اگر نمی‌خواهید جوش بزنید، این نکات را فراموش نکنید.

اگر نمی‌خواهید جوش بزنید، این نکات را فراموش نکنید.

تا به حال کسی را دیده اید که ادعا کند در عمرش حتی یک جوش هم روی پوست صورت یا دیگر بخش های بدنش نزده است؟ چنین ادعایی بیشتر شبیه معجزه می ماند.

هنگامی که فولیکول های مو با چربی و سلول های مرده پوست بسته می شوند، وضعیتی برای پوست رخ می دهد که به آن آکنه می گوییم. در این شرایط، معمولا جوش های سر سیاه، سر سفید و جوش قرمز التهابی روی صورت، پیشانی، سینه و بالای کمر و شانه ها پدیدار می شوند.

اگر نمی‌خواهید جوش بزنید، این نکات را فراموش نکنید.

 علت ایجاد انواع جوش صورت شاید برای همه مشخص نباشد، اما با مراقبت های بهداشتی از پوست می توانید به درمان آکنه یا حتی جلوگیری از بروز آن اقدام کنید. براساس گزارش لافارر https://lafarrerr.com/ مهم‌ترین این مراقبت‌ها عبارتند از:

۱٫      با آرایش نخوابید.

حتما شما هم شب‌هایی را تجربه کرده‌اید که از خستگی زیاد ‌صورت تان را نشسته اید و با آرایش خوابید‌ه‌اید. با این‌حال باید به یاد داشته باشید که پاک کردن آرایش از اهمیت زیادی برخوردار است. پاک نکردن آرایش قبل از خواب، اثر منفی روی پوست می‌گذارد‌. پاک‌کننده‌ آرایش یا آرایش پاک‌کن‌ از پوست در برابر برخی مشکلات نظیر پیری زودرس، جوش صورت، آکنه و تحریک پوست محافظت می‌کنند.

۲٫      روزانه دو بار (صبح و شب) صورت‌تان را بشویید.

برخلاف تصور عموم، آکنه نتیجه‌ی کثیفی صورت نیست. با این وجود، شستن منظم صورت برای از بین بردن کثیفی و چربی اضافی از پوست بسیار مهم است. هر روز در دو نوبت صبح و شب صورت خود را بشویید.

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که از پاک کننده‌های ملایم و آب گرم استفاده کنند. استفاده از مرطوب کننده‌ی فاقد چربی بعد از شستشو نیز می‌تواند از خشک شدن بیش از حد پوست جلوگیری کند.

۳٫      خشن نباشید!

بعضی افراد، پوست‌شان را با پدهای پارچه‌ای زبر تمیز می‌کنند. این پدها ممکن است باعث تحریک پوست و ایجاد التهاب شده و در نتیجه آکنه را بدتر کند.

استفاده از پاک کننده‌های ملایم با دست‌های تمیز یا برس نرم مخصوص پوست صورت، می‌تواند به جلوگیری از ایجاد جوش کمک کند.

۴٫      جوش‌هایتان را دستکاری نکنید.

هرچند ممکن است فشردن جوش‌ها وسوسه انگیز باشد، اما این کار معمولاً منجر به ایجاد التهاب و جای زخم می‌شود. به جای این کار، برای بهبود ظاهر بثورات می‌توانید از روش‌های درمانی موضعی استفاده کنید. نتیجه گرفتن از چنین روش‌هایی ممکن است مدتی طول بکشد، اما می‌تواند مانع از ایجاد جوش‌های جدید شود.

۵٫      موهایتان را تمیز نگه دارید.

موهایتان را تمیز نگه دارید

رسیدن چربی اضافه مو به پوست، ممکن است آکنه را بدتر کند. شستن منظم موها می‌تواند مانع از بروز آکنه، به خصوص در نزدیکی خط رویش مو شود.

همچنین، هنگام استفاده از ژل یا اسپری‌های مو دقت داشته باشید که این محصولات روی صورت‌تان نریزند؛ چرا که این امر می‌تواند منافذ را مسدود کرده و منجر به شیوع آکنه شود.

۶٫ از محصولات غیر کومدون زا یا “non-comedogenic” استفاده کنید.

محصولات حاوی چربی مراقبت از پوست، می‌توانند منافذ را مسدود کنند. این محصولات معمولا برای پوست‌های خشک یا پوست افراد مسن (که ممکن است به اندازه‌ی کافی چربی طبیعی نداشته باشند) استفاده می‌شوند.

محصولاتی که روغن ندارند، معمولاً دارای برچسب “non-comedogenic” هستند.

اجتناب از دست زدن به روغن‌های خانگی و پخت و پز نیز ایده‌ی خوبی است؛ چرا که این محصولات می‌تواند باعث مسدود شدن منافذ شود.

۷٫      ابزار آرایشی‌تان را به طور مرتب بشویید.

برای جلوگیری از تجمع باکتری‌ها (که می‌تواند به شیوع آکنه منجر شود) باید براش‌ها و اسفنج‌های آرایشی را مرتباً با آب و صابون بشویید و تمیز کنید.

اطمینان حاصل کنید که براش‌ها قبل از استفاده، کاملاً خشک باشند.

۸٫      از درمان خانگی و مواد طبیعی برای درمان جوش صورت و از بین بردن جای آن استفاده کنید.

مردم سال‌هاست که از دستورالعمل‌های طبیعی و  خانگی برای درمان آکنه استفاده می‌کنند. بهترین مواد طبیعی که برای پوست‌های مستعد آکنه توصیه می‌شوند، عبارتند از:

  • نارون کوهی یا فندق افسونگر: مالیدن این ماده روی پوست با باکتری‌ها مبارزه می‌کند و التهابات پوست را کاهش می‌دهد. همچنین نارون کوهی می‌تواند در کاهش جوش‌های التهابی مفید و مؤثر باشد.
  • سرکه سیب: اسیدهای ارگانیک موجود در سرکه سیب، باکتری‌های عامل ایجاد آکنه را از بین می‌برد و جای جوش ها را نیز ترمیم و بازسازی می‌کند.
  • کم کردن مقدار مصرف لبنیات: مصرف زیاد شیر باعث ایجاد جوش می‌شود.
  • استفاده از ماسک عسل و دارچین: عسل و دارچین دارای ویژگی‌های آنتی اکسیدانی، آنتی باکتریایی و ضدالتهابی هستند، بنابراین برای پوست‌های مستعد آکنه، بسیار مفید خواهد بود.

 

 

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.