این کتابها شما را با زندگی امام کاظم (ع) آشنا میکنند

این کتابها شما را با زندگی امام کاظم (ع) آشنا میکنند

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”این کتابها شما را با زندگی امام کاظم (ع) آشنا میکنند” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

  • قصه هايي از زندگي امام كاظم (ع) خوشبخت ترين مرد دنيا ،ويژه كودك و نوجوان است كه در زمره مجموعه قصه هاي شيرين از زندگي ائمه معصومين (ع) به شمار مي رود.

 

  • ماه در محاق

    مهدی قزلی از آن دسته نویسندگانی است که قلم روان و نوشته‌های خواندنی‌اش طرفداران خاص خود را دارد. او در میان انبوه سوژه‌هایی که تا به امروز به سراغش رفته، دست به نگارش زندگینامه امام موسی کاظم(ع) زده است. او در کتاب «ماه در محاق» با استفاده از منابع تاریخی موجود و ظرفیت قصه‌گویی خود از طریق بیان حکایت‌ها و داستان‌هایی جالب به معرفی شخصیت این امام همام پرداخته است.
  • زندان بی‌حصار

    بدون شک یکی از بهترین راه‌های ترویج معارف اهل بیت بیان حکایت‌ها و داستان‌هایی است که روایتگر سیره عملی این بزرگواران در زندگی شخصی و اجتماعیشان بوده است؛ کتاب «زندان بی‌حصار» با همین نگرش نوشته شده است. کتابی که غلامرضا آبروی نگارش آن را برعهده داشته و حاوی ۲۳ عنوان داستان در ارتباط با شخصیت امام موسی کاظم(ع) است که در آن داستان‌هایی در مورد دوران تولد و کودکی امام، امامت، معجزات و کرامات ایشان به چشم می‌خورد.

 

  • سخنان حضرت موسی بن جعفر(ع)

    کتاب سخنان حضرت موسی بن جعفر(ع) که توسط سیدمحمدتقی حکیم نوشته شده است، اثری با همین محوریت است که در آن نویسنده با ذکر مباحث اخلاقی، اعتقادی، کلامی و … به آوردن سخنانی از امام موسی کاظم (ع) به بررسی دیدگاه اهل بیت در ارتباط با هر کدام از این سرفصل‌ها پرداخته است.
  • امام موسی کاظم (ع) در کلام مقام معظم رهبری

    نخستین چاپ کتاب «امام موسی کاظم (ع) در کلام مقام معظم رهبری» در ۶۰ صفحه با شمارگان یک‌هزار نسخه به بهای ۱۲ هزار تومان از سوی انتشارات آوای منجی روانه بازار نشر شده است.

    بهمن بابیزان؛ رئیس موسسه علمی پژوهشی امام کاظم (ع) در دو بخش، مجموعه‌ای از سخنان و فرمایشات مقام معظم رهبری درباره امام موسی کاظم (ع) را جمع‌آوری و تدوین کرده است.

 

  • امام موسی کاظم (ع) شعله خاموش

    نخستین چاپ کتاب «امام موسی کاظم (ع) شعله خاموش» در ۱۹۲ صفحه با شمارگان یک‌هزار و ۵۰۰ نسخه به بهای ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان از سوی انتشارات رادنگار راهی بازار نشر شده است.

    سلیمان کتانی؛ نویسنده و اندیشمند مسیحی – لبنانی کتاب «الامام الکاظم؛ شعاع مقهور الضوء» را نوشته و مجید شاکر سلماسی آن‌را به فارسی ترجمه کرده است. در ابتدای این کتاب مقدمه‌هایی از مترجم، آیت‌الله صافی گلپایگانی و دکتر غالب غانم آمده است.

    کتاب حاضر در پنج فصل تنظیم شده است. «ریشه‌ها»، «همراه با امام موسی بن جعفر (ع)»، «امام موسی کاظم (ع)» و «پس از شهادت» چهار فصل نخست کتاب است و فصل پایانی شامل سرفصل‌هایی به نام یادها، بر فراز پل‌ها، همراه هارون‌الرشید، همراه امت، و تو ای امام و روزهای آینده است.

 

  • بهشتی درون سیاهچال

    کتاب «بهشتی درون سیاهچال» سرگذشت داستان گونه و حکایت مظلومیت‌های غمبار امام موسی کاظم(ع) در زندان های بغداد است. کمال السید، نویسنده عراقی تبار و عرب زبانی است که اخیراً ملیت ایرانی گرفته است و بیش از ۱۳۰کتاب و تحقیق به صورت مجموعه ای تاریخی از زندگی اهل بیت در کارنامه ادبی خود دارد.
    این کتاب که توسط انتشارات حدیث راه عشق در ۱۴۰ صفحه به چاپ رسیده، به طور اختصاصی در اختیار پایگاه خبری تحلیلی ندای اصفهان قرار گرفته است.
این کتابها شما را با زندگی امام کاظم (ع) آشنا میکنند
این کتابها شما را با زندگی امام کاظم (ع) آشنا میکنند
  • گزارش لحظه به لحظه از شهادت امام کاظم(ع)

    گزارش لحظه به لحظه از شهادت امام کاظم(ع) از جمله کتاب‌های کوتاه اما خواندنی است که در قالب داستانی مستند به بررسی چگونگی دستگیری ایشان و انتقال امام به زندان های بصره و بغداد و اتفاقات به وجود آمده در این مدت تا زمان شهادتشان در زندان به دستور هارون الرشید است.
    این کتاب توسط محمدرضا انصاری نوشته شده و انتشارات دلیل ما آن را منتشر کرده است و در آن پنج بخش با عناوین «وداع با مدینه»، «پیشگویی درباره ی زندان»، «نقشه هارون در مدینه»، «دستگیری در حرم پیامبر»، «انتقال امام از مدینه»، «نامه برای امام رضا»، «زندان بصره»، «دیدار شیعیان در بصره» ذکر شده است.

منبع : ایبنا ،ایرنا ،فردا نیوز

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.