چگونه از افزایش وزن در میانسالی جلوگیری کنیم

چگونه از افزایش وزن در میانسالی جلوگیری کنیم

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”چگونه از افزایش وزن در میانسالی جلوگیری کنیم” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

 

به مرور زمان و با افزایش سن افراد افزایش وزن صورت می گیرد،

برای جلوگیری از افزایش وزن با افزایش سن روش هایی مانند فعالیت فیزیکی، مصرف غذای سالم و… بسیار مناسب هستند.

راههای جلوگیری از افزایش وزن با افزایش سن

بسیاری از افراد تمایل دارند که با افزایش سن ، افزایش وزن نداشته باشند و در مقابل آن گاها سرزنش می شوند.

در حالیکه با گذر سن سرعت متابولیسم بدن کاهش می یابد وزن آنها هم در طی این عمل افزایش می یابد.

خوردن غذاهایی که برای بدن مطلوب و مناسب هستند و باعث عملکرد بهتر ذهن می شوند

در جلوگیری از افزایش وزن ، کمک بسزایی می کنند تا به شما در داشتن تعادل وزنی مناسب کمک کنند.

شما را با ۵ عادت غذایی که در جلوگیری از افزایش وزن کمک میکنند را معرفی کنیم.

عادات روزانه برای جلوگیری از افزایش وزن با افزایش سن

۱- فعالیت فیزیکی داشته باشید
یک راه قدرتمند برای حفظ تعادل متابولیسم بدن این است که بطور منظم ورزش کنید

تا این عمل باعث جلوگیری از افزایش وزن شود و همچنین تقویت عضلات و مفاصل می تواند به بهترین نحو به شما در بازسازی بدن و تقویت آن کمک کند.

حتی اگر شما فرد پرمشغله ایی هستید توصیه می شود که از کمترین زمان برای ورزش کردن استفاده کنید

برای مثال شما می توانید پله ها را به جای آسانسور استفاده نمایید و ورزش کنید.

یا هر شب قبل از رسیدن به خانه ، ماشینتان را دورتر پارک کنید که برای رسیدن به آن پیاده روی داشته باشید.
ورزش کردن
۲- روحیه قوی داشته باشید

مشکلات حافظه ایی مانند آلزایمر یکی از نشانه های رایج پیری هستند ،

اما می توانید این مشکلات را با کمی مطالعه ، خواندن ، انجام پازل ، بازی شطرنج و این چنین بازی ها ذهنتان را پرورش دهید

و دچار کاهش حافظه نشوید و فعال بودن حافظه می تواند

در جلوگیری از استرس و افسردگی کمک کند که می تواند منجر به افزایش وزن شود.

۳- کنترل سلامتی

بسیاری از مشکلات سلامتی با سن مرتبط می باشد ، مانند فشار خون بالا و پوکی استخوان که به مرور زمان ظاهر می شود.

اگر مشکلی را احساس کردید به دکتر خود مراجعه کنید و با او مشکل خود را در میان بگذارید

تا آن مشکل در شما گسترش پیدا نکند

و کنترل منظم سلامتی شما ، در سلامتی شما کمک می کند

و از گسترش آن در بدن شما جلوگیری می نماید و باعث سالم ماندن شما می شود.
افزایش وزن سالمندان
۴- غذاهای سالم بخورید

بخش اصلی یک رژیم سالم و سلامتی خوردن غذاهای سالم می باشد که به شما بسیار کمک می کند.

توصیه می شود که از غذاهای شیرین و فست فود ها اصلا استفاده نکنید و از غذاهای سالم استفاده کنید تا سالم بمانید.

غذاهای غنی از فلاونوئیدها را استفاده کنید و باعث تاثیر وزن در شما می شوند.

برای حفظ وزن و داشتن بدن سالم از توت ها ، انگور ، چایی ، سیب ، پیاز و کلم بروکلی استفاده نمایید.
مصرف غذای سالم
۵- همین الان شروع کنید
اشتباه فکر نکنید و لازم نیست که برای داشتن زندگی سالم یک دغدغه برای خودتان بسازید

و فقط کافیست که از همین الان که این مطلب را میخوانید

شروع کنید و عادت های بد غذایی را کنار بگذارید.

بنابراین یخچال خود را با غذاهای سالم پر کنید تا سالم زندگی کنید.

منبع،نمناک

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.