرارداد بیمه خود برای بازخرید کردن آن اقدام نکنید، چون این موضوع از نظر مالی به ضرر شما خواهد بود.

دلیل این مسئله هم این است که در پنج سال اول قرارداد بیمه عمر، شرکت بیمه از اندوخته شما هزینه‌هایی مثل هزینه صدور، هزینه کارمزد نماینده، هزینه پوشش‌های بیمه‌ای، هزینه‌های معاینات پزشکی و… را کسر می‌کند و بقیه آن را به عنوان مبلغ بازخرید بیمه عمر به شما پرداخت خواهد کرد.

در واقع با این که در سال‌های اول قرارداد، سود تضمینی و مشارکت به بیمه‌نامه شما تعلق می‌گیرد، اما هزینه‌های کسر شده از سودتان بیشتر خواهد بود.

با یک مثال این موضوع را شرح خواهیم داد.

مثلا فرض کنید شما یک بیمه عمر ۲۰ ساله دارید و حالا بعد از گذشت دو سال قصد دارید آن را بازخرید کنید و در این دو سال هم در مجموع ژدو میلیون تومان حق بیمه پرداخته اید. نکته مهم این جاست که در زمان بازخرید کردن بیمه‌نامه مبلغی که از بیمه دریافت می‌کنید کمتر از دو میلیون تومان خواهد بود. به همین دلیل است که می‌گوییم بازخرید کردن بیمه عمر قبل از پنج سال به ضرر شماست.

منبع: خراسان

امیدواریم از مطلب “بازخرید بیمه عمر به نفع ما است یا به ضرر ما؟” استفاده کرده باشید. نظر خود را در خصوص این مطلب با ما در میان بگذارید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.