کارآمدترین اقدام برای مبارزه با مفاسد سامانه «شفافیت» است

کارآمدترین اقدام برای مبارزه با مفاسد سامانه «شفافیت» است

عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، راه اندازی سامانه شفافیت را کارآمدترین اقدام برای مبارزه با مفاسد دانست.

به گزارش فارسیها به نقل از فارس،یحیی کمالی پور ، با اشاره به راه اندازی مجتمع تخصصی رسیدگی به جرائم اقتصادی گفت: یکی از چالش هایی که دستگاه قضایی از گذشته با آن روبرو بوده عدم تخصص محاکم است درحالی که تخصصی شدن محاکم می تواند به روند دادرسی عادلانه کمک کند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس ادامه داد: از آنجایی که امروزه موضوع مفاسد اقتصادی از جمله بحث های مهمی است که جزو دغدغه های مسئولان به شمار می رود لذا در چنین شرایطی راه اندازی مجمتع تخصصی رسیدگی به جرائم اقتصادی می تواند بسیار کارآمد باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: البته ناگفته نماند که ایجاد ساختار و تشکیلات به تنهایی موثر نیست و در کنار آن قضات عادل و کارآمد نیز می توانند کمک کننده باشند؛ قضاتی که به دور از شرایط سیاسی به کار قضاوت بپردازند و شرایطی را فراهم کنند تا اعتماد مردم به دستگاه قضایی افزایش یابد.

وی درباره راه اندازی سامانه شفافیت از سوی رئیس دستگاه قضا، افزود: هر اقدامی که به اعتماد سازی عمومی منجر شود قابل پذیرش است در همین راستا راه اندازی سامانه شفافیت نیز گامی در جهت همین اعتمادسازی است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه سامانه شفافیت کارآمدترین کار برای مبارزه با مفاسد است، گفت: سال ها است که جای خالی این سامانه در کشور احساس می شد که قوه ‌قضاییه با راه اندازی این سامانه ریل گذاری دقیقی در زمینه مبارزه با فساد انجام داد و به تکلیف قانونی عمل کرد.

نظر خود را در خصوص خبر”  کارآمدترین اقدام برای مبارزه با مفاسد سامانه «شفافیت» است”  با ما در میان بگذارید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.