از کجا بفهمم چه سایزی به من میخورد؟

از کجا بفهمم چه سایزی به من میخورد؟

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب” از کجا بفهمم چه سایزی به من میخورد؟ ” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

اولین قدم برای خریدن یک لباس مناسب پیداکردن سایز مناسب شما است. بسیار خسته‌کننده است که مجبور شوید موقع خرید کردن، پشت سر هم در اتاق پرو لباس عوض کنید تا بالاخره سایزتان را پیدا کنید. با وجود اینکه سایز لباس‌ها در بیشتر فروشگاه‌ها با هم متفاوت است اما اگر سایزتان را بدانید موقع خرید مشکلاتتان کمتر می‌شود.

سایز لباس  را چطور به دست آوریم؟

اندازه‌گیری دور کمر

متر را دور کمر بگیرید، به‌طوری‌که در گودترین قسمت کمر، در کنار ناف قرار بگیرد و بتواند آزادانه حرکت کند.

اندازهگیری دور باسن 

متر را دور باسن بگیرید، به‌طوری‌که در پشت بدن از برجسته‌ترین قسمت باسن و در جلوی بدن در امتداد خط افقی همان قسمت عبور کند، البته اگر شکم دارید، در قسمت جلوی بدن باید متر را از برجسته‌ترین نقطه‌ی شکم‌تان عبور دهید.

اندازهگیری دور گردن 

متر را دور گردن بگیرید، به‌طوری‌که از گودترین قسمت گردن عبور کند.

اندازهگیری دور سینه

متر را دور سینه بگیرید، به‌طوری‌که در جلوی بدن از برجسته‌ترین قسمت سینه و در پشت بدن در امتداد خط افقی همان قسمت عبور کند. متر باید کمی آزادانه حرکت کند.

اندازهگیری قد 

برای اندازه‌گیری قد در حالتی که از پشت به دیوار چسبیده‌اید، از فرق سر تا کف پا را اندازه بگیرید. در مورد بزرگ‌سالان دانستن قد بعضی قسمت‌های لباس هم کمک‌کننده است. به‌عنوان مثال دانستن قد فاق تا مچ‌پا برای خرید شلوار، دانستن قد پیراهن یا مانتو برای بانوان و غیره، می‌تواند به خرید راحت‌تر شما کمک کند.روی تمام لباس‌ها، همه‌ی سیستم‌های سایزبندی را درج نمی‌کنند. ممکن است هر شرکت فقط از یک سیستم پیروی کرده یا نهایتا سه سیستم اصلی را به‌کار ببرد. برای اینکه بتوانید راحت‌تر سایز مناسب خود را انتخاب کنید، باید از یک راهنمای انتخاب و تبدیل سایز کمک بگیرید.

اندازه گیری لباس زنانه :

از کجا بفهمم چه سایزی به من میخورد؟
از کجا بفهمم چه سایزی به من میخورد؟

اندازه گیری لباس مردانه :

زمان مناسب برای اندازه گیری سایز لباس

بعضی‌ها معتقدند زمان مناسب برای اندازه گیری سایز لباس، زمانی است که غذای زیادی نخورده باشید و در کوچکترین فرم بدنی خودتان به سر ببرید؛ نظر ما بر خلاف این قضیه است. همان طور که زمان مناسب برای خرید کفش یا به دست آوردن سایز آن آخر شب است که پا در بزرگترین حالت خودش قرار دارد؛ خوب است برای خرید لباس هم در کوچکترین فرم خودتان ظاهر نشوید تا با خوردن کمترین حجم غذا دکمه‌های بلوزتان کش نیاید!

سایز لباس را بدون لباس یا از روی یک لایه لباس نازک اندازه بگیرید و سعی کنید صاف بایستید و قوز نکنید. در غیر این صورت سایزبندی‌تان اشتباه خواهد شد.

استانداردهای سایز لباس در جهان

لباس تنگ یا گشاد علاوه بر این که زیبایی شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد باعث کم شدن راحتی شما نیز می‌شود. باید به این نکته توجه کنید که مدل لباس ربطی به سایز آن ندارد. فرض کنید مد روز، لباس‌های جذب تن است.

پوشیدن لباس جذب به این معنی نیست که شما باید لباسی تنگ برای خودتان بخرید. جذب یا گشاد بودن یک لباس باید در مدل دوخت و جنس پارچه‌ی آن لباس لحاظ شده باشد نه در انتخاب سایز.

سه شیوه سایزبندی در برندهای پوشاک دنیا وجود دارد:

سیستم اروپایی یا EUROP، سیستم امریکایی یا US، سیستم انگلیسی یا UK. البته سایزبندی استرالیایی و ژاپنی و آلمانی و ایتالیایی هم وجود دارد که به دلیل رواج کمترشان به آن‌ها نمی‌پردازیم. سایزبندی در ایران منطبق بر سایزبندی اروپایی است.

 

منبع : مجله سارک ، ویرگول ، پیک لباس

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.