آموزش پیتزای فوری در ماگ

آموزش پیتزای فوری در ماگ (آشپزی)

خوبی آشپزی در ماگ این است که می‌توان برای یک فرد به تنهایی غذا، شیرینی یا دسر تهیه کرد
پخت و پز در ماگ یکی از روش‌های مدرن آشپزی است که فوت و فن‌های خاص خودش را دارد. شما می‌توانید با استفاده از این وسیله در زمانی کوتاه یک غذا یا دسر خوشمزه داشته باشید. انواع سوپ، کیک، مافین، نان، براونی و حتی پیتزا را می‌توان به این روش در مایکروویو تهیه کرد.
امروزه بسیاری از مردم در خانه‌هایشان مایکروویو دارند به خصوص نسل جدید که یکی از وسایل حتمی جهیزیه شان به شمار می‌رود. این وسیله همانند فر بسیاری از کار‌ها را راحت کرده است. بسیاری از مردم از آن  تنها برای گرم کردن غذا  یا یخ‌زدایی مواد منجمد استفاده و بعضی هم در آن قهوه درست می‌کنند. فراتر از راحتی و کاربرد‌های بسیاری که این وسیله دارد بسیاری از افراد درباره آشپزی با آن تردید دارند، چون تصور می‌کنند با این روش غذا پختن یا دسر درست کردن، بخش زیادی از مواد مغذی غذا‌ از بین می‌رود؛ بنابراین اغلب سوال می‌کنند که آیا آشپزی با مایکروویو روش صحیحی است؟  غذا‌ها به این شیوه سالم هستند؟

مایکروویو چگونه کار می‌کند؟

فر مایکروویو با استفاده از امواجی با انرژی بالا که شبیه به امواج رادیویی اما کوتاه‌تر است، کار می‌کند. این امواج به طرز جالبی انتخابی عمل می‌کند؛ در درجه اول بر آب و دیگر ملکول‌هایی که از نظر الکتریکی نامتقارن است، تاثیر می‌گذارد.در این مولکول‌ها یک طرف بار مثبت و دیگری بار منفی است. امواج مایکروویو باعث لرزش این ملکول‌ها می شود و انرژی حرارتی تولید می‌کند، چون طبق قانون براونی ملکول‌ها به هنگام برخورد با همدیگر، گرما تولید می‌کنند و وقتی این برخورد‌ها شدیدتر می‌شود، گرما افزایش می یابد  بنابراین این دستگاه غذا را با سرعت گرم می‌کند.

آیا مایکروویو برای آشپزی بی خطر است؟

بعضی از مواد غذایی هنگامی که در برابر گرما قرار می گیرد، چه از طریق مایکروویو و چه فر معمولی تجزیه می‌شود.
 ویتامین C احتمالا واضح‌ترین نمونه است. اما از آن جایی که زمان آشپزی در مایکروویو کوتاه‌تر است، آشپزی با آن ویتامین C و مواد غذایی دیگر را که به هنگام گرم شدن تجزیه می‌شود، بهتر حفظ می‌کند. درباره سبزیجات، پختن آن‌ها در آب
مقداری از ارزش مواد مغذی شان را کاهش می دهد.
به عنوان مثال بروکلی جوشانده شده، «گلوکوزینولات» یعنی همان ترکیب سولفوری راکه خواص مبارزه با سرطان دارد، از دست می‌دهد.
بخارپز کردن سبزیجات در بعضی موارد بهتر است.
 به عنوان مثال در  بروکلی بخارپز شده، گلوکوزینولات بیشتری نسبت به حالت جوشیده یا سرخ شده، حفظ می شود.

آیا امواج مایکروویو برای سلامت انسان مضر است؟

شیوه پخت و پزی که مواد غذایی در آن بهتر حفظ می‌شود، روشی است که طی آن، غذا به سرعت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌پزد و حتی الامکان از مایع کمتری استفاده می‌شود. مایکروویو این اهداف را تامین می‌کند.
 استفاده از مایکروویو با مصرف مقدار کم آب در غذا، ویتامین و مواد معدنی را بیشتر از هر روش دیگری حفظ می‌کند و نشان می‌دهد که پخت غذا در  مایکروویو می‌تواند سالم باشد.

آموزش پیتزای فوری در ماگ

حالا ماگ را چه کنیم؟

خوبی آشپزی در ماگ این است که برای یک فرد به تنهایی می‌توان یک غذا، شیرینی یا دسر تهیه کرد. همچنین این روش برای افراد تنهایی خوب است که نمی‌خواهند غذای زیادی درست کنند.
 به این روش شما همه مواد را در یک ماگ می ریزید و مخلوط می‌کنید و در مایکروویو قرار می‌دهید و ظرف کمتری کثیف می‌شود. به یک نمونه دستور پخت با ماگ توجه کنید.
پیتزا ماگ مایکروویوی
آرد- ۴ قاشق غذاخوری
بیکینگ‌پودر- مقدار کمی
جوش‌شیرین- مقدار کمی
نمک- مقدار کمی
شیر-۳ قاشق غذاخوری
سس مارینارا- یک  قاشق غذاخوری
پنیر موزارلا رنده شده-یک قاشق غذاخوری
مینی پپرونی-۵ عدد
ادویه خشک ایتالیایی- نصف قاشق چای‌خوری (ریحان یا اورگانو)
طرز تهیه 
آرد، بیکینگ‌پودر، جوش‌شیرین و نمک را مخلوط کنید و داخل ماگ بریزید.
شیر و روغن را اضافه و همه مواد را با هم مخلوط کنید.
با قاشق سس مارینارا را بیفزایید و آن را روی سطح خمیر پخش کنید اما با لایه زیر آن  مخلوط نکنید.
 پنیر، پپرونی و سبزی معطر خشک را روی سس به صورت لایه لایه بپاشید و پخش کنید.
 آن را تا زمانی که پف کند و بالا بیاید و مواد رویی حباب تشکیل دهد، داخل مایکروویو بگذارید. (زمان بندی بر اساس مایکروویو با قدرت  ۱۲۰۰ وات است).
 نکات مهم
* زمان پخت، بیشتر به مایکروویو و عرض و عمق ماگ بستگی دارد. ماگی که در این جا استفاده شده، کوچک است که حدود سه چهارم پیمانه گنجایش دارد.
*همیشه هنگام پختن در مایکروویو به ماگ دقت کنید که مواد از آن سرریز نشود یا زیادی نپزد.
منبع: ( خراسان )
امیدواریم از مقاله “آموزش پیتزای فوری در ماگ” استفاده کرده باشید. تجربیات خود را در خصوص این مطلب با ما در میان بگذارید.
Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.