کدام پرده برای کدام فضای منزل مناسب است؟

کدام پرده برای کدام فضای منزل مناسب است؟

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”کدام پرده برای کدام فضای منزل مناسب است؟” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

 

خانم‌ها می‌توانند با انتخاب هوشمندانه پرده‌های منزل‌، هم فضای خانه را بزرگ‌تر نشان دهند و هم جلوه زیباتر و گرم تری به خانه ببخشند

این روزها از نظر طراحان داخلی، پرده‌ها تنها به‌عنوان مانعی برای ورود نور زیادی به ساختمان یا رعایت حریم داخل خانه تعریف نمی‌شود بلکه آن را عنصری مهم در زیبایی چیدمان خانه هم می‌دانند. خانم‌ها چون نقش مهمی در انتخاب دکوراسیون و طراحی مبلمان منزل دارند می توانند با انتخاب خوب و هوشمندانه پرده‌های منزل‌، هم فضای خانه را بزرگ‌تر نشان دهند و هم جلوه زیباتر و گرم‌تری به خانه ببخشند.

 

چه پارچه‌ای برای پرده بهتر است؟

یکی از ساده‌ترین روش‌ها، بررسی بافت و تراکم پشت پارچه است که باید نظم و ترتیب ثابتی داشته باشد.

به این‌ترتیب که در قسمت برش خورده، بخشی از پارچه را با دو دست به‌آرامی بکشید.

اگر بافت پارچه از هم جدا شد و تار و پود پارچه از هم فاصله گرفت، نشان‌دهنده دوام و کیفیت نامرغوب آن است.

جنس پارچه هم بستگی به فضایی دارد که پرده برای آن دوخته می‌شود، برای اتاق پذیرایی پرده حالت رسمی‌تری نسبت به بقیه بخش‌های خانه و متناسب با سبک چیدمان شما دارد.

مثلا برای خانه‌هایی با دکوراسیون رسمی و کلاسیک، پرده‌هایی از جنس مخمل یا ابریشمی با رنگ‌های ارغوانی یا لاجوردی و دیگر رنگ‌های برجسته بسیار مناسب است

اما برای اتاق خواب و آشپزخانه می‌توانید از پرده‌هایی که جنسی سبک‌تر مثل حریر یا کتان دارند استفاده کنید.

رنگ‌های گرم مانند قرمز، زرد و نارنجی ملایم یا هر رنگی که یادآور مواد طبیعی ا‌ست در صورت همخوانی با وسایل، مناسب فضای آشپزخانه است.

اگر اصرار به خرید پارچه‌ای نه چندان با کیفیت فقط به خاطر طرح و رنگ آن دارید، حتما از پشت پرده‌ای یا آستر کتان و تترون استفاده کنید.

طرح‌دار یا ساده؟

اگر فکر می‌کنید فضای خانه به دلیل طرح کاغذ دیواری، مبلمان و دیگر عناصر دکوری و کوسن‌ها به اندازه کافی شلوغ است، بهتر است انتخاب شما پرده‌ای ساده، بی‌طرح و طیفی از رنگ‌های غالب در چیدمان خانه باشد. در صورتی که چیدمان خانه ساده باشد، دست‌تان برای استفاده از پرده گل‌دار آن هم در هر اندازه و شکلی بازتر است. برای خانه‌های کم‌نور بهتر است طرح پرده درشت نباشد، طرح و گل‌های ریز انتخاب مناسبی برای این‌گونه خانه‌هاست. دقت کنید در صورت کوچک بودن خانه، پرده‌ با خطوط عمودی برای بزرگ‌تر نشان‌ دادن فضا گزینه مناسبی است. برای پنجره‌های کوتاه از پرده‌هایی استفاده کنید که از بالا تا یک‌سوم پایانی ساده و در انتها طرح‌دار می‌شوند.

نصب پرده چگونه باشد؟

برای این‌که سقف خانه بلندتر و خانه بزرگ‌تر به‌نظر برسد، چوب پرده تا جایی‌که ممکن است، بالاتر نصب شود. برای پنجره‌های کوتاه بهتر است از قاب‌های چوبی بالای پرده استفاده نشود. حتی پیشنهاد می‌شود برای این‌گونه پنجره‌ها، پرده‌های قدی درنظر بگیرید چون در این‌صورت ارتفاع سقف را بلندتر و فضا را رسمی‌تر می‌کند‌. اگر پایین پرده به کف زمین بخورد شیک تر و زیباتر است اما اگر با زمین فاصله داشته باشد به نظر ناقص می‌رسد.

نویسنده : فاطمه قاسمی،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.