چگونه علائم یائسگی را کاهش دهیم؟

چگونه علائم یائسگی را کاهش دهیم؟

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”چگونه علائم یائسگی را کاهش دهیم؟” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

با افزایش سن ، می توانیم به چگونگی حرکت در عشق ، حرفه و خانواده نگاهی بیندازیم و احساس موفقیت کنیم … همانطور که باید! با ورود به دهه پنجم (یا گاهی اوقات زودتر) ، چالش دیگری در انتظار است. یائسگی و همه آنچه همراه آن است!

من همیشه به دنبال راه هایی برای آماده سازی برای آن مرحله از زندگی ام هستم ، بنابراین من از دکتر لورن جفریس خواستم که برخی از داروهای طبیعی را برای علائم یائسگی و چگونگی آماده سازی بردن برای راحتتر گذراندن آن دوران به من بیاموزد.

 دکتر لورن …

یائسگی به عنوان “تغییر زندگی” شناخته شده است ، و برای بسیاری از زن ها می تواند استرس زا باشد. من اینجا هستم تا به شما بگویم شما تنها نیستید و مجبور نیستید “فقط با آن کنار بیایید”. در زیر چند نکته ساده در مورد چگونگی کمک به پیمودن طبیعی دوران یائسگی آورده شده است.

علائم یائسگی چیست؟

طبق تعریف ، یائسگی عدم وجود پریود به مدت ۱۲ ماه است. این به طور متوسط ​​در ۵۱ سالگی اتفاق می افتد.اما ممکن است این علائم میتواند از ۴ سال تا ۱۰ سال قبل از یائسه شدن شما بروز پیدا کند و همین موضوع برای خانمها آزار دهنده است.

چرا یائسه میشوید؟

با پایان یافتن سالهای باروری ما ، تخمدان ما تولید استروژن را متوقف می کند و در نتیجه ، تعدادی تغییرات فیزیولوژیکی وجود دارد که ممکن است بر کیفیت زندگی زن تأثیر منفی بگذارد. تقریباً همه خانم ها قبل از یائسگی دچار نوسانات هورمونی می شوند. با کاهش سطح هورمون ها ، تعدادی از علائم یائسگی می توانند خود را نشان دهند.

علائم و شدت عوارض جانبی یائسگی برای هر زن بسیار متفاوت است. در حقیقت ، در یک مطالعه ، حدود ۸۴٪ از زنان گفتند که علائم آنها در زندگی آنها کمی تداخل ایجاد می کند.و  ۱۲ درصد گفتند که علائم یائسگی “مقدار زیادی” تداخل می کند یا ناتوان کننده است.

شایعترین علائم یائسگی عبارتند از:

گرگرفتگی
تغییرات خلقی ، افسردگی یا اضطراب
خشکی یا آتروفی واژن
تحریک پذیری
سردرد
بی خوابی یا خواب کم

اینها رایج ترین عوارض یائسگی هستند ، اما سرنخ های دیگری نیز برای جستجوی وجود دارد.

سایر علائم احتمالی یائسگی عبارتند از:

پریودهای نامنظم: با شروع دوره یائسگی ، پریودها ممکن است بیایند و بروند ، و گاهی سنگین یا سبک شوند. این وضعیت گاهی اوقات می تواند تا چندین سال در دوران یائسگی ادامه یابد
عرق شبانه
از دست دادن میل جنسی
خشکی پوست و مو
درد مفصل
مشکل حافظه و تمرکز
نفخ یا افزایش وزن در اطراف شکم یا عدم توانایی در کاهش وزن
رشد موهای صورت
تغییر در رحم ، تخمدان و دهانه رحم
تکرر در دستشوئی رفتن

درمان های طبیعی برای کاهش علائم یائسگی:

غذاهای سرشار از فیتواستروژن بخورید

فیتواستروژن ها به طور طبیعی ترکیبات گیاهی هستند که می توانند از اثرات استروژن در بدن تقلید کنند. خوشبختانه این مواد غذایی می توانند به کاهش برخی از علائم یائسگی کمک کنند.

به سادگی خوردن غذاهایی مانند حبوبات ، سبزیجات ، میوه ها ، غلات سبوس دار ، مغزها و دانه ها می تواند تا حدی تسکین دهد ، زیرا آنها حاوی مواد  گیاهی متعادل کننده هورمون هستند که به عنوان فیتواستروژن شناخته می شوند.

بذر کتان زمین همچنین حاوی فیتواستروژن است و در مطالعات کاهش گرگرفتگی نشان داده شده است. ایزوفلاون موجود در غذاهای کامل سویا می تواند به تعادل سطح هورمون ها کمک کرده و دارای فعالیت خفیف استروژنی باشد که همچنین می تواند در کاهش گرگرفتگی نیز موثر باشد.

از  خوردن غذاهایی که یائسگی را بدتر می کنند خودداری کنید

کافئین ، گوشت های چرب و غذاهای شیرین یا ادویه دار ممکن است باعث گرگرفتگی ، تعریق شبانه ، تغییرات خلقی و سایر علائم یائسگی شود. از نظر عدم تحمل غذایی ، افراد باهم متفاوت هستند و غذاهای مختلف ممکن است زنان را تحت تأثیر متفاوتی قرار دهند. یکی از بهترین راه ها برای دانستن اینکه چه چیزی ممکن است علائم شما را تحریک کند ، شروع یک رژیم غذایی  است.

من توصیه می کنم یک دفترچه غذایی را تهیه کنید و غذاهایی را که میخورید یادداشت کنید تا در مورد چگونگی تأثیر برخی غذاها بر علائم شخصی شما ثبت شود. بهتر است برای کمک به شما در جهت تغییر در رژیم غذایی با پزشک خود همکاری کنید.

گیاهان و مکمل های یائسگی

تهیه هر آنچه بدن ما نیاز دارد فقط از طریق رژیم غذایی دشوار است. گیاهان و مکمل های متنوعی وجود دارد که می تواند به تعادل هورمونی حتی در این زمان انتقال کمک کند. در زیر برخی مکمل ها با شواهد بالینی وجود دارد که نشان می دهد آنها به کاهش علائم یائسگی کمک می کنند.

۵-HTP مکملی است که به بدن کمک می کند تا سروتونین بیشتری تولید کند که می تواند به خلق و خو ، استرس ، درد و کنترل اشتها کمک کند. سطح پایین سروتونین همچنین ممکن است باعث گرگرفتگی شود – بنابراین افزایش سطح سروتونین ممکن است به کاهش خطر ابتلا به گرگرفتگی در خانم ها کمک کند.

کوهوش سیاه (Cumicifuga racemosa) یکی از بهترین گیاهان سنتی است که در بسیاری از مطالعات برای تسکین علائم یائسگی از جمله گرگرفتگی ، اضطراب ، بی خوابی ، تپش قلب و افسردگی نشان داده شده است.

دانگ کوآی (گیاه سنبل ختایی) به دلیل توانایی پشتیبانی و حفظ تعادل طبیعی هورمون های زنانه شناخته شده است. اگر خونریزی شدید دارید ، نباید از این گیاه برای یائسگی استفاده کنید. فعالیت استروژنی ندارد.

ویتامین E می تواند در کاهش علائم گرگرفتگی در برخی از زنان یائسه کمک کند. من توصیه می کنم روزانه دوز ۴۰۰ IU ویتامین E طبیعی (به عنوان توکوفرول و توکوترینول مخلوط) استفاده کنید.

روغن گل مغربی یا روغن توت سیاه هر دو منبع اسید گاما-لینولنیک (GLA) ، یک اسید چرب ضروری است که می تواند به سنتز پروستاگلاندین کمک کند و به علائم یائسگی متوسط ​​کمک کند.

از سموم محیطی خودداری کنید

در حالی که منابع طبیعی فیتواستروژن می توانند به علائم یائسگی کمک کنند ، استروژن های مصنوعی معروف به xenoestrogens در واقع می توانند باعث بدتر شدن آنها شوند.

سموم محیطی منبع قابل توجهی از استروژن های زنو استروژن هستند و می توانند از طریق آفت کش ها ، علف کش ها و پلاستیک ها وارد مواد غذایی ما شوند. هورمون های مورد استفاده در دام های تجاری و تولید شیر نیز باعث قرار گرفتن در معرض استروژن های محیطی می شوند. این استروژن های مصنوعی می توانند “مختل کننده هورمون” باشند و عدم تعادل هورمونی را بدتر کنند. مصرف هرچه بیشتر ارگانیک و غیر GMO می تواند به کاهش این اثرات کمک کند.

به اندازه کافی آب بنوشید!

در دوران یائسگی ، زنان اغلب خشکی و نفخ شکم را تجربه می کنند. این احتمالاً به دلیل کاهش سطح استروژن ایجاد می شود.

نوشیدن ۸-۱۲ لیوان آب در روز می تواند به این علائم کمک کند و همچنین نفخ شکم را کاهش دهد.

علاوه بر این ، آب با کمک به شما در احساس سیری و افزایش موقتی متابولیسم می تواند از افزایش وزن جلوگیری کرده و به کاهش وزن کمک کند. طبق یک مطالعه اخیر ، نوشیدن ۱۷ اونس (۵۰۰ میلی لیتر) آب ، ۳۰ دقیقه قبل از غذا ممکن است منجر به مصرف ۱۳٪ کالری کمتر در طول وعده شود.

ورزش!

افزایش وزن در دوران یائسگی به چند دلیل معمول است: هورمون ها ، پیری ، سبک زندگی و ژنتیک. به دست آوردن چربی اضافی بدن ، به خصوص در اطراف کمر ، ممکن است بر علائم یائسگی تأثیر بگذارد و خطر ابتلا به بیماری هایی مانند بیماری های قلبی و دیابت را افزایش دهد.

رژیم غذایی نقش مهمی در کاهش وزن دارد  ، اما فعال بودن فواید عمده ای در کاهش علائم یائسگی دارد. چه پیاده روی ، یوگا یا ماراتن های دویدن ، چیزی را انتخاب کنید که برای شما و سبک زندگی شما مناسب باشد!

ورزش کردن در هر سنی می تواند:

کاهش استرس
سطح انرژی را افزایش دهید
از افت عضله جلوگیری کنید
بهترین توصیه من این است که بر روی سلامت کلی خود تمرکز کنید نه به سن تان. حفظ یک سبک زندگی سالم به شما کمک می کند تا در دوران یائسگی و بعد از آن مطلوب ترین حالت را داشته باشید.

 گرگرفتگی

اگر از گرگرفتگی خفیف رنج می برید (گرگرفتگی که در فعالیت های معمول تداخل ایجاد نمی کند) معمولاً نیازی به مصرف دارو نیست. چندین کار عملی وجود دارد که می توانید برای کاهش گرگرفتگی انجام دهید:

کاهش دمای اتاق
استفاده از فن(تهویه مناسب)
پوشیدن لباس کم
اجتناب از عوامل محرک (مانند غذاهای پرادویه و شرایط استرس زا)

بیشتر خانم ها با مراحل ساده ای که در بالا توضیح داده شد به خوبی عمل می کنند. دیگران ممکن است درمانهای تکمیلی و جایگزین شرح داده شده در زیر را امتحان کنند. چندین روش دیگر یا بی اثر هستند ، به طور گسترده ای در دسترس نیستند ، یا به عنوان گزینه پشتیبان برای زنان با علائم شدید ، مناسب ترند

کاهش وزن
رفتار درمانی شناختی (CBT)
ویتامین E
هیپنوتیزم

بعضی از پزشکان ویتامین E را به خانمهایی که گرگرفتگی ملایم دارند توصیه می کنند زیرا در دوزهای پایین به خوبی تحمل می شود و با سمیت همراه نیست. در یک گزارش ، ویتامین E و دارونما به ترتیب با کاهش فرکانس های گرمازا به ترتیب ۳۲ و ۲۹ درصد همراه بودند ، اختلاف حاشیه ای که از نظر بالینی مهم نیست.

چگونه علائم یائسگی را کاهش دهیم؟
چگونه علائم یائسگی را کاهش دهیم؟

نتیجه گیری: درمان های طبیعی یائسگی

اینها تنها چند مورد از بسیاری از راهکارهای طبیعی برای کمک به پیمایش علائم یائسگی بدون داروهای تجویز شده است. مقابله با علائم یائسگی دشوار است ، اما رژیم غذایی مناسب و ورزش منظم می تواند به تخفیف و حتی جلوگیری از آنها کمک کند.

این علائم چیزی نیستند که شما باید “فقط با آنها کنار بیایید” و تسکین آنها در گوشه و کنار است. با برخی از تغییرات ذکر شده در بالا شروع کنید و با پزشک خود کار کنید تا بهترین راه حل را برای شما پیدا کند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.