چگونه در دوران شیوع کرونا در خانه از پوست خود مراقبت کنیم؟

چگونه در دوران شیوع کرونا در خانه از پوست خود مراقبت کنیم؟

این روزها شیوع کرونا تغییرات زیادی در سبک زندگی هرکدام از ما به وجود آورده، تغییراتی که برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری، لازم و حیاتی ست. یکی از این کارها، شستن مرتب دست‌هاست! موضوع بسیار مهمی که ممکن است در آینده با خشکی پوست و عوارض ناشی از آن همراه باشد؛ سایت https://lafarrerr.com/ 5 راهکار مهم برای داشتن پوستی سالم و جوان را معرفی کرده‌است.

چگونه در دوران شیوع کرونا در خانه از پوست خود مراقبت کنیم؟

۱٫      آرایش خود را پاک کنید.

پاک کردن آرایش باید بخش همیشگی روتین مراقبت از پوست تان باشد؛ باقیمانده‌های مواد آرایشی می‌توانند منجر به مشکلات پوستی زیان آور شود. پاک‌کننده‌های آرایش یا آرایش پاک‌کن‌ها از پوست در برابر برخی مشکلات نظیر پیری زودرس، جوش صورت، آکنه و تحریک پوست محافظت می‌کنند.

آرایش چشم را با ملایمت پاک کنید.

ناحیه اطراف چشم بسیار ظریف و حساس است و باید با این ناحیه به آرامی و با لطافت برخورد کرد. مالیدن یا فشار وارد کردن بیش از حد به این ناحیه برای پاک کردن آرایش، سبب سوزش، تحریک و آسیب به چشم و بروز چین و چروک می‌شود. تمام کاری که باید انجام دهید این‌‌است که یک پد پنبه‌ای را در محلول پاک کننده آرایش فرو کرده و به آرامی آرایش چشمتان را پاک کنید.

۲٫    استفاده از پاک کننده صورت را فراموش نکنید.

هدف اصلی انواع پاک کننده‌های صورت، از بین بردن آلودگی، عرق، سبوم و ناخالصی هایی است که منافذ پوست را مسدود می کنند. اگر از پاک کننده صورت استفاده کنید، این آلودگی‌ها قبل از اینکه با باکتری‌ها ترکیب شوند و آسیب جدی به پوست شما وارد کنند، پاک می‌شوند.

پاک کننده ها در شکل، اندازه و انواع مختلفی استفاده می شوند، مثل فوم، ژل، روغن، کرم، بالم و لایه بردار.

بهترین شوینده صورت‌، محصولی است که متناسب با نوع پوست شما باشد. در واقع، پاک کننده‌های پوست بر اساس انواع پوست طراحی می‌شوند. بنابراین برای هر نوع پوستی، پاک کننده ی مخصوصی وجود دارد.

۳٫   از آبرسانی پوست غافل نشوید.

آبرسانی پوست

استفاده روزانه از مرطوب‌کننده برای پوست سالم بسیار حیاتی است، اما برخی همچنان استفاده از آن را در راستای تمایل به زیبایی می‌دانند. در حالی‌که هر روش مراقبتی پوست، در صورت بی‌توجهی به رطوبت‌ و آبرسانی آن، کامل نخواهد بود؛ به خصوص اینکه در دوران شیوع کرونا و شستن مرتب دست‌ها، استفاده از کرم آبرسان و مرطوب کننده از اهمیت بیشتری برخوردار است و باید از مناسب‌ترین کرم یا لوسیون برای مرطوب کردن پوست تان استفاده کنید. این امر به درخشان و براق ماندن پوست‌تان در طول روز کمک زیادی می‌کند.

اگر پوست‌تان بسیار خشک است به نسخه پزشک نیاز دارید.

اگر پوست شما خیلی خشک است، به حدی که دچار خارش و پوسته ریزی شده‌است و مرطوب کننده های بدون نسخه برای شما مفید نیستند، یک مرطوب کننده با تجویز پزشک تهیه کنید.

مرطوب کننده‌های تجویز پزشک حاوی آلفا هیدروکسی اسیدی به نام اسید لاکتیک هستند که لایه خارجی پوست شما را نرم می کند. آلفا هیدروکسی اسید هایی مانند اسید لاکتیک و اسید گلیکولیک می توانند باعث ایجاد یک واکنش آلرژیک در برخی افراد شوند. اگر دچار سوزش پوست، تحریک ، قرمزی پوست، خارش یا بثورات پوستی شدید، به پزشک خود بگویید.

یکی دیگر از گزینه های قابل تجویز، کرم های محافظ است که حاوی مواد هومکتانت یا جاذب رطوبت است که مدت بیشتری رطوبت را حفظ می کنند. کرم های محافظ کمی عمیق تر از مرطوب کننده های استاندارد نفوذ می کنند.

۴٫    با سرم‌‍ پوست از پیری پوست جلوگیری کنید.

همان طور که هیچ وقت برای شروع ورزش یا اصلاح رژیم غذایی دیر نیست، مراقبت از پوست نیز هرچه زودتر باید آغاز شود. قبل از بروز علائم پیری و اثرات محیط بر پوست، استفاده از سرم های حاوی مقادیر بالای مواد مغذی و موثر بر پوست را شروع کنید تا پوستی زیبا داشته باشید.

پوست شما تشنه ی این عناصر مفید است و با استفاده از آن ها سالم و جوان باقی می ماند. استفاده از این عناصر به این معنی نیست که فقط الان به شما کمک می کنند و بعدا که “پوست شما بیشتر به آن ها نیاز دارد” تاثیری ندارند، در واقع هر ماده مغذی که الان استفاده می کنید، تقریبا در هر روز از زندگی شما، روی پوست تان تاثیر می گذارد.

البته این مواد بعد از بروز علائم پیری نیز کار می کنند، ولی بدون شک، شروع هرچه زودتر، بهتر از دیر عمل کردن است.

سرم ویتامین سی

ویتامین سی یک ماده رایج ضد پیری است. این ماده قدرتمند نه تنها باعث ایجاد کلاژن می‌شود، بلکه ایمنی پوست را نیز بالا می‌برد؛ بنابراین لازم است به طور منظم، بخشی از رژیم مراقبت پوست شما باشد. اگر در اواخر دهه ۳۰ یا ۴۰ سالگی هستید، سرم ویتامین سی را به برنامه پوستی خود اضافه کنید.

۵٫   حتما ضد آفتاب بزنید.

بهترین راه برای محافظت از پوست در مقابل آسیب های ناشی از نور خورشید چیست؟

شاید جواب این باشد که باید از نور خورشید دور بمانیم. اما اجتناب از قرارگرفتن در برابر نورخورشید، روشی غیرمنطقی و محال است، به خصوص اینکه اشعه خورشید نقش مهمی در عوض کردن روحیه ما دارد. بنابراین، بهترین راه حل برای محافظت از سطح پوست و لایه های زیرین آن، استفاده از ضد آفتاب است.

برای محافظت بهتر از پوست در برابر آفتاب نکات زیر را رعایت کنید.

·         در طول ساعات اوج تابش نور خورشید (۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر) بیرون نیایید.

·         ۳۰ دقیقه قبل از بیرون رفتن از خانه و قرار گرفتن در مقابل آفتاب، ضدآفتاب بزنید. هر دو ساعت یکبار و بعد از شنا و تعریق ضد آفتاب را تجدید کنید.

·         کلاه و لباس های ضد آفتاب بپوشید، که به طور خاص برای محافظت در برابر پرتوهای فرابنفش (که می‌توانند باعث آفتاب‌سوختگی شوند) طراحی شده‌اند.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.