ارّه ، فیلمی که نصف بینندگانش ان را با چشم های بسته تمام کردند!

ارّه ، فیلمی که نصف بینندگانش آن را با چشم های بسته تمام کردند !

در تاریخ سینما فیلم های ترسناکی ساخته شده اند که از شدت ترس و دلهره نمی توانیم فیلم را دنبال کنیم و چشم هایمان را به ناچار می بندیم، ولی در عین حال مرغ کنجکاویمان هم ساکت نمی نشیند و مارا مجبور می کند تا با ترسمان روبرو شویم و ادامه فیلم را تماشا کنیم !

ارّه

فیلم ارّه هم یک چنین فیلمی است، فیلمی چندش اور و ترسناک که در بعضی صحنه هایش حتی مدعیان شجاعت را هم مجبور به بستن چشم هایشان می کند !

این فیلم برای عاشقان فیلم های کشت و کشتار و خون و خون ریزی بسیار مناسب است و تا حد بسیار زیادی می تواند ان ها را ارضاء کند . البته ویژگی های فیلم در این جا تمام نمی شود ، این فیلم تا حدود زیادی یک فیلم فلسفی و تفکر بر انگیز است که علاوه بر بخشیدن ترس و دلهره به مخاطبانش آن هارا تا حدود زیادی گیج می کند و حتی در هنگام اتمام فیلم هم این حالت ابهام و نادانی تا حد زیادی در مخاطب باقی می ماند ! این فیلم یقینا جزو فیلم هاییست که بعد از رسیدن به انتهای ماجرا ، تازه مخاطب را تشنه تر می کند تا بیشتر از فیلم سر در بیاورد !

این فیلم در میان مخاطبانش به قدری موفق شد و است که تا قسمت ۸ هم ادامه پیدا کرد و قسمت ۸ ام هم با نام جیگساو اخیرا منتشر شد !

فیلم ارّه را میشود از دو بعد تماشا کرد و فهمید . بعد اول فیلم ، همان جنبه ترسناک و خون و خون ریزی آن است که مخصوص افرادی است که در یک فیلم به دنبال هیجان و افزایش آدرنالین خون هستند و جنبه دومش هم مخصوص افرادی می باشد که دوست دارند بعد از تمام شدن فیلم چیز های جدیدی از آن یاد بگیرند و تا چندین روز درگیر فیلم باشند !

ارّه

در جنبه ترسناک و خونین این فیلم ما همیشه تعدادی انسان را می بینیم که درگیر نجات دادن جان خود و یا عزیزانشان هستند ! البته این نجات دادن یک نجات دادن معمولی نیست و افرادی که اسیر شده اند مجبورند تا به قسمتی از بدنشان اسیب وارد کنند تا کل جسمشان را از مرگ حتمی نجات دهند . هم چنین می بینیم که گاها شخصیت ها برای نجات همدیگر تلاش می کنند و نقشه کشت  و کشتار به قدری هوشمندانه طراحی شده است که افراد باید برای رهایی خودشان ابتدا دیگری را باید نجات دهند !

و اما در جنبه فلسفی و تفکر آمیز این فیلم ما با یک شخصیتی مواجه هستیم که به تازگی فهمیده است که چند روزی بیشتر از زندگیش باقی نمانده است . این شخصیت بعد از فهمیدن این خبر تازه درک می کند که زندگی چقدر زیبا و شیرین بود ! بنابر این تصمیم می گیرد تا باقی زند گی اش را صرف این کند که انسان هایی را که از زندگی شان خسته شده اند و یا معتاد هستند و هنجار شکنی می کنند و یا به نوعی دچار روزمرگی هستند را اسیر کند و ان ها را در شرایطی سخت قرار دهد تا مرگ را تجربه کنند و اگر بتوانند با آسیب زدن به قسمتی از بدنشان  ( مثل پا ) کل جسمشان را نجات دهند و از مرگ حتمی خلاص شوند تا آخر عمرشان قدر زندگیشان  را خواهند دانست و شکر گذار آن خواهند بود …

در اولین قسمت از سری فیلم های ارّه که در سال ۲۰۰۴ ساخته شد ، ما با دو شخصیت محبوس شده در یک اتاق مواجه می شویم . آن ها هنوز بی هوش هستند و دلیل اینکه چرا در آن اتاق زندانی شده اند را نمی دانند . بعد از به هوش آمدن یک صدایی برای آن ها پخش می شود که داستان را کمی برای آن ها روشن تر می کند . آن ها می فهمند که باید برای نجات خودشان معما هایی را حل کنند و فدا کاری های را انجام دهند …

سری فیلم های ارّه کاملا به هم دیگر مربوط هستند و به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود که آن ها را نامرتب دنبال کنید .

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.