کاردستی میوه ای مناسب کوچولوها

کاردستی میوه ای مناسب کوچولوها

این مطلب در آذر ۱۴۰۱ بروزرسانی شده است.

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”کاردستی میوه ای مناسب کوچولوها ” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

فواید ساخت کاردستی برای کودکان

۱) ابراز وجود و مدیریت احساسات

مانند تمام فعالیت‌های خلاقانه، فعالیت‌های هنری و صنایع دستی یک خروجی خلاقانه فوق‌العاده هستند. از طریق هنر، کودکان می توانند آزادانه و گاهی بدون اینکه متوجه شوند، خود را بیان کنند! کودکان ناخودآگاه افکار و احساسات درونی خود را از طریق آثار هنری خود بیان می کنند. هنر راهی عالی برای کودکان برای بازتاب و مدیریت احساساتشان است. فرآیند تبدیل یک فکر به یک اثر هنری ملموس، روشی درخشان است که به ما امکان می دهد افکار و احساسات درونی خود را مدیریت کنیم و آنها را به چیزی واقعی تبدیل کنیم. علاوه بر این، ثابت شده است که هنر و فعالیت‌های خلاقانه تأثیر مثبتی بر سلامت و رفاه روانی دارند.

۲) اعتماد به نفس و عزت نفس را بهبود می بخشد

هنر می تواند اعتماد به نفس و عزت نفس را از طرق مختلف بهبود بخشد. اولاً، کودکان در بیان خود از طریق هنر اعتماد به نفس پیدا می کنند. توانایی هدایت افکار و احساسات در آثار هنری خود به نوبه خود به آنها کمک می کند تا در برقراری ارتباط با احساسات خود اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند. علاوه بر این، هنر شامل ارزیابی و بازخورد همتایان است. دریافت بازخورد مثبت یا سازنده تنها می تواند عزت نفس را تقویت کند و به کودکان اجازه دهد تا نقاط قوت و دستاوردهای خود را بشناسند.

هنر یک مفهوم واقعا منحصر به فرد است که از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت است. این به عنوان تأییدی بر فردیت هر فرد و وجود منحصر به فرد آنها عمل می کند. علاوه بر این، مانند بسیاری از چیزها، کودکان هر چه بیشتر با هنر درگیر شوند، اعتماد به نفس خود را افزایش می دهند. بهبود تکنیک‌هایشان، درک زیربنای هنرهای بزرگ و تشخیص اینکه چگونه هنر باعث می‌شود آنها احساس کنند، همگی به احساس ارزشمندی آن‌ها کمک می‌کنند.

۳) مهارت های حرکتی ظریف

یک مهارت فیزیکی کلیدی که می تواند از طریق فعالیت های هنری بهبود یابد، مهارت های حرکتی ظریف است. در طول هنر و صنایع دستی، کودکان به طور منظم از عضلات مختلف انگشتان، مچ دست و دست خود استفاده می کنند. استفاده منظم از این ماهیچه ها قدرت و ظرافت آنها را بهبود می بخشد، که سپس کارهای دیگر مانند نوشتن را بسیار آسان تر می کند!

۴) صبر

همه ما می دانیم که کمال نیاز به زمان دارد. چه مدت زمانی که برای تکمیل یک اثر هنری طول می‌کشد یا اجرای موفقیت‌آمیز یک تکنیک هنری، به صبر و فداکاری نیاز دارد. هنگامی که کار هنری آنها تکمیل شود، کودکان احساس موفقیت زیادی می کنند و یاد می گیرند که کار سخت و فداکاری پاداش بسیار زیادی دارد. می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد که کارها را سریع‌تر به پایان برسانید یا اگر بیشتر از برنامه‌ریزی شده طول بکشد، کاملاً تسلیم شوید. اما، با گذشت زمان، سطح صبر کودکان افزایش می یابد و آنها متوجه می شوند که چیزهای خوب زمان می برد!

۵) تمرکز

به طور مشابه، تمرکز مهارتی است که یک شبه آموخته نمی شود. به آرامی توسعه می یابد. متعهد ماندن به وظیفه ای که در دست انجام است و اجازه ندهید ذهن آنها منحرف شود، می تواند برای برخی از کودکان چالش برانگیز باشد. اما، با در نظر گرفتن یک هدف نهایی و انگیزه موفقیت، هنرمندان جوان جوان روی دیدگاه هنری خود تمرکز خواهند کرد. تمرین تمرکز و تمرکز به آنها در تمام زمینه های زندگی و در طیف وسیعی از موضوعات مفید خواهد بود.

۶) برنامه ریزی و آینده نگری

بخش مهمی از برنامه ریزی درس معلم شامل دادن فرصت به دانش آموزان برای تمرین مهارت های برنامه ریزی است. چه نوشتن یک طرح برای نوشتن بزرگ یا نوشتن برنامه ریزی گام به گام برای یک آزمایش علمی، برنامه ریزی را می توان به راحتی در برنامه درسی گنجاند. با هنر و صنایع دستی، مهم است که کودکان قبل از شروع، یک هدف نهایی را در ذهن داشته باشند. آنها همچنین باید در مورد مواد و تجهیزات مورد نیاز خود فکر کنند.

برای اینکه یک دیدگاه هنری با موفقیت اجرا شود، ایده خوبی است که کودکان از قبل فکر کنند و در نظر بگیرند که چگونه به هدف نهایی دست خواهند یافت. برنامه ریزی و آینده نگری یک مهارت مهم زندگی است که با مهارت های کلیدی دیگر مانند سازماندهی همراه است.

۷) مهارت های سازمانی

در روشی مشابه برنامه ریزی، مهارت های سازمانی را می توان از طریق هنر و صنایع دستی توسعه داد. اطمینان از داشتن تجهیزات مورد نیاز در نزدیکی، یک فضای کاری خوب و زمان بندی مناسب می تواند به موفقیت یک پروژه هنری کمک زیادی کند. سازماندهی بودن، البته، کیفیت فوق العاده ای است و می تواند زندگی روزمره را کمی آسان تر کند.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “حذف خط و خش از روی ماشین با چند ترفند ساده” را نیز مطالعه بفرمایید.      

فواید ساخت کاردستی برای کودکان

کاردستی سیب
کاردستی سیب
کاردستی آناناس
کاردستی آناناس
کاردستی بچگانه جالب
کاردستی بچگانه جالب
کاردستی میوه راحت
کاردستی میوه راحت

ساخت کاردستی توت فرنگی
ساخت کاردستی توت فرنگی

ساخت توت فرنگی با کاغذ
ساخت توت فرنگی با کاغذ
کاردستی میوه ای مناسب کوچولوها
کاردستی کودکان

کاردستی میوه ای مناسب کوچولوها
کاردستی راحت

کاردستی میوه ای مناسب کوچولوها
خلاقیت

کاردستی میوه ای مناسب کوچولوها
کاردستی کودکانه

کاردستی میوه ای مناسب کوچولوها
کاردستی با کاغذ رنگی

کاردستی میوه ای مناسب کوچولوها
کاردستی مدرسه

کاردستی میوه ای مناسب کوچولوها
آناناس

کاردستی میوه ای مناسب کوچولوها
ذرت کاغذی

کاردستی میوه ای مناسب کوچولوها

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.