گیاه خواری چگونه است

در ادامه این مطلب از مجله آنلاین فارسی ها با عنوان گیاه خواری چگونه است در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

با ما همراه باشید .

گیاهخواری انواع مختلفی دارد .

یکی گوشت و لبنیات نمی خورد . یکی لبنیات و تخم مرغ نمی خورد . دیگری نیمه گیاهخوار است یعنی گاهی از گوشت قرمز و ماهی و مرغ استفاده می کنند .

افراد گیاهخوار نسبت به گوشتخواران از تناسب اندام بهتری برخوردارند . اما به آن معنا نیست که گوشت قرمز باعث چاقی می شود .

چون اکثر گوشت های قرمز با روغن سرخ می شوند ، بنابراین این حذف روغن از رژیم غذایی است که در گیاهخواران باعث تناسب اندام می گردد .

مواد گیاهی چون از فیبر بالایی برخوردارند ، باعث سیری کاذب می گردند که همچون بالن معده اثر کرده و از اضافه خوری جلوگیری می کند .

غذا های گیاهی به دلیل سر شار بودن از آنتی اکسیدان های مختلف ، بدن را در برابر سرطان محافظت می کند .

گیاه خواری چگونه است گیاه خواری چگونه است

گیاه خواری چگونه است

افرادی که گیاه خوارند نسبت به گوشت خواران خیلی کمتر به بیماری های قلبی مبتلا می شوند چرا که کلسترول هایی که در گوشت و روغن وجود دارد با عث مسدود شدن رگ های قلب می شوند در مواد گیاهی وجود ندارند .

گیاه خواران به ندرت به فشار خون مبتلا می شوند .

کسانی که فقط از گیاه استفاده می کنند برای جبران کمبود پروتئین می توانند از موارد زیر که سرشار از پروتئین است استفاده کنند :

سویا ، گندم ، عدس ، بادام و گردو ، غلات .

منابع کلسیم گیاهی عبارت اند از :

شیر سویا ، هویج ، بروکلی ، کلم ، آلو بخارا .

منابع آهن گیاهی :

اسفناج ، سیب زمینی ، آجیل ، خرما ، کشمش ، آلو ، گوجه سبز ،چغندر .

همچنین توصیه می شود که پس از غذا یک قاشق لیمو ترش یا نارنج میل کنید تا جذب آهن مواد غذایی را چندین برابر کند .

برای اطلاعات بیشتر از تغذیه روزانه می توانید روی تغذیه کلیک کنید .