چیزهایی که شاید ندانید به بینایی تان آسیب می زنند

چیزهایی که شاید ندانید به بینایی تان آسیب می زنند

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”چیزهایی که شاید ندانید به بینایی تان آسیب می زنند” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

خیلی چیزها، از سیستم های تهویه منزل تا داروهایی که مصرف می‌کنید، روی بینایی‌تان اثر می‌گذارد. در ادامه به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم .

برخی عوامل خطر تأثیرگذار بر بینایی:

چشم‌تان را می‌مالید

هنگام خستگی‌ وسوسه می‌شوید که چشمتان را بمالید؛ اما باید این را بدانید که مالیدن بیش‌ازحد چشم‌ها می‌تواند احتمال ابتلا به نازک شدن یا قوز قرنیه (کراتوکونوس) یا سرعت پیشرفت قوز قرنیه را به‌ویژه در کودکان افزایش دهد.

در تابستان کولرتان را خیلی زیاد می‌کنید

کولر هم مانند بخاری می‌تواند رطوبت نسبی را در یک اتاق کاهش دهد و این عاملی برای افزایش خشکی چشم است. طبق نظر متخصصان خشکی پیشرفته چشم می‌تواند منجر به اختلال در بینایی شود، بنابراین حتماً دمای کولرتان را پایین بیاورید و از قطره‌های چشمی برای رفع خشکی چشم استفاده کنید.

پاک‌‌کننده های آرایشی

سعی کنید پاک‌کننده‌های آرایشی را از چشمانتان دور نگه دارید. پاک‌کننده‌های آرایشی مقادیر زیادی کلرید بنزالکونیوم دارند که برای چشم‌ها سمی است و قرار گرفتن در معرض این ماده شیمیایی می‌تواند باعث ناراحتی، التهاب و آسیب به بافت‌های چشمی شود .

مژه مصنوعی

اگر از آن دسته افرادی هستید که از مژه‌های مصنوعی زیاد استفاده می‌کنید باید بگوییم که چسب مورد استفاده برای اتصال این مژه‌ها می‌تواند حاوی مواد سمی باشد و علاوه بر این، خود مژه‌های مصنوعی نیز می‌تواند مانند یک کیسه خواب گرم برای باکتری‌ها و مایت‌ها عمل کند.

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.