چگونه خرج و مخارج خودمان را مدیریت کنیم؟

 عرض سلام و ادب خدمت همراهان عزیز مجله فارسی ها,امروز با یکی راه حل های بسیار کاربردی در زندگی همگی ما در بخش ترفند مجله ما  در خدمت شما هستیم.

مدیریت پول شما می تواند یک کار غیرممکن به نظر برسد،اما این تنها به این دلیل است که شما زمان لازم برای شروع مدیریت آن را نگرفتید.امروز،مدیریت  امور مالی خود از هر زمان دیگری آسانتر است.با توجه به بودجه بندی دقیق،صرفه جویی هوشمند و توجه خاصی به درآمد و هزینه خود ، می توانید بدون گرفتن مشاور مالی،پول خود را هوشمندانه مدیریت کنید.

راه اول:بودجه بندی پول تان

لیستی از درآمد ماهانه ای که تضمین شده  تهیه کنید. همه درآمد خود را به صورت ماهانه محاسبه کنید. هیچ درآمدی را که امیدوارید از اضافه کاری،نکات،پاداش یا هر چیز دیگری که تضمین نشده باشد دریافت نکنید. فقط از درآمدی که می دانید بدون شک در آن ماه درآمد کسب کنید. این یک تصویر واضح از چقدر پول برای خرج کردن در هر ماه به شما می دهد ، به شما امکان می دهد یک بودجه دقیق تهیه کنید.

هرگونه پول اضافی (نکات،پاداش و غیره) باید “اضافی” در نظر گرفته شود.با برنامه ریزی فقط برای درآمد تضمین شده خود ، اطمینان حاصل خواهید کرد که در صورت بروز هرگونه اتفاق ، پول کافی برای تأمین هزینه های زندگی خود خواهید داشت. همچنین منجر به اضاف آمدن پول شود.

چگونه خرج و مخارج خودمان را مدیریت کنیم؟

راه دوم:هوشندانه خرج کن

الف:

بودجه شخصی تعیین کنید و به آن را حتما رعایت کنید

.هنگامی که می دانید چقدر پول نقد یدکی دارید،باید متعهد شوید که بیشتر از آنچه دارید هزینه نکنید.اگر مشکل شما خرید لباس است-اشتیاق به مد و یا لباس برند و مارک دارید-باید یاد بگیرید که از خود بپرسید “آیا من واقعاً به این نیاز دارم؟” در فروشگاه بخاطر مارک ها پول هدر ندهید واز فروشگاه های پوشاک استفاده کنید. خرید در حین تخفیفات،اما فقط در صورت نیاز به چیزهایی از فروشگاه. اولویت های زندگی شما چیست – غذای خوب،تعطیلات ،یا صرف وقت با خانواده؟دانستن آنچه که شما شخصاً به خرید اهمیت می دهید می تواند به جلوگیری از خرید هزینه هایغیر ضروی کمک کند.چه چیزهایی در زندگی شما وجود دارد که می توانید آنها را قطع کرده و به حتی متوجه نبود آن نشوید-مانند ۲۰۰ کانال کابلی که شاید هیچوقت تماشا می کنید، آبم معدنی و غیره؟

مدیریت پول

ب:

از کارت اعتباری فقط برای پرداخت فاکتور هایی که میتوانید سرماه تسویه کنید استفاده کنید.

کارت اعتباری شما منبع پول بی نهایت نیست و باید سعی کنید که بادبگیرید از آن از هوشمندانه و محافظ کارانه استفاده کنید.

سعی کنید تمامی مفاد قرار دادی که برای حساب باز کردن و کارت اعتباری امضا میکنید را بخوانید.

اینطور شما میدانید که چه مفدار مالیاتی برای کارهای شما که عنوان کارمرزد از شما میگیرند.

مدیریت پول

ج:

هدف خود را هنگام خرید بدانید

قبل از خرید هر چیزی،باید از خود بپرسید که آیا برای زندگی به این نیاز دارید؟آیا شما برای مدت طولانی از آن لذت خواهید برد،یا این یک لذت زودگذر است؟از خرید به عنوان یک فعالیت تفریحی خودداری کنید،در عوض پس انداز آن را برای ملزومات ضروری نگه دارید.

تهیه لیست های مواد غذایی شما را در آگاه دانستن نیاز های فروشگاهی قرار می دهدو به صرفه جویی در پول و برنامه ریزی وعده های غذایی به طور موثر کمک می کند تا هیچ غذایی بخاطر اضاف اومدن و فاسد شدن از یخچال شما خارج نشود. هرگز چیزی را نخرید زیرا فقط تخفیف خورده  است- شما هنوز هم در حال خرج کردن پولتان هستید، فارغ از اینکه تبلیغات درباره “ارزون بودن” صحبت کند.

مدیریت پول

د:

تحقیقات خود را قبل از خریدهای بزرگ انجام دهید.

به عنوان مثال ،خرید اتومبیل مثل خرید های فروشگاهی نیست که بروید و در زمان تخفیف آنرا بخرید. مهم نیست که دلال خودرو چه به شما میگویدتا شما را متقاعد کند.شما می توانید با صرف ۲-۳ ساعت تحقیق در زمینه اتومبیل،خانه،سیستم های سینمای خانگی و غیره ،قبل از خرید، مقادیر قابل توجه ای از پول ذا صرفه جویی کنید،و از جلوگیری از کلاه رفتن سرتان و خرید اضافه ای جز چیزی که برای آن آمده اید خودداری کنید.

ه:

همیشه تا حد امکان عمده خرید کنید.

کاهش هزینه های اساسی شما مانند غذا دشوار است،اما غیرممکن نیست. خرید عمده بسیار گرانتر است اما در درازمدت پس انداز می کنید. شما می توانید وسایل توالت،مواد غذایی و تمیز کننده را بصورت آنلاین یا عمده فروشی بخرید تا هزینه های خود را کاهش دهید.

مدیریت پول

راه سوم:

پس انداز برای آینده

با هدف داشتن در صرفه جویی هزینه ها در دوره ای  ۳-۶ ماهه،حداقل،در هر زمانی مقداری پول صرفه جویی کرده اید.

بسیاری از مشاوران مالی حتی پیشنهاد می کنند که بیشتر پیش بروید، حداقل برای ۹-۱۲ ماه پس انداز کنید،اما ۳ ماه کمترین مطلق ممکن است که در صورت بروز شرایط اضطراری باید داشته باشید.این پول فقط در صورت نیاز کامل صرف می شود ، مثل اینکه شغل خود را از دست داده اید یا نیاز به پرداخت قبض های درمانی دارید.

هزینه های ثابت و اساسی شما برای یک ماه چقدر است؟برای بدست آوردن حداقل پس انداز اضطراری، این تعداد را در ۳-۶ ماه ضرب کنید.اینجور میتونید راحت تر پولتان رو مدیریت کنید که مقدار قابل توجه ای را پس انداز کنید.

مدیریت پول

 

لیستی از اهداف پس انداز خود تهیه کنید

آیا قصد دارید بازنشستگی یا تعطیلات خود را در آروبا سال آینده داشته باشید؟ بسته به آنچه شما می توانید پس انداز کنید،مبلغ مورد نیاز برای صرفه جویی در هر ماه به طرز چشمگیری تغییر خواهد کرد. لیستی از وقایعی را که می خواهید برای آنها صرفه جویی کنید، هزینه های آنها و سپس تعداد ماه های وقوع این رویداد تهیه کنید. به عنوان مثال ، ممکن است شما نیاز به خرید یک ماشین برای کار جدید در سال آینده داشته باشید. شما ذهن خود را در اتومبیل استفاده شده به قیمت ۵۰۰۰ دلار قرار داده اید و کار در ۶ ماه آغاز می شود. این بدان معنی است که برای پرداخت هزینه ماشین باید هر ماه تقریباً ۸۳۴ دلار پس انداز کنید.

پس انداز برای رفتن به تعطیلات را از ۵-۶ ماه قبل برنامه ریزی کنید.

پس انداز کردن برای فرستادن بچه های خود برای رفتن به دانشگاه نمی تواند به زودی جمع شود. هنگام تولد برای آنها حساب پس انداز جداگانه ایجاد کنید و پس انداز آنهارا را در اولویت قرار دهید.

در اوایل حقوق گیری و اغلب اوقات روی آینده خود سرمایه گذاری کنید.

پس انداز و پرداخت بدهی به طور همزمان هر زمان ممکن.

سود و افزایش حساب های پس انداز یا سرمایه گذاری رادست نزنید(مگر برای پرداخت مطالبات بیمارستان یا موارد اورژانسی).

وقتی اضافه حقوق میگیرید یا اضافه کاری آنرا به پس انداز خود اضافه کنید و آنرا خرج نکنید.

پولتان را در سرمایه گذاری های بلند مدت سرمایه گذاری کنید,مثل بانک ها یه بیمه هایی که بعد چند سال چندین برابر پولتان را پس میدهند.و هیچ وقت آنرا تا به سود کامل بلند مدت خود نرسیده در نیاورید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.