گفت‌وگو با نفرات برتر کنکور ۹۸؛ نه به کلاس کنکور!

بالاخره رتبه‌های برتر کنکور ۹۸ هم اعلام شد و در این مطلب بخش‌هایی از مصاحبه‌های آن‌ها با خبرگزاری‌های دانشجو، آنا، ایسکا نیوز و تسنیم را برایتان آورده‌ایم.

علیرضا سخایی راد، رتبه ۱ کنکور ریاضی

گفت‌وگو با نفرات برتر کنکور ۹۸؛ نه به کلاس کنکور!

گفتگو با نفرات برتر کنکور ۹۸

پیش‌بینی شما از نتیجه کنکور چه بود؟

تا قبل از کنکور احتمال میدادم رتبه خوبی کسب کنم، اما با برگزاری کنکور و شرایط که پیش آمده بود فکر نمی‌کردم نفر اول کنکور گروه ریاضی شوم.

از کلاس‌های کنکور و کتاب‌های کمک آموزشی استفاده می‌کردید؟

مدرسه‌ای که درس می‌خواندم تیزهوشان بود، در برخی از دروس به کلاس کنکور رفته و با شرکت در آزمون‌های آزمایشی شرکت‌های مختلف، خود را ارزیابی می‌کردم. خانواده نقش مهمی در پیشرفت علمی من داشتند و همیشه محیط خانه را برای درس خواندنم فراهم می‌کردند.

هدفتان برای انتخاب رشته چیست؟

احتمالاً در رشته مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف ادامه تحصیل داده و طبق علاقه و تحقیق از بزرگترها، این انتخاب را انجام می‌دهم.

سخن پایانی؟

هرکسی با توجه به تلاشی که کرده است، می‌تواند نتیجه خود را تشخیص دهد.

 

ایزدمهر احمدی نژاد، رتبه ۱ کنکور تجربی

گفتگو با نفرات برتر کنکور ۹۸

پیش‌بینی شما از نتیجه کنکور چه بود؟

قبل از شرکت در آزمون کنکور سراسری با توجه به آزمون‌های آزمایشی، فکر می‌کردم موفق به کسب رتبه نخست گروه علوم تجربی شوم؛ اما پس از آزمون این انتظار را نداشتم که رتبه تک رقمی به‌دست بیاورم و خوشحالم که مزد زحمات خانواده‌ام را با این موفقیت دادم.

از کلاس‌های کنکور و کتاب‌های کمک آموزشی استفاده می‌کردید؟

در مدرسه علامه طباطبایی و انرژی اتمی درس خواندم، به صورت میانگین در روز‌های تعطیل بین ۱۰ تا ۱۲ ساعت و در زمان تحصیل روزی ۶ ساعت مطالعه داشتم. از کتاب‌های کمک درسی پیش از آزمون کنکور استفاده می‌کردم که در کنار کتاب‌های درسی مطالعه کتاب‌های کمک درسی هم کمک زیادی به داوطلبان خواهد کرد.

آزمون‌های آزمایشی تا حدودی به داوطلبان کمک می‌کند، اما آنچنان ضرورتی ندارد که به صورت دائم ذهنمان را درگیر کنیم و بیشتر باید در زمینه درسی مطالعاتمان را بالا ببریم تا آمادگی کافی برای آزمون کنکور را داشته باشیم.

هدفتان برای انتخاب رشته چیست؟

دوست دارم در دانشگاه علوم پزشکی تهران درس بخوانم و اصلا جزو اولویت‌هایم نیست که در خارج از کشور ادامه تحصیل دهم.

سخن پایانی؟

تلاش و تداوم مطالعه یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باعث شد رتبه نخست گروه علوم تجربی را به‌دست آورم و به نظرم داوطلبان باید زمان زیادی برای مطالعه داشته باشند تا به هدفی که دارند برسند.

 

محسن راستکار، رتبه ۲ کنکور تجربی ۹۸

گفتگو با نفرات برتر کنکور ۹۸

روزانه چند ساعت مطالعه داشتید؟

دوره دبیرستان را در مرکز استعداد درخشان علامه طباطبایی ناحیه یک تبریز گذرانده ام و از زحمات معلمان خود تشکر می‌کنم. روز‌هایی که مدرسه نمی‌رفتم حدوداً ده ساعت و روز‌هایی که مدرسه می‌رفتم شش تا هفت ساعت مطالعه مستمر داشتم.

از کلاس‌های کنکور و کتاب‌های کمک آموزشی استفاده می‌کردید؟

دو یا سه بار بنا به درخواست معلمان و علی رغم میل خود در این کلاس‌ها حضور یافتم و در کل حضور در آن را به هیچ یک از کنکوری‌ها توصیه نمی‌کنم.

هدفتان برای انتخاب رشته چیست؟

احتمالا پزشکی دانشگاه تهران بخوانم، اما برای انتخاب پزشکی تبریز نیز تردید دارم.

سخن پایانی؟

کنکوری‌ها وارد بحث‌های حاشیه‌ای کنکور نشوند. اینکه باید سرکلاس‌های خاص حاضر شوند و یا کلاس خصوصی داشته باشند به این مسائل توجه نکنند. من استفاده از فضای مجازی را در این مدت به حداقل رساندم و صرفا در زمان استراحت پنج تا ده دقیقه اخبار را چک می‌کردم.

 

فاطمه شب‌خیز، رتبه ۱ کنکور انسانی ۹۸

گفتگو با نفرات برتر کنکور ۹۸

پیش‌بینی شما از نتیجه کنکور چه بود؟

به دلیل علاقه زیادم، رشته انسانی را انتخاب کردم. خانواده هم در ابتدا مخالف بودند، اما بعد از شنیدن دلایلم قانع شدند. یکی از دوستانم صبح با من تماس گرفت و به من خبر داد، اما باور نمیکردم و اصلا انتظارش را نداشتم.

از کلاس‌های کنکور و کتاب‌های کمک آموزشی استفاده می‌کردید؟

منبع اصلی من کتاب درسی بود، ولی از کتاب کمک درسی هم استفاده می‌کردم و در کلاس‌های مدرسه شرکت میکردم. بی تاثیر نیست، ولی همه‌ی این‌ها ابزار هستن و ابزار هیچوقت نمیتواند دلیل شکست یا موفقیت باشد و در نهایت همه چیز به خود آدم و پشتکارش برمیگردد.

از تابستان شروع کردم و میانگین روزی ۸ ساعت درس میخواندم. مطالعه گروهی هم در صورتی که اعضای گروه همه اهل درس خواندن باشند میتواند چیز خوبی باشد. استفاده فضای مجازی را محدود به زمان‌های خاصی کرده بودم و از تفریحاتم در سال کنکور تماشای فیلم و کتاب و ورزش بود.

امکانات هیچوقت برای من مهم نبوده و معتقدم با هیچ چیز هم میشود به همه چیز رسید، ولی مسئولین مدرسه و شهرستان لار تا حد امکان شرایط رو برای دانش آموزان کنکوری فراهم میکردند.

هدفتان برای انتخاب رشته چیست؟

هنوز تصمیم نگرفتم، اما یا دبیری یا حقوق را برای تحصیل انتخاب می‌کنم دانشگاه نیز اگر بنا باشد حقوق بخوانم دانشگاه تهران یا شهید بهشتی را انتخاب می‌کنم.

سخن پایانی؟

برای موفقیت در کنکور نیازی به صرف هزینه زیاد نیست بلکه باید با برنامه‌ریزی و اعتماد و توکل به خدا درس خواند.

توصیه ام به کنکوری‌ها این هست که درگیر حواشی نشوند و به خودشان تکیه کنند و تمام توانشان را برای چیزی که میخواهند به کار ببرند و برنامه ریزی و عمل به اون برنامه رو در اولویت قرار بدن. حرف آخر اینکه کسی که در نهایت میتواند شرایط ما را تغییر دهد فقط خود ما هستیم و فقط کافیست اراده کنیم برای تغییر.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.