آشنایی با ۳ محصول پوستی و آرایشی که به شادابی پوست تان کمک می کند

آشنایی با ۳ محصول پوستی و آرایشی که به شادابی پوست تان کمک می کند


در این مقاله، قصد داریم تا نکات جالبی درباره ۳ محصول پوستی و آرایشی بسیار پرکاربرد و پراستفاده، ضد آفتاب ، کرم پودر و ریمل را بیان داریم. ما را تا انتها همراهی کنید تا با اطلاعات ارزشمندی درباره آن‌ها آشنا شوید.

ضدآفتاب، مهم‌ترین محصول پوستی و آرایشی

همانطور که خود بهتر می‌دانید اهمیت مصرف ضدآفتاب‌ها، با افزایش آمار سرطان پوست و اثرهای مخرب و زیان‌بار پرتوهای خورشید بر پوست، روزبه‌روز بیشتر و بیشتر می‌شود. زیرا ثابت شده که این محصولات ارزشمند، در کنترل و کاهش اثرهایی مخربی که پرتوهای UV بر روی پوست می‌گذارنند، کاملا توانایند. به دلیل اثربخشی و ایمنی بالای این کرم‌ها و محافظت بالایشان در برابر خورشید، استفاده از آنان در میان همه قشرهای مردم، کاملا فراگیر شده است. در زیر با چگونگی عملکرد ضدآفتاب‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.

چگونگی عملکرد کرم‌های ضدآفتاب، این محصول پوستی و آرایشی مهم و پراستفاده روزانه

همانطور که خود بهتر می‌دانید آفتاب نقش مهمی در سلامت افراد بازی می‌کند. آفتاب در تقویت استخوان‌ها، سرزندگی و نشاط، تنظیم فشار خون بدن و از بین بردن افسردگی، نقش بسیار مهمی را بازی می‌کند.

خبر بسیار خوب این است که فرقی ندارد چه فصلی از سال باشد و یا شرایط آب‌وهوایی چگونه باشد؛ هیچ‌یک از این فاکتورها مانعی در جذب  ویتامین D از پرتوهای فرابنفش خورشید نیست.

با همه مزیت‌ها و فایده‌هایی که آفتاب برای سلامتمان دارد، قرار گرفتن طولانی‌مدت در زیر آن، نتیجه عکس بر روی سلامتی‌مان خواهد گذاشت. از جمله خطرهای قرار گرفتن‌های طولانی زیر نور خورشید با پوستی بدون پوشش، سرطان پوست و پیری زودرس پوست است. خبر بد در این‌باره آن است که این خطرها و پیامدها، کاملا غیروابسته به شرایط آب‌وهوایی و یا فصل‌های سال است. ماندن بیش از ۱۰ دقیقه زیر نور آفتاب، صرفنظر از شرایط آب‌وهوایی، برای پوست بدون هیچ پوششی زیان‌بار و خطرناک است. متاسفانه بسیاری از این آسیب‌ها خود را در لحظه نشان نمی‌دهند، بلکه سال‌ها بعدتر، شاهد شکل‌های مختلف آن خواهید بود که دهشتناک‌ترینشان، سرطان پوست است.

باید بدانید اثرهای UV، در شرایط ابری و غیر آن بر روی پوستی که از هیچ محصول پوستی و آرایشی استفاده نکرده، کاملا یکسان است. جالب است بدانید در هوای ابری، ۸۰% از پرتوهای خورشید توسط پوست به سادگی جذب می‌شود؛ و در صورت وجود برف، میزان جذب این پرتوها تا ۲ برابر افزایش خواهد داشت.

همه مطالب گفته شده در بالا ثابت می‌کند، اگر قرار است بیش از ۱۰ دقیقه زیر نور آفتاب باقی مانید (صرفنظر از اینکه شرایط آب‌وهوایی و دمای بیرون چه‌قدر است) باید حتما از یک کرم‌ضدآفتاب متناسب با پوست خود استفاده نمایید.

محصول پوستی و آرایشی

آفتاب‌سوختگی، پیری زودرس پوست و چین‌وچروک‌های عمیق و سطحی و سرطان پوست از عوارض قرارگرفتن طولانی‌مدت در زیر نور خورشید هستند. آفتاب قدرت عجیبی درتخریب ساختار DNA سلول‌های پوست دارند. پژوهش‌های علمی آشکار کرده‌اند که ضدآفتاب‌ها نقش مهمی در بالابردن مقاومت طبیعی پوست در برابر پرتوهای UV خورشید دارند.

ضدآفتاب، به عنوان محصول پوستی و آرایشی مهم روزانه، در به حداقل رساندن پیامدهای زیان‌بار پرتوهای UV خورشید عالی عمل می‌کند.

باید بدانید که ضدآفتاب‌ها به طور کلی به دو دسته شیمیایی و فیزیکی تقسیم‌بندی می‌شوند. ضدآفتاب‌های فیزیکی لایه ماتی را بر روی پوست ایجاد می‌کنند که سبب انعکاس پرتوهای خورشید از روی آن می‌شود. در حالی‌که ضدآفتاب‌های شیمیایی سبب جذب پرتوهای مضر خورشید می‌شوند و طول موج آنان را به طول موج پرتوهای بی‌ضرر برای پوست تبدیل می‌سازند.

آشنایی با انواع گوناگون کرم پودر: دیگر محصول پوستی و آرایشی روزانه

  • فوندیشن‌های پودری: این دسته از محصولات آرایشی پودری، بهترین گزینه‌ها برای پوست‌های چرب به شمار می‌آیند. آنان در کنترل چربی پوست، عالی عمل می‌کنند. این محصولات، ظاهری کاملا یکدست به پوست شما می‌بخشند، ولی پوشانندگی که بدان می‌بخشد، بسیار کامل نیست.
  • کرم پودرهای کرمی شکل: این لوازم آرایشی با فرم‌های فشرده، محبوب‌ترین لوازم آرایش میان افراد پرمشغله و شاغل است. این محصولات، جلوه‌ای مات به پوست می‌بخشند و لذا برای خانم‌ها با پوست چرب، یک انتخاب عالی است.
  • کرم پودر مایع: از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول پوستی و آرایشی، قوام صاف، یکدست و پخش آسان آن بر روی قسمت‌های گوناگون پوست است. افراد با پوست‌های چرب، باید از محصولات فاقد چربی استفاده نمایند.
  • کرم پودر های معدنی: یک کرم پودر معدنی، از مواد کاملا طبیعی و معدنی ساخته شده است. بنابراین، باعث بسته شدن منافذ پوستی نمی‌گردند. معمولا این محصولات به شکل کرمی در بازاز موجودند و رنگی که به پوست می‌بخشند، یک رنگ طبیعی زیبایی است.

انتخاب بهترین کرم پودر مناسب با نوع پوست

  • پوست‌های خشک: بهترین محصول پوستی و آرایشی برای پوست‌های خشک، کرم‌هایی آبرسانی هستند که درخشندگی و پوشانندگی لازم را به پوست می‌بخشند. این دسته از افراد باید استفاده از کرم‌های مات را به کل فراموش سازند زیرا تنها باعث بیشتر مشخص ساختن تکه‌های پوسته‌پوسته شده پوستشان می‌گردد.
  • پوست‌های چرب: بهترین کرم پودر برای این پوست‌ها، کرم‌های فاقد چربی است که هم چربی پوست را کنترل نماید و هم نواقص و کاستی‌های آن را به خوبی بپوشاند.
  • پوست‌های مختلط: بهترین کرم پودر برای پوست‌های مختلط، کرم‌هایی فاقد چربی و آبرسانی هستند که ضمن پوشانندگی کامل پوست، چربی پوست را کنترل نمایند و قسمت‌های خشک پوست را نیز به خوبی آبرسانی نمایند. این کرم‌ها، معمولا سبک‌اند، طوری‌که به پوست اجازه نفس کشیدن را می‌دهند.
  • پوست‌های mature (40 سال به بالا): چنین پوست‌هایی تمایل به خشکی دارند. بنابراین، بهترین محصول پوستی و آرایشی برای این افراد، محصولاتی‌اند که ضدپیری و مرطوب‌کنندگی از مهم‌ترین ویژگی آنان باشد. برای این دسته از افراد، استفاده از کرم پودرهای معدنی را توصیه نمی‌کنیم زیرا این کرم‌ها قادر به پوشانندگی خوب و کامل خط‌های پوستی نیستند

پوست تان

 

ریمل، دیگر محصول پوستی و آرایشی

وجود یک ریمل خوب و باکیفیت، لازمه هر کیف لوازم آرایشی است. تلولو و زیبایی چشمانی کشیده با مژگانی تیره و پرپشت، هر چهره‌ای را زیباتر، جذاب‌تر، درخشان‌تر و خواستنی‌تر می‌سازد. در زیر به برخی از نکات مهم که هنگام خرید ریمل باید بدانها توجه داشت، اشاره‌ای کوتاه کرده‌ایم:

  • باعث چسبندگی مژه‌ها به یکدیگر نشود: ریملی خوب و باکیفیت است که مژگان را بدون چسباندنشان به هم، بلندتر و حجیم‌تر ساخته و در عین حال خاصیت نرم‌کنندگی نیز داشته باشد. زیرا در این صورت، علاوه بر بخشیدن چشمان و نگاهی زیبا، مانع از خشکی و آسیب‌دیدگی تارهای مژگانمان می‌شود.
  • سریع خشک شود: هیچ‌کس امروزه فرصت کافی برای خشک شدن ریمل روی تارهای مژه را ندارد. یک ریمل خوب باید به اندازه‌ای سریع خشک شود که زمان زیادی را از ما نگیرد و در عین حال، تا اندازه‌ای آهسته خشک گردد که پوشش یکدست، کامل و زیبایی را برای تارهای مژه فراهم آورد.
  • ماندگاری بالا: ریملی را جز ریمل‌های خوب و باکیفیت طبقه‌بندی می‌کنند که در طول روز بدون آنکه اطراف چشم پخش گردد، بر روی مژگان باقی بماند. این ریمل‌ها، ضدآب نیستند و پاک کردنشان نیز به سادگی با آب ولرم ممکن است. پیشنهاد می‌کنیم هنگام خرید این محصول پوستی و آرایشی ، به ترکیبات سازنده آن توجه کنید و از خرید ریمل‌هایی که در ساختارشان پارابن استفاده شده، جدا خودداری کنید. پارابن ماده‌ای است که برای ماندگاری بالای ریمل استفاده می‌شود ولی به شدت برای مژگان و چشم‌هایتان خطرناک است.
  • به راحتی از روی چشم پاک شود: هیچ چیز سخت‌تر از پاک کردن ریملی که به سختی به مژگانتان چسبیده، نیست؛ به ویژه اگر خسته و خواب‌آلوده باشید. ریملی که به راحتی از روی مژگان پاک نگردد، نتیجه‌ای جز کندن تارهای مژه و آسیب بدان‌ها را نخواهد داشت. یک ریمل خوب باید به راحتی و بدون هیچ دردسری از روی مژگان پاک شود.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.