چگونه جیرجیرک ها را از خانه دور کنیم؟

راه حل های طبیعی برای از بین بردن جیرجیرک ها در خانه

 چگونه جیرجیرک را ساکت کنیم
چگونه جیرجیرک را ساکت کنیم

فارسی‌ها : ممکن است شما از وجود جیرجیرک ها در زیرزمین خانه که از وسایل و دیوارها بالا و پایین می روند و یا گاهی هم تولید سر و صدا می کنند، ناراحت باشید.
وقتی تعدادشان کم باشد کاملا بی ضرر هستند. جیرجیرک ها هر جا که فاصله ای بین زمین و اشیا باشد پیدا می شوند. آنها مکان های تاریک و خنک را برای پنهان شدن ترجیح می دهند.
اگر مورد هجوم جیرجیرک قرار می گیرید بهتر است تا کاغذها، لباس های ابریشمی و پشمی و مبلمان خود را از دست آنها نجات دهید.

دلایل وجود جیرجیرک ها در خانه – چه چیز جیرجیرک ها را جذب می کند؟

  • چراغ های بسیار پر نور
  • وجود مکان های سرد و تاریک
  • خانه های نم دار
  • زباله های انباشته شده در اطراف یا نزدیکی خانه
  • وجود علف و سبزه در اطراف خانه
  • خانه کثیف و نامرتب

راه کارهای خانگی و طبیعی برای دور نگه داشتن جیرجیرک ها از خانه:

حیوانات خانگی می توانند شما را از دست جیرجیرکها نجات دهند.

نگه داری حیوانات خانگی مثلا سگ و گربه با توجه به غریزه طبیعی آنها یک راه طبیعی وایده آل برای دور کردن جیرجیرک ها از خانه می باشد.

استفاده از گیاهان برای دور کردن جیرجیرک ها

نظرتان راجع به یک راه حل زیبا و طبیعی برای دور کردن جیرجیرک ها چیست؟ می توانید گونه هایی از گیاهان را بکارید که جیرجیرک ها از آنها متنفرند. این گیاهان مانند یک مانع عمل کرده و از نفوذ جیرجیرک ها جلوگیری می کنند.
برخی از این گیاهان عبارتند از: سیر، گشنیز، گل نخود و گیاهان تثبیت کننده نیتروژن مثل میخک و … .

تخم ها را دور بریزید

اگر جیرجیرک ها خانه شما را برای تخم گذاری انتخاب کرده اند پس شما در خطر هستید! پس بهتر است قبل از اینکه اوضاع از دستتان خارج شود تخم هایشان را پیدا کرده و دور بریزید.
بهتر است برای این کار از یک جاروبرقی که دارای فیلتر هپا(HEPA) باشد استفاده کنید. گوشه ها، دیوارها و نقاط تاریک را با جاروبرقی تمیز کنید. دقت کنید که کار شما وقتی پایان می یابد که محتویات درون جاروبرقی را درون یک کیسه خالی کرده و در آن را محکم ببندید و دور بیاندازید.

یک اسپری تند

می توانید با استفاده از فلفل قرمز، سس قرمز و یا هر چیز تند دیگری و آب یک اسپری درست کنید و اطراف محل هایی که جیرجیرک ها ممکن است بیایند اسپری کنید.

اجازه دهید تا شکارچی ها وارد شوند

اگر می خواهید تا جیرجیرک ها را از خانه دور ولی تنبلی به شما چنین اجازه ای نمی دهد پس به شکارچیان جیرجیرک ها اجازه ورود دهید و بگذارید تا آنها این کار را برای شما انجام دهند. موجوداتی مثل مارمولک ها و عنکبوت ها می توانند در این امر شما را یاری کنند ولی اگر می خواهید از این روش طبیعی استفاده کنید باید اسپری ها و سایر مواد سمی را کنار بگذارید.

از لامپ های پرنور و درخشان استفاده نکنید

یکی از عواملی که جیرجیرک ها را بسیار به خود جذب می کند همین لامپ ها و چراغ های پرنور و درخشان هستند. می توان لامپ های موجود در حیاط و یا اطراف باغچه را لامپ های بخار سدیم و یا ال ای دی جایگزین کرد.

کوتاه کردن علف های باغچه

باید علف ها و سبزه های موجود در حیاط یا اطراف خانه را به طور مرتب کوتاه کنید چرا که هرچه بیشتر اجازه دهید تا علف ها رشد کنند مکان مناسبتری را برای لانه سازی و تولید مثل جیرجیرک ها فراهم کرده اید.

درِ سطل آشغال باید همیشه بسته باشد

بوی زباله و آشغال باعث جذب جیرجیرک ها می شود پس بهتر است در آن همیشه بسته باشد تا بوی آن نتواند به بیرون نفوذ کند و جیرجیرک ها را جذب کند.

از خانه تان مراقبت کنید

بهترین راه رهایی از دست جیرجیرک ها این است که مانع ورودشان به داخل خانه شویم. اطراف در و پنجره ها را درز گیری کنید. حتی کوچکترین شکافهای روی دیوار هم فراموش نکنید. دریچه کولر را هم بپوشانید.

راه های دیگری هم برای مقابله با جیرجیرک ها وجود دارد که از جمله آنها می توان استفاده از سموم شیمایی را نام برد ولی بهتر این است که با راه حل های طبیعی با این موجودات مبارزه کرد چرا که استفاده از سموم شیمایی برای طبیعت، حیوانات خانگی و برای انسان ها خصوصا کودکان مضر می باشد.

و در آخر همیشه پیش گیری بهتر از درمان است:

  • خانه تان را همیشه تمیز نگه دارید
  • از ایجاد رطوبت و نم جلوگیری کنید
  • حیوانات خانگی نگه داری کنید

چگونه جیرجیرک را ساکت کنیم؟ شما راه حلی دارید؟

1.3/5 - (3 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.