چگونه یک کت و شلوار عالی بخریم؟

چگونه یک کت و شلوار عالی بخریم؟

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب” چگونه یک کت و شلوار عالی بخریم؟ ” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

هر خانم یا آقایی حتی یك بار برای خرید كت و شلوار مردانه وقت گذاشته باشد، می‌داند یكی از سخت‌ترین خریدهای ممكن است، آن‌قدر كه حوصله خریدار سر می‌رود و كلافه به انتخابی نه‌چندان مناسب تن می‌دهد. خرید كت و شلوار مردانه اصولی دارد كه اگر بدانید قطعا خرید راحت‌تری خواهید داشت .

اصول  انتخاب کت و شلوار

شلوار را ول كن، كت را بچسب

هنگام خرید كت و شلوار هیچ‌وقت نباید شلوار را معیار قرار دهید. اگر شلوار به تن شما خوب و بی‌عیب باشد، دلیل خوش‌پوش بودن كت نیست؛ ازسوی دیگر امكان دخل و تصرف، تنگ یا گشاد كردن شلوار به‌مراتب راحت‌تر از كت است، به همین دلیل با انتخاب كت شروع كنید و در مرحله بعد سراغ شلوار بروید.

به شانه‌ها دقت كنید

بعد از پوشیدن كت، در نخستین قدم به شانه‌ها دقت كنید. مهم‌ترین قسمت در یك كت مردانه شانه و سرشانه است كه باید بی‌عیب باشد و بدون كشیدگی یا چین و چروك روی بدن قرار بگیرد. امكان تغییر در قسمت‌های دیگر مثل بلند یا كوتاه كردن آستین، كم یا زیاد كردن گودی كمر وجود دارد.

نظم ریز

تعیین قد آستین اصولی دارد؛ آستین كت جایی تمام می‌شود كه دست شروع می‌شود، پیراهن هم باید نیم سانت از آستین كت بیرون بیاید. میزان خروج آستین پیراهن از كت نباید از یك و نیم سانتی‌متر بیشتر شود. این نكته ظریف و ‌ریزی در پوشیدن كت و شلوار است كه اغلب آقایان نادیده می‌گیرند.

 راز زیبایی در نگاه اول

برای اینكه از قد مناسب شلوار مردانه خود مطمئن شوید، این قانون كلی را به‌خاطر بسپارید: رابطه مستقیمی بین قد و پهنای شلوار وجود دارد یعنی هرچه شلوار تنگ‌تر باشد، قد شلوار كم می‌شود و هر چه شلوار گشادتر شود، قد هم افزایش پیدا می‌كند.

اگر سراغ كتی با شلوار كلاسیك رفته‌اید، بهتر است از روش فروشندگان استفاده كنید، آنها قد شلوار را از پشت تا وسط پاشنه كفش می‌گیرند.  حواس‌تان باشد، اگر می‌خواهید قد شلوار تا قوزك پا بالا بیاید، مدل شلوار حتما باید تنگ باشد.

هماهنگی؛ كلید ماجرا

ما اغلب هنگام كنار هم چیدن، كت، شلوار و پیراهن به هماهنگی آنها از لحاظ رنگ و طرح دقت می‌كنیم اما یادتان باشد، تناسب آنها از نظر جنس هم ضروری و مهم است. كت و شلوار پشمی زمستانی را با پیراهن تمام نخ نپوشید؛ این تركیب نامتوازن، زیبایی ست شما را برهم می‌زند. انتخاب كلاسیك، كت و شلوار‌های پشم و نخ معمولی با پیراهن‌های مرسوم مردانه است كه در ۴ فصل مصرف دارد. اگر سراغ كت و شلوارهای تابستانی یا زمستانی رفتید، حتما از پیراهن مناسب آنها استفاده كنید.

چند نکته برای خرید کت و شلوار :

  •  با رنگ تیره بد رخشید

    اگر می خواهید د ر یک مجلس رسمی مثل جشن عروسی شرکت کنید بهتر است سراغ رنگ های تیره بروید . طیف خاکستری تا مشکی که ساده و بدون طرح یا راه راه باشد ، کاملا مناسب است. برای این نوع مجالس پارچه های چهارخانه را فراموش کنید چون اصلا رسمی نیستند . این طرح ها بیشتر به درد مهمانی های غیر رسمی می خورند .
  • چاق یا لاغر، مسئله این است

    در مورد آقایان چاق یا لاغر نکات مهمی وجود د ارد . اصولا کت و شلوارهایی که پارچه های براق دارند شما را چاق تر از چیزی که هستید نشان می د هند . تاثیر پارچه های ضخیم و کلفت یا طرح های چهارخانه درشت هم همین است. این قبیل طرح ها برازند ه افراد لاغر است. آقایان چاق بهتر است از کت و شلوارهایی با رنگ های تیره و مات استفاد ه کنند . کت های پشت چاک دار به خصوص اگر ۲ چاک در پشت د اشته باشند ، برای افراد درشت هیکل مناسب نیستند . چون چاک های پشت جلب توجه می کند و درشت بودن هیکل بیشتر به چشم می آید .
    برش کت هم مهم است. بعضی کت ها به طور کامل د ر قسمت کمر جذب می شود ولی انواع د یگر از زیر بغل تا نزد یک ران پا برشی راسته د ارد . برش های راسته برای مردان با اندام و بالاتنه درشت تر مناسب تر است.
  • قد کوتاه ها د قت کنند

    آقایان کوتاه قد نباید کت و شلوارهای با رنگ متفاوت و متضاد بپوشند . مثلا کت قهوه ای و شلوار کرم یا برعکس. رنگ های متضاد قد را کوتاه تر نشان می د هد . پیشنهاد می شود افراد قد کوتاه از کت و شلوارهای یکرنگ استفاده کنند . پارچه های راه راه هم انتخاب مناسبی است و تاثیر خوبی در بلند تر نشان د ادن قد دارد .

نقش دکمه ها  در انتخاب کت و شلوار :

چگونه یک کت و شلوار عالی بخریم؟
چگونه یک کت و شلوار عالی بخریم؟

  1. کت و شلوار سه دکمه ای
    کت های سه دکمه ای در دهه ۱۹۹۰ مرسوم بود اما در حال حاضر این طور نیست.
    کت های سه دکمه ای روی قسمت سینه یک شکل V مانند ایجاد میکنند و کمی دمده و قدیمی به نظر میرسند
    برای افرادی که بسیار بلندقامت هستند، گاهی این مدل مناسب است چون بیش تر از کت های دو دکمه یا یک دکمه آنها را متناسب نشان میدهد
  2. کت های دو دکمه ای
    بیشتر کت و شلوارهای امروزی دو دکمه هستند و نسبت به مدل قبلی ، شکل V بزرگتر ایجاد میکنند و برای مردانی با اندام کشیده بسیار مناسب است
  3. کت های یک دکمه ای 
    کت های یک دکمه ای ظاهر متفاوتی ایجاد میکنند.
    این مدل برای همه مناسب نیست.
    بعضی افرادی که پیرو مدهای قدیمی هستند ممکن است آن را بیش از حد فشن و امروزی بدانند و هر کسی آن را نمیپسندد.
    بعضی کت و شلوارهای تنگ که امروزه مد است، از یک دکمه استفاده میکنند تا ظاهری مدرن تر داشته باشند

منبع : جشن نما ، طراحی لباس ، باشگاه خبرنگاران جوان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.