کشف آسیب‌پذیری امنیتی جدید در مرورگر اینترنتی فایرفاکس

کشف آسیب‌پذیری امنیتی جدید در مرورگر اینترنتی فایرفاکس

به تازگی آسیب‌پذیری امنیتی جدیدی در مرورگر اینترنتی فایرفاکس یافت شده که امکان نفوذ به حساب کاربری و اطلاعات شخصی توییتری کاربران این مرورگر را به هکرها می‌دهد.

فایرفاکس که بدون شک یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین مرورگرهای اینترنتی در جهان به شمار می‌رود، با توجه به قابلیت‌های متنوع همچون پلتفرم متن باز و همچنین ویژگی های امنیتی در راستای حفاظت از حریم خصوصی کاربران طرفداران تاکنون موفق شده تا طرفداران بسیاری را به سمت و سوی خود جلب کند.

بر اساس گزارش وب سایت بتانیوز، اما حالا به نظر می‌رسد که به عقیده برخی از محققان و کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری، اطلاعات شخصی و خصوصی در حساب توییتری کاربرانی که از مرورگر موزیلا فایرفاکس استفاده کرده‌اند در معرض افشا و دسترسی هکرها و مجرمان سایبری قرار گرفته است.

 

آموزش شیوه آزادسازی حافظه در آیفون یا آیپد
آنها بر این باورند که اطلاعات شخصی افراد به علت یک باگ نرم‌افزاری و آسیب پذیری امنیتی در قسمت حافظه نهانی و داخلی سیستم ذخیره می شود.   نکته جالب توجه اینجاست که توییتر تاکید کرده کاربران سایر مرورگرهای محبوب همچون گوگل کروم و اپل سافاری در معرض این آسیب پذیری نبوده و آنها حفره‌های امنیتی مذکور را برطرف کرده اند.

سخنگوی توییتر پیشتر در گفتگویی با گزارشگران خاطرنشان کرده بود : ما به تازگی دریافته ایم در صورتی که کاربری با استفاده از مرورگر فایرفاکس در رایانه ای عمومی به حساب کاربری توییتر وارد شده باشید و به دانلود و دریافت و ارسال داده های شخصی خود اقدام کرده باشد، اطلاعات آن در حافظه نهانی مرورگر ذخیره می شود و حتی پس از خروج از حساب کاربری، اطلاعات در همان مکان باقی ممی مانند.

فایرفاکس داده‌های حافظه نهانی را به مدت هفت روز نگه‌ می‌دارد و پس‌ازآن، داده‌ها به‌صورت خودکار پاک می‌شوند. البته این مشکل برای کاربران مرورگرهای دیگر همچون گوگل‌کروم و اپل سافاری وجود ندارد.

خبر  “کشف آسیب‌پذیری امنیتی جدید در مرورگر اینترنتی فایرفاکس” از دسته اخبار تکنولوژی سایت فارسیها برای شما گردآوری شده است .

 

منبع: itna

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.